Vespa-Ciao.NL
:: PROBLEEM : geen ontsteking

Home Forums Techniek Problemen oplossen PROBLEEM : geen ontsteking

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Toad
    Topic starter

*buiten adem* Hey gasten
      ik heb me net kapot gerend maar me ciao wilt niet starten… ik heb m’n standaard trekveertjes vervangen door groene maar hij pakt niet… dus heb ik uiteindelijk de std trekveertjes weet teruggedaan en alles netjes ontvet maar nogsteedds niks, cp heb ik ook nagekeken voor zover ik dat kan en bougie heb ik ook bijgeschuurd aangezien die een beetje zwart was van het rennen (gas geven).
      Help plz
      Flow

G-no
      Donateur

Heb je olie of een of ander vet gebruikt?haal je koppeling er af en doe thinner/ remmenreiniger of iets in die richting op je startsegmenten, ff laten weken en afvegen( natuurlijk niet met een vette doek). Dan maar opnieuw proberen;)

ArvidW
        Donateur

En als dat niet werkt kun je altijd nog de startveertjes weglaten, maar daar ben ik zelf niet zo’n fan van;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

Toad
          Topic starter

bedoel je met startveertjes de trekveertjes :S?

ciaoracer
            Bijdrager

ArvidW :
              En als dat niet werkt kun je altijd nog de startveertjes weglaten, maar daar ben ik zelf niet zo’n fan van;)

Als ik even zou morgen vragen. Waarom ben je hier geen fan van?

Nee je start veertjes zitten achter de schaal waar je koppelingssegmenten zitten met de trekveertjes.

ArvidW
              Donateur

Bij mijn ciao kun je dan niet meer lopen zonder dat de startsegmetenten aangrijpen, nu met startveertjes grijpen ze bij 6km uur, dus net iets harder dan loopsnelheid.

Ik rijdt met 95 pully, daarmee grijpen je startsegmenten veel sneller aan dan met een 65 pully, gewoon vanwege de andere vertanding;)

Dus als je een kleine pully hebt dan ik heb kan het best zijn dat zonder startveertjes het fijner is dan met startveertjes. Bij mijn Ciao is het iig niet fijner.

Uitrollen net voordat je brommer stil staat gaat met startveertjes veel mooier dan zonder de veertjes.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

barry
                Donateur

ArvidW :
                  Bij mijn ciao kun je dan niet meer lopen zonder dat de startsegmetenten aangrijpen, nu met startveertjes grijpen ze bij 6km uur, dus net iets harder dan loopsnelheid.

Ik rijdt met 95 pully, daarmee grijpen je startsegmenten veel sneller aan dan met een 65 pully, gewoon vanwege de andere vertanding;)

Dus als je een kleine pully hebt dan ik heb kan het best zijn dat zonder startveertjes het fijner is dan met startveertjes. Bij mijn Ciao is het iig niet fijner.

Uitrollen net voordat je brommer stil staat gaat met startveertjes veel mooier dan zonder de veertjes.

Het kan zijn dat ik weeral verkeerd ben , maar 95 poulie & 65 poulie , wat heb je dan veranderd aan de vertanding? want deze bevindt zich in de klok namelijk.

Toad
                  Topic starter

heb net men oude trekveertjes er weer in gedaan en de startveertjes eruit gehaalt, hij start zoiezo beter zonder startveertjes heb ik gemerkt als starte die niet, hij maakt het gewone geluid wat je hoort als je em aanrent alleen als ik stop met rennen stop de brommer ook…

Toad
                    Topic starter

bump,
                      is er niemand die iets weet?

Edjuh
                      Bijdrager

Kijken of je bougie vonkt door te lopen met bougie tegen frame. Zo niet, nieuwe halen.

Anders kan het een kabeltje zijn(zelfde manier checken als met bougie, uiteinde tegen frame), als het daar niet aan ligt dan moet je misschien cp, condensator en heel misschien ontstekingsspoel vervangen.

succes/

Toad
                        Topic starter

Hallo, ik heb net gekeken en de bougie vonkt niet! Ik denk dat ik ff een nieuwe bougie uit moet proberen ?

Jacky
                          Bijdrager

Ja zoals k zij die kan zomaar kapot gaan en door die startveren kan dan niet kome. Er is egniks mis mee en al was het zo zou die nogwel starte! Hebje de cp ook gecheckt met en voelermaat? Of letterlijk alleen gekeken:P

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.