Home › Forums › Techniek › Elektrisch › Probleem Ciao PX 25
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 maanden, 3 weken geleden door TimBoomBam.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 augustus 2025 om 17:41 #829575
Beste,
Ik ben nieuw in de groep. Hopelijk kunnen jullie me helpen mijn probleem op te lossen.
Ik heb onlangs een tweedehands aankoop gedaan. Vespa Ciao PX 25 BJ 1993.
Volgens mij heeft de brommer enkel originele onderdelen.
De carburateur heb ik al 10 keer moeten proper maken omdat er telkens vuil in vastzit afkomstig van de naft bak. Momenteel is dat probleem redelijk onder controle maar soms blijft de vlotternaald nog hangen en loopt de naft uit de carburateur.Onderstaand is een groter probleem.
Als ik een nieuwe boogie steek dan rijdt mijn Vespa +- 1 dag probleemloos, daarna start hij niet meer.
De boogie vonkt nog wel maar de vonk is toch anders dan voorheen én mijn brommer start dus niet meer tot ik weer een nieuwe boogie steek dan gaat hij terug, enz…De gebruikte boogies zuiver maken heeft geen tot weinig nut. Ben ik die nieuwe boogies kapot aan’t maken? Wat is het probleem en hoe kan ik dit best oplossen?
RG5 augustus 2025 om 08:44 #829592Hoi Raoul,
Probleem 1:
DE BENZINETANK EN BENZINE TOEVOER
- Ik zou al eens beginnen met het schoonmaken van je benzinetank. Heb zelf een modelletje met roest gehad en de tank kun je met allerlei middelen schoonmaken. Van speciale tankreinigers tot een paar flessen azijn van de Aldi. (dat laatste heb ik gedaan, werkte prima)
- Kijk ook naar je benzinekraantje onderin de tank. Daar zitten ook filters in die defect kunnen zijn, of vol zitten met troep. Wanneer je de tank gaat reinigen, kun je die er meteen uithalen en nakijken.