Vespa-Ciao.NL
:: probleem koppeling

Home Forums Techniek Problemen oplossen probleem koppeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

remon
    Topic starter

hallo,

mijn koppeling van mijn ciao mix geeft een vaag geluid, soort van schavend geluid. Nu heb ik dit al een tijdje(iets minder erg) maar sinds ik laatst mijn koppeling eraf heb gehaald om te kijken wat het precies was kon ik het niet vinden, wel heb ik alles schoongemaakt, natuurlijk niet met olie oid. Na het schoonmaken werd het steeds erger. Wat heb ik al geprobeer?Kheb er net nieuwe koppeling segmenten+trekveertjes (de ouwe waren helemaal versleten) ingezet, ook hierna was er weinig verschil. Dus ik zocht verder, de startsegmenten waren ook versleten, nu heb ik vandaag nieuwe gehaald en erin gezet, nog steeds dat gekke getik. In die startsegmenten zitten geen veertjes… die er volgens mij wel op moeten..kan het hieraan liggen?

mvg Remon

Jamie
      Bijdrager

kan maar kijk anders ook ff je zuigerveren na.

dat had ik met me oude citta

joey636
        Bijdrager

zijn je sigmenten niet toevalg op?

remon
          Topic starter

De segmenten in mijn koppeling heb ik allemaal vervangen(startsegmenten+koppelingsegmenten) moeten er in de startsegmenten (de segmenten achter de koppelingsegmenten) ook veertjes?
            Deze zaten er niet in bij mij..

PoliniCiao
            Bijdrager

Startsegmenten hoef je geen veertjes in, dit is alleen handig als je trappers hebt. Zo gewoon kan je ze t beste eruit laten 😉

vespa-joey
              Bijdrager

ik heb ook last van dit probleem:o als ik rijd dan hoor ik een schavend geluid bij de koppeling vandaan komen.. net of het tegen de kap aan schuurt,, wat niet het geval is

hannesjeuh
                Bijdrager

raar maar waar. maar ik eb juist hetzelfde probleem. ik heb nu gewoon volledig nieuwe koppeling besteld op jmpb.

Jamie
                  Bijdrager

had t zelfde zet je vsnaar strak of gewoon een nieuwe v snaar

.-{2F4OV}-.

Jullie hebben neem ik aan de koppelingsring ertussen zitte;)

Maar komt da geluid niet van het schaven van de koppeling tegen het frame?

Haal de koppeling er es af en kijk es naar het frame….

Jamie
                      Bijdrager

bij mij was dat in orde maar ik hoorde dat geluid ook toen riep ik me pa en vroeg of die me blok naar voren kon duwen en dan blok vastzetten toen de vsnaar strak stond hoorde ik niks meer maar ik denk niet dat het hier het probleem is.

.-{2F4OV}-.

Jamie :
                          bij mij was dat in orde maar ik hoorde dat geluid ook toen riep ik me pa en vroeg of die me blok naar voren kon duwen en dan blok vastzetten toen de vsnaar strak stond hoorde ik niks meer maar ik denk niet dat het hier het probleem is.

Kun je zelf je blok niet naar voren duwen en vastzetten dan?;)

hannesjeuh
                          Bijdrager

zou dat egt daaraan kunnen liggen? gewoon omdat je v snaar niet strak staat?

remon
                            Topic starter

ik zal eens testen,, maar die veertjes bij je startsegmenten…die zijn dus eigelijk nutteloos?

Jamie
                              Bijdrager

kan ik wel maar als men pa met zijn gewicht op een sleutel duwt weet ik zeeeeer zeker dat ie strak staat:P

remon
                                Topic starter

probleem opgelost,
                                  Koppelinghuis was versleten…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.