Vespa-Ciao.NL
:: poulie niet los te krijgen

Home Forums Techniek Problemen oplossen poulie niet los te krijgen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespalimburg
    Topic starter

ik kan 10 uur draaien en nog krijg ik de bout er niet vanaf of vaster dan dit

wat nu

heuvel85
      Bijdrager

een met een bout?

die van mij zit met een moer vast..een m8 moer.maar draai je wel de goeie kant op?en anders moet je zorgen om hem te blokkeren bij het losdraaien..anders door middel van een luchtsleutel..

werkt altijd!

markiej
        Bijdrager

gewwon de achterrem inknijpen zorgen dat het wiel niet meedraaid en anders moet ff iemand je helpen om het wiel tegen te houden

woe
          Bijdrager

stop gewoon een ijzeren buis tussen je spaken
            dat blokkeert t wiel wel goed, achterrem indrukken werkt nooit als ie goed vastzit

reiniero
            Bijdrager

ik doe altijd met een waterpomptang knijp je hem vast en als je dan draait dan komt de tang tegen het frame en dan kun je hem losdraaien…

vespalimburg
              Topic starter

ding draait door heb ik geveol..

schroevendraaier in zo;n gat,, normaal ging t altijd, nu draaid de schroef wel en de poulie niet, ma hij komt niet losser of vaster

Jeroen
                Bijdrager

dat is inderdaad je schroefdraad verneukt, je kunt met een dremel of iets dergelijks de moer proberen op te slijpen/doormidden. je zult toch een nieuwe as nodig hebben. (heb ik nog wel liggen denk ik)

vespalimburg
                  Topic starter

Jeroen :
                    dat is inderdaad je schroefdraad verneukt, je kunt met een dremel of iets dergelijks de moer proberen op te slijpen/doormidden. je zult toch een nieuwe as nodig hebben. (heb ik nog wel liggen denk ik)

hoe duur is zo’n as

Jeroen
                    Bijdrager

eddi
                      Bijdrager

:!voordat je die moer erafslijpt moet je wel weten of het schoefdraad van de moer of van de as gaar is, meestal is het de moer want die is expres wat zwakker dan zo’n as, ik heb ongeveer 15 jaar van m’n leven met bouten en moeren gewerkt… neem van mij maar aan, check dat eerst… waarschijnlijk komt er ook allemaal stukjes draad naar buiten, vergelijk die met elkaar… kleurverschillen en zo

hoe donkerder de kleur, des te meer kans dat je as naar de gvd is

om de moer eraf te krijgen moet je proberen een platte, niet te grote schroevendraaier achter de moer tikken, voorzichtig… dan met sleutel 13 gewoon losdraaien, linksom.. als de schroeven draaier los gaat zitten tik je hem er weer tussen, dat herhalen… dan zul je zien dat ie gewoon loskomt

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.