Vespa-Ciao.NL
:: Power box

Home Forums Techniek Motorisch Power box

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Raal
    Topic starter

Ik heb een vraagje. Ik heb gehoord dat als je de inlaat van een vespa vergroot dat je dan minder onderdruk krijgt. en nu was mijn vraag: kun je dit verminderen door een powerbox op het spruitstuk te zetten?

Tonni
      Moderator

Nee. Het enige wat ie doet is de enigzins vertraagde gas reactie opvangen.

Maar dat beetje dat de inlaat langer openstaat als je hem gemiddeld bewerkt hebt is echt niet nadelig voor je onderdruk, althans je zult er niets van merken. In principe loopt ie iets minder mooi stationair maar de gas respons in het bovengebied neemt toe, zelfs met een verder volledig originele set-up.

Ik heb wel eens met de (variabele) powerbox van Malossi gespeeld, en weet dat ie bij een opgevoerde motor wel wat meer enthousiasme op het gas geeft, maar je moet hem wel behoorlijk “knijpen” want anders is het al snel te veel van het goede en ga je er op achteruit qua vermogen.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Frenkie
        Bijdrager

Op een goed afgestelde brommer heb je geen powerbox nodig. Dan ga je idd achteruit met je vermogen.

Raal
          Topic starter

Ik heb een powerbox gezien van fast arrow, maar deze is met een dikke aansluiting. Bij mij zit er maar een gaatje in het spruitstuk voor een smalle aansluiting, wat is hier nu aan te raden, een smallere zoeken of het gaatje vergroten zodat die fast arrow wel past?

Frenkie
            Bijdrager

Dan zou ik toch voor een smallere slang van de powerbox gaan, want anders verneuk je dalik iets aan je carters ofzow.

Tonni
              Moderator

Zeker de opening in het carter NIET vergroten. De powerbox heft dan al je onderdruk op. Bij vespa doet ie het wel maar je moet hem wel knijpen!! Een doorlaat van 1 a 2 mm is voldoende.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Raal
                Topic starter

Dus gewoon maar een andere powerbox zoeken??

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.