Vespa-Ciao.NL
:: probleem: liep wel, nu niet meer

Home Forums Techniek Problemen oplossen probleem: liep wel, nu niet meer

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tom ciao

hey,
      Ik heb laatst mijn blok uit erlkaar gehaal voor hem te tunen
      nu heb ik de boosterpoorten erbij gedaan, de krukas getunend en de inlaat nog iets groter gemaakt.

Nu heb ik mn blokje weer in elkaar gezet er eronder gelegd (met sproeier 66)
      Toen liep hij wel, een tijdje
      Totdat mijn vader volgas gaf met het achterwiel omhoog, toen sloeg ie af en ging die niet meer aan 😐
      Bleek dat de koppeling wat los zat, dus die vast gedraaid en hij liep weer even en sloeg weer af
      Toen kregen we hem niet meer aan :boos

De bougie was te licht en droog
      Dus sproeier 68 erin gezet, lukte nog niet en toen nog spoeier 70 en toen was hij nog te droog!

Hij heeft ondertussen trouwens niet meer gelopen, alleen met aanrennen is er benzine in gekomen
      Hij maakt geen ontsteking met aanrennen, maar als ik de bougie ernaast leg en ga rennen vonkt ie wel, maar wel slecht.

Maar waarom deed hij het eerst wel, met sproeier 66, en nu niet meer? 😕

Wouz-LwB
      Donateur

cp ?

zo ja ff vervangen of afstellen.
        Doe dan ook gelijk je condensator ff

mhrcitta
        Bijdrager

Als jou koppeling wat los zat mag je nu wel es gaan kijken naar je spietje! Zal waarschijnlijk gebroken zijn…

Tom ciao

Ja cp,
            Ik zal ze eens afstellen
            0.45 of 0.50, wat is beter?

En mn spietje is als het goed is nog heel, want vliegwiel zit niet los en de zuiger gaat wel op en neer met aanrennen etc.

Helios
            Bijdrager

Ik zou voor 0.45 gaan, En gelijk ook even je bougie vervangen, kost je een paar euro en kan wel eens het probleem zijn. Of wil je die paar euro besparen? schuur papiertje erdoor heen halen wil ook wel eens helpen!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.