Vespa-Ciao.NL
:: popko’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten popko’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 384)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pepko
    Topic starter

bedankt voor jullie reacties!

Gister heb ik met Arvid de voorvork gereviseerd(wat blijft dat ook een rotklus) en de voorrem vervangen.
      Daarna het blokje gemonteerd en alle dingen die daar bij komen kijken. ik heb de sproeier 70 lekker in de carb laten zitten om te zien wat ie daarmee deed.

Na twee stappen liep het blokje al. Hij liep redelijk stationair en na even een paar minuten stationair laten draaien werd hij lekker rustig.

Toen heb ik de banden op gepomt en even de straat op en neer gereden met half gas. Hij had meer dan genoeg power!
      Helaas moest ik naar mijn werk, dus heb de brommer gelaten voor wat het was en ben aan het werk gegaan.

Vanochtend stond ik op, pakte de brommer, deed 2 stappen en hij liep alweer. Ik had wel het idee dat hij wat te rijk liep en dit werd bevestigd toen ik de bougie eruit draaide. Pikzwart. Ik had de zeefjes ook nog niet in het luchtfilter geplaatst, dus nu ik toch bezig was met sproeier 68 erin te zetten meteen maar de zeefjes erin gedaan.

alweer startte de brommer na 2 stappen maar begon nu heftig te roken en de 4-takten als ik gas gaf.
      Ik liet hem even stationair draaien toen het opeens begon te onweren. Ik heb de brommer onder het afdak geduwd waar hij opeens afsloeg.

Ik had geen zin om door de regen te rennen met de ciao dus ben ik eerst maar een hapje gaan eten.
      Toen ik terug kwam heb ik sproeier 66 erin gedraaid maar toen ik hem probeerde aan te duwen gebeurde er niks.

Hij begon behoorlijk naar benzine te stinken dus draaide ik de bougie er maar uit. De bougie was kletsnat, en na hem even gedroogd te hebben en het blok te laten luchten probeerde ik het nog eens. weer niets.

Ik probeerde het nog een keer, hoorde wat harde tikken gevolgd door wat gepruttel en hij was weer zo dood als een pier.

Heeft iemand misschien een idee?
      Ik zat te denken aan gebroken spie of iets dergelijks.

set-up:

Elec SE
      afgedraaid vliegwiel
      Bromkruk
      43DR-evo met std. kop
      13/13
      malossi filter met 2 zeefjes
      polini top one

Gr. popko

Fredzzz
      Moderator

Gebroken spie zou kunnen. Dat kan je makkelijk nakijken zonder per se je blok eronder weg te hoeven halen. Krukas draaien en kijken of je vliegwiel meedraait (en of die speling heeft).

Klinkt eerder als een probleem met de electra of ontsteking dan je fijn-afstelling! Je blok zou iig gewoon moeten starten, ongeacht of het nou sproeier 60, 66, 70 of 78 is.

pepko
        Topic starter

thanks fred, ik heb even een nieuw bougietje gehaald en na montage heb ik 30km getourd :thumb

pepko
          Topic starter

Na een mooie dag op de meeting en een heerlijk tourtje naar huis in de avond zon ben ik zeer tevreden over hoe de ciao nu rijdt. Hij start in 2 stappen, loopt lekker rustig stationair en heeft genoeg power over het hele toeren bereik.

De topsnelheid met de wind in de rug is 81 op de GPS, niet slecht voor deze set-up dacht ik!

Ik ben maandag nog even wezen touren met een vriend van me die zijn Puch moest inrijden.

Nu de ciao eindelijk goed rijdt heb ik het virus weer goed te pakken.

Ik heb mijn citta frame maar weer van de zolder gehaald, helemaal kaal geschuurd en de ophangpunten van de kappen er af gehaald. Ik ga namelijk een naked citta met monoshock maken. Ik heb een beetje afgekeken van Fredzz maar probeer toch een eigen draai er aan te geven.

Ik heb de citta nu in de primer staan tegen het roesten. Het frame moet nu eerst naar de lasser om een ophangpunt te maken voor de Monoshock. Daarna ga ik het frame strak maken en spuiten.

Voor de set-up heb ik niets extreems in gedachten (voor nu) gewoon een std. getuned blokje met een 50cc snel, citypower en vario.

Gr. pepko

pepko
            Topic starter

Update 20-08-2015:

Wat vliegt de tijd als je het druk hebt zeg!

Vorig jaar na de Gerarduz memoriam tour heb ik de ciao in de schuur gezet en en er niet meer naar om gekeken tot Maart dit jaar.
              Ik trok hem onder het stof vandaan en hij startte meteen weer. Hij liep heerlijk, dus ik heb hem even gepoetst en ben toen onderweg gegaan naar mijn nieuwe huis in Groningen.

Ik heb hier helaas geen gereedschap of schuur, dus veel sleutelen zit er niet meer in. Ik heb de ciao gebruikt als woon/werk verkeer in de stad, en na 3 maanden vrolijk rond tuffen werden de rij eigenschappen steeds minder. veel trillingen, rauw geluid en een slippende koppeling. Voor de meeting heb ik hem gereviseerd maar ik kreeg het blok niet meer zo lekker in elkaar als het zat. Ik heb tot half 3 ‘snachts door gesleuteld en de volgende ochtend om 9 uur ben ik weer verder gegaan.
              om half 12 zat die in elkaar en toen ben ik weer naar Groningen gereden, precies op tijd voor de meeting. Het blok ratelde lekker en de kop lekt wat, maar het rijd. Helaas rijd het lang niet zo lekker als voorheen dus hij gaat weer uit elkaar.

De rest van de ciao gaat ook uit elkaar want hij wordt eindelijk gecoat!
              Er viel nog een beetje eer te behalen met grondig poetsen:
              voor:

na:

Maar aids kan je helaas niet wegvegen.

momenteel staat de ciao er zo bij:

De citta staat braaf op zolder te wachte tot ik tijd voor hem heb, dit is de huidige status:

tot zover deze update!

Gr. popko

SpeedyVespa
              Donateur

Mooi dat je ciao weer een coatbeurtje krijgt, welke kleur word het?
                Op de meeting reed die opzich wel prima maar inderdaad wel een rateltje.
                Die monoshock citta word ook wel een mooie denk ik:thumb
                Succes man!

hansieb
                Moderator

Ahhhh ik mis mijn stevige trouwe witte frame nog wel eens. Gelukkig krijgt hij nu een mooi fris kleurtje ;)!

Wilk1985
                  Moderator

Toffe Ciao maar een coat beurtje heeft hij zeker wel verdient ja 🙂 Ik ben benieuwd naar de kleur.

pepko
                    Topic starter

Ik ben ook wel benieuwd naar de kleur jongens… :pest Ben er nog niet helemaal uit, maar dat komt wel goed.

Gisteren heb ik de brommer uit elkaar getrokken met de hulp van mijn broertje, die langzaam aan het virus ook te pakken krijgt.

Nu de laatste onderdelen even bij elkaar zoeken en dan kan die naar de coater.

Florian
                      Moderator

Goed bezig! Waar laat je het coaten?

erikbloemberg

Wat voor kleur maak je hem popko?

Zuurstof roze?

Dat past wel mooi bij je😅😅😅

pepko
                          Topic starter

@florian: Bij Novatec is de bedoeling.

@Erik: Zuurstok roze lijkt me wel mooi, dan combineerik dat met zwart.

hansieb
                            Moderator

Very nice! Ik kan het eindresultaat al laten zien 😉

erikbloemberg

Ik zou voor de zuurstof roze gaan

hansieb
                                Moderator

erikbloemberg :
                                  Ik zou voor de zuurstof roze gaan

Ook geen slecht idee heur 😉

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 384)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.