:: Prestaties 46mm Polini Speedengine
-
Ben het met Speedbuxy eens, ik gebruik een Simo Schaal met adige koppeling en dat is stukken beter als een originele koppeling die eigenlijk het koppelvermogen van een goede SE niet aan kan.
Dit gebruik ik in combinatie met een originele 80mm pully en een 1:7,75 overbrenging in de klok.
Voor mij de ideale combo voor mijn getunde SE’s zowel de 42mm Polini als de 46mm Polini cilinders.

Edit : 15mm Carb, heb ik nog niet getest maar verwacht meer koppel en weet ik op zeker dat een Simo, of belgenkoppeling dan brood nodig is.
Succes 8)
Ik heb vandaag weer een rondje gereden. Ondanks dat ik zowel de cilinder als cilinderkop goed heb afgevlakt is de koppakking er toch weer tussenuit geknalt:(
Ik heb gezien dat de vorige eigenaar van het blok een dubbele voetpakking gemonteerd heeft. Wat zou een mogelijke reden zijn om twee voetpakkingen te monteren?
Als de Compressie verhouding te groot is dan blijft de kop pakking stuk gaan, daarom heeft waarschijnlijk de vorige eigenaar een dubbele voetpakking gemonteerd om de compressie ruimte te vergroten en zo dus het te veel aan compressie te compenseren.
Ik zelf gebruik voor deze situaties een ophoog plaatje van aluminium aan de voet van de cilinder, afhankelijk van doel van het blokje zijn verschillende dikte’s van dit ophoogplaatje te gebruiken.
Maar ik denk dat als je een dikke zelf gemaakte voet pakking van 0.8mm zou gebruiken dat je voor een SE heel mooi in het midden zit wat compressie verhouding betreft.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.