Vespa-Ciao.NL
:: Prestatie winst tussen DR cilinders

Home Forums Techniek Opvoeren Prestatie winst tussen DR cilinders

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Citta-ciao
    Topic starter

Beste medeforum-leden,

Ik rij momenteel zelf een 38.4 DR, in combinatie met een origineel bromblok (elec onstoken).

Ik vroeg mij af wat voor prestatie winst ik zou behalen om de DR 38.4 mm in te ruilen tegen een 43 mm DR.

Voor de rest rijd ik met poelie overbrenging ( bromklok, en een City power als uitlaat op een Citta).

Shark
      Donateur

Bij het kopje Tuning en dan Cilinders kun je het vinden:
        (43mm DR Evo)
        Op een goed bewerkt carter is dit een snelle cilinder. Veel vermogen over het gehele toerengebied. Vanwege de 2 grote boosterpoorten is het aan te raden om je carter erop aan te passen. Goede trekkracht, topsnelheid en -mits goed behandeld- levensduur.
        Let op: dunne uitlaatmond, dus zwak.

Citta-ciao
        Topic starter

Ik denk dat je me vraag niet helemaal begrepen hebt, of ik heb ’t niet goed verwoord.

Maar wat ik bedoel is, stel ik zet een 43 mm dr nu op mijn bovenstaande genoemde blok in plaats van nu de 38.4 dr. Hoeveel en wat voor prestatie winst zou mij dit behalen, of is dit minimaal?

Mikey
          Bijdrager

Als je je inlaat standaard houd zou het niet veel verschil zijn. Misschien ga je 5km/h harder en wat sneller optrekken. Om echt veel verschil te maken zou je direct je carter er op moeten aanpassen. Dan ga je zeker 20km/h harder met veel harder optrekken.

Citta-ciao
            Topic starter

Mikey,

Bedankt voor je informatie

Heeft er iemand wellicht ook een foto van zijn bewerkte 38.4 DR cilinder?
              En hoe pak ik dit het beste aan?

zevenenergie
              Donateur

Ik zou de 38,4 dr niet gaan bewerken.
                Je gaat er wel iets harder mee maar je verliest trekkracht onderin.

En als de dan de bewerkte cilinder vergelijkt met een DR43mm, dan is de DR 43mm een heel andere beleving.
                De uitlaat mond van de DR43 is prima. Er mankeert niets aan.
                Het gietijzer van de DR cilinders is van uitmuntende kwaliteit.
                bambino_blauw_no._1_orthodontische_silicone_fopspeen_t159_1920x1920_2_Ongeveer vergelijkbaar met deze super fopspeen: Bambino Blauw No. 1
                Voor babys van 0 tot en met 6 maanden. Gemaakt van onverwoestbaar Silicone.
                Daar kan zelfs een volwassene maanden op sabbelen en het mondstukje blijft gewoon zitten.

Shark
                Donateur

Kan een moderator dat dan misschien aanpassen bij de cilinders-sectie?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.