Vespa-Ciao.NL
:: poulies?

Home Forums Techniek Opvoeren poulies?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

polini ciao
    Topic starter

kheb ff vraagje over poulies.

1. welke grootte poulie zit er standaard onder een snorciao?
      2. welke grootte moet ik nemen om sneller op te trekken?
      3. hoeveel kosten die dingen?

m.v.g.

kevlar
      Bijdrager

1. 95 poeli
        2. Je kan een 105 poeli pakken, is eigenlijk van citta, maar ik heb hem eronder hangen er is ook een snaar voor de ciao versie. Let wel op, deze snaar + poelie is iets moeilijker te monteren omdat het net past maar het is te doen.
        3. Die kosten tussen de 8 en 12 euro(setje poelie plus snaar)

Heb je trouwens een achterwiel van een snorfiets of een bromfiets?(snorfiets heeft andere vertanding in de ‘klok’ of ‘naaf’ voor beter optrekken).

Ties
        Bijdrager

zet er wel ff bij dat het ene altijd ten koste gaat van het andere;)
          wanneer jij je er dus een 105 poulie opzet, zal je zeker sneller trekken, maar verlies je ook aardig wat op je top…
          als je orgineel (qua snelheid) wil blijven rijden….maar wel beter wilt trekken zouk zeggen gooi er een sito+ op (“orginele” opvoerpijp)…en een 105 poulie…heft elkaar aardig op denk ik..

polini ciao
          Topic starter

ah oké. en alsk een 80 poulie heb dan zal ik vooral meer topsnelheid hebben, juist? ik weet niet of ik een snor of brom achterwiel heb. kan ik dit niet controleren? ik zou denken dat het een snorachterwiel is maar weet het niet zeker.

henkie
            Bijdrager

hoe kleinere poulie je hebt hoe sloomer die optrekt.maar top gaat wel sneller
              en hoe grootere poulie je hebt hoe sneller je optrekt. maar je top gaat wel sloomer.

dus met een 80 ga je sneller maar trek je niet sneller mee op.

van vertandingen heb ik niet echt verstand 😛 daar kan ik je niet mee helpen

lateralboy
              Bijdrager

er is een toppic over die vertandingen
                moet je maar even zoeken

mikrik
                Bijdrager

Ik had eerst een 95 poulie. En nu een 80, hij trekt veel slechter(dat is logisch) maar de top blijft ook hetzelfde hoe kan da??

polini ciao
                  Topic starter

mikrik :
                    Ik had eerst een 95 poulie. En nu een 80, hij trekt veel slechter(dat is logisch) maar de top blijft ook hetzelfde hoe kan da??

heb je alles wel goed afgesteld?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.