Home › Forums › Techniek › Framedelen › praxis verf spuiten?
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 1 maand geleden door Wil.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 februari 2008 om 13:59 #161506
He,
zijn er mensen die praxis verf verdunt hebben en zo gespoten met compressor?
zo ja: is het mooi geworden, en op welke schaal heb je de verf verdunt?
foto’s zijn ook altijd leuk:)
Ik wil gewoon dat het mooi vloeit de kwaliteit maakt me niet super veel uit.Wil
13 februari 2008 om 14:03 #161994Heb deze verf ook gekocht laats, alleen nog niet begonnen met spuiten.
welke heb jij genomen dan? ik heb dubbeldekkend hoogglans zwart genomen.(waren in de aanbieding)
plus een flexa multiprimer. ben zelf ook wel benieuwd naar de ervaringen.13 februari 2008 om 17:50 #161995Svennoow :
Heb deze verf ook gekocht laats, alleen nog niet begonnen met spuiten.
welke heb jij genomen dan? ik heb dubbeldekkend hoogglans zwart genomen.(waren in de aanbieding)
plus een flexa multiprimer. ben zelf ook wel benieuwd naar de ervaringen.Ik heb een pot wit en ook een van flexa dat is hoogglans rood.
maar weet iemand hoeveel ik het moet verdunnen 2:1 ofzo ?
alvast bedankt:)14 februari 2008 om 18:35 #161996Normaal als je gaat spuiten meet je de viscositeit van je verf. Je kan dit meten doormiddel van een viscositeit cupje. Dit is een soort van half zandlopertje. Als je bijv. 2k verf gaat spuiten moet in 17 seconden een vol cupje leeggelopen zijn(aantal seconden zijn afhankelijk van de verf)
Als je hier niet de middelen voor hebt is het het makkelijkste om eerst 1 deel verf op 0.25 verdunner te mengen en dan even kijken of het al dun genoeg is meestal moet het een beetje karnemelk achtig zijn. Wel uit kijken dat het niet te dun wordt want dan gaat het te veel vloeien en krijg je druipers.
Edit: De cupjes om de viscositeit te meten kan je meestal wel kopen bij de lokale bouwmarkt die beschikt over een verfafdeling.
14 februari 2008 om 20:11 #161997Ik heb met flexa hooglans zwart en oranje gespoten dit ging prima een beetje verdund.
hoeveel verdunt weet ik niet meer precies.18 februari 2008 om 17:44 #161998Was bij jullie de droogtijd ook zo lang?
mijn kappen liggen nu al een paar dagen te drogen, alleen de buiten laag is droog maar als ik doorduw zie je m’n vingerafdruk er in staan:(
nu kan ik dus niet opschuren en nog een laag spuiten…
kan je gewoon verharder kopen bij praxis ofzo en die erbij mengen als ik opnieuw de kleur meng, zodat het sneller droogt?
alvast bedankt,
Wil:)18 februari 2008 om 17:57 #161999Wil :
Was bij jullie de droogtijd ook zo lang?
mijn kappen liggen nu al een paar dagen te drogen, alleen de buiten laag is droog maar als ik doorduw zie je m’n vingerafdruk er in staan:(
kan je gewoon verharder kopen bij praxis ofzo en die erbij mengen als ik opnieuw de kleur meng, zodat het sneller droogt?
alvast bedankt,
Wil:)heb je wel primer gebruikt???
18 februari 2008 om 18:07 #162000heb je wel primer gebruikt???
jaa heb spuitplamuur gebruikt en die had ik weer glad geschuurd.
18 februari 2008 om 18:35 #162001Ik heb mijn zijkappen ook met Praxis verf gespoten.. geen problemen mee gehad.. de vorige laklaag zat er nog redelijk op, licht opgeschuurd en gespoten.. was binnen een paar uur droog genoeg om ze erop te zetten.. en binnen een dag echt droog…
18 februari 2008 om 18:46 #162002Tomahawk :
Ik heb mijn zijkappen ook met Praxis verf gespoten.. geen problemen mee gehad.. de vorige laklaag zat er nog redelijk op, licht opgeschuurd en gespoten.. was binnen een paar uur droog genoeg om ze erop te zetten.. en binnen een dag echt droog…heb je met compressor ook gespoten?
hoeveel had je dan verdund? en had je nog iets bij de verf gemengd ofzo?
Wil18 februari 2008 om 22:06 #162003Wil :
alvast bedankt,
Wil:)ik denk dat je een te dikke laag verf gespoten hebt.
liggen ze wel warm? (kamertemperatuur)18 februari 2008 om 22:14 #162004
sjaak trekhaakdat is idd wel belangrijk ,dat je op kamertempratuur laat droge en niet te dik spuit,normaal moet het na een goeie 24 uur toch wel fatsoendelijk droog zijn.
18 februari 2008 om 22:19 #162005Wil :
Tomahawk :
Ik heb mijn zijkappen ook met Praxis verf gespoten.. geen problemen mee gehad.. de vorige laklaag zat er nog redelijk op, licht opgeschuurd en gespoten.. was binnen een paar uur droog genoeg om ze erop te zetten.. en binnen een dag echt droog…heb je met compressor ook gespoten?
hoeveel had je dan verdund? en had je nog iets bij de verf gemengd ofzo?
WilIk heb een std. spuitbus gepakt.. waaop stond dat deze geschikt was voor oa. kunststof en buitengebruik.. de kleur was Mat Zwart.. spuitbus binnen bewaard.. en op een zonnige dag buiten gespoten.. geen compressor of iets.. gwn standaard spuitbus.. maar idd met kleine laagjes, niet te dik.. tussen de lagen door een tijdje laten rusten.. en dan krijg je een mooie dekkende laag die gewoon goed snel droogt..
19 februari 2008 om 16:52 #162006Jeroen :
Wil :
alvast bedankt,
Wil:)ik denk dat je een te dikke laag verf gespoten hebt.
liggen ze wel warm? (kamertemperatuur)Jaa ik heb ook te dik gespoten en daarom wil ik opschuren en nog een laag erover spuiten alleen het droogt gewoon echtt sloom niet normaal;s
liggen gewoon binnen te drogen, dus dat moet eigenlijk wel goed zijn:) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.