- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 10 maanden geleden door Filip.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 mei 2011 om 20:31 #184852
ik heb op een set-up zoals hiernaast, ik had er eerst gewoon een malossi power filter op zitten zonder zo een zeefje. toen had ik een zeefje er in gedaan maar toen kreeg ie te weinig lucht. toen heb ik maar het rode “sponsje” uit de filter gehaald en hij deed het weer een stuk beter. maar dan wordt de lucht natuurlijk wel minder gefilterd.
dus wat nu mijn plan was om een race filter er op te zetten, dus zoiets:
http://www.q-parts.nl/catalog/popup_image.php?pID=3514
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=2451het probleem is alleen dat dat niet in het frame past dus moet ik er zo een bocht tussen zetten. (http://www.q-parts.nl/catalog/popup_image.php?pID=4079) alleen weet iemand de maten van deze buis? of weet je iets wat op een ciao carburateur past?
heb je opmerkingen of een tip hoe ik het probleem beter kan oplossen hoor ik het graag.
20 mei 2011 om 20:37 #199861mail q-parts gewoon.
die kunnen je de exacte maten geven denk ik.
en anders is er vast wat te vvinden in een DHZ winkel20 mei 2011 om 20:37 #199862Doe geen moeite en stel hem gewoon af met een gewoon Malossi luchtfilter met rood gaas erin.
Als hij niet goed loopt hiermee, is hij niet goed afgesteld.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel20 mei 2011 om 20:42 #199863ik heb ze al gemaild maar wacht nog op reactie.
wat zou ik dan precies moeten afstellen?
20 mei 2011 om 20:44 #199864Je sproeier.
Kijk naar je bougiekleur, die vertelt precies of je groter of kleiner moet gaan.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel20 mei 2011 om 20:47 #199865maar de bougie is zonder het rode deel de goede kleur.
moet ik dan een kleinere sproeier hebben als ik het rode deel er in doe?
ik heb nu sproeier 64.20 mei 2011 om 21:57 #199866ik heb zelf een filter gemaakt van een oude knm filter.

maar even goed lijkt mijn dat als je een ander filter neem moet je hem daar ook weer op stellen.
20 mei 2011 om 22:15 #199867oke ja ik dacht er aan om hem omhoog er boven uit te laten steken want dan krijgt ie ook weer meer lucht als in het blok onder je treeplank.
20 mei 2011 om 22:19 #199868dat hoeft niet per se! laats had “Waarom?” volgens mij problem met benzine/luchttoevoer omdat er wind door het luchtfilter heen blies, en dus niet de carb. in.
hierdoor begon ie beroert te lopen op hoge snelheden. het idee is goed, alleen moet je zorgen dat het een soort luchthapper word.en onthoud: meer is niet altijd beter 😉
20 mei 2011 om 22:31 #199869nee klopt, maar mijn treeplank zit los en als ik dan over een flinke hobbel ga dan schiet hij soms los, en dan hoor ik het meteen omdat ie zo veel lucht aanzuigt.
ik denk dat ik er gewoon een bocht op zet en dat ik hem er dan bovenop zet. zoiets als bij een reedvalve carter ook is. wat had waarom? gedaan dat er wind doorheen blies?
ik weet genoeg kan dicht
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.