- Dit onderwerp bevat 383 reacties, 63 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 11 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 maart 2014 om 19:51 #494281
Sja echt boffen doe je niet de laatste tijd, balen…
Maar gewoon doorgaan, that’s the spirit
28 maart 2014 om 19:57 #494282ach, uiteindelijk moet het toch goed komen 😀
m’n set-up word nu:
46 Polini
Elec. Speedengine
13/13
polini Top One
poulie 85Heb het blokje alweer in elkaar zitten alleen heeft hij geen compressie.
Dit heeft zeer waarschijnlijk de decompressie (die ik heb overgezet uit een oude cilinderkop) als oorzaak.
nog maar even uitzoeken hoe ik dat op ga lossen..Gr. popko
28 maart 2014 om 20:17 #494283Dat is met Simo of belgenkoppeling? Die poelie 85 zal toch veel te lichte overbrenging zijn met deze setup. 😀
Decostiftje even in laten slijpen in de cilinderkop.
28 maart 2014 om 20:24 #494285Haha nee dat is met standaard koppeling, ik denk dat ik bij nader inzien toch maar de poulie 75 erop zet die hier nog ergens rondslingert.
bedankt voor de tip van het inslijpen, ga ik regelen deze week.
28 maart 2014 om 20:38 #494287‘T zit je inderdaad even niet mee.. Maar onthoud de aanhouder wint!
Ben benieuwd naar de vorderingen van de Sprocatti.
18 april 2014 om 11:50 #487606@Florian: ik heb nog weinig vorderingen, heb het druk gehad met stage etc. Wel heb ik weer een “nieuw” probleem gevonden.
De vorige eigenaar heeft aan het pakkingvlak van het groot carter lopen veilen. (het nut hiervan ontgaat mij volledig)

De spleet tussen de twee carter helften waren mij al wel opgevallen maar ik dacht dat het door pakkingsresten werd veroorzaakt. Na het schoonmaken kwam dit aan het licht.
Dus… Wat adviseren jullie? Op hoop van zegen een pakking er tussen? Of aan de andere kant ook de centreer rand eraf halen en de boel vlakken?
ciao update:
Ik heb de decompressieklep ingeslepen en die werkt nu prima. Ik heb het blok gemonteerd en zodra ik hem aan wou rennen kreeg ik een fluitend geluid te horen vanaf de koppakking. Ik heb nog niet gekeken maar dit zal vast aan de cilinder of cilinderkop liggen. :@
18 april 2014 om 12:08 #486602Das wel redelijke speling ja:|
Ik zou dit eerst wat vlakken of bij werken want zelfs met een dikke zelf geknipte pakking gaat dit denk ik nog erg zweten/lekken.18 april 2014 om 12:34 #486608In eerste instantie denk ik ook aan vlakken, maar voorzie wellicht dan ook een ander probleem. Misschien dat de ruimte voor de krukas dan wel teveel wordt beperkt doordat carters dichter op elkaar komen.
Ik weet niet of het werkt, maar misschien carterbouten vast erin draaien. De gehele carters verhitten in de hoop dat je ze door het kromtrekken van het materiaal eigenlijk weer op elkaar recht kunt krijgen. Carterbouten kruislings aandraaien wanneer de carters warm/heet zijn.
Zijn het beide carterdelen welke krom zijn of 1? Leg ze eens op een glasplaat.;)
23 april 2014 om 15:27 #494528@Maarten: Ik heb even gekeken, het klein carter is helaas ook niet vlak. de kier tussen de plaat en het glas is 0.17mm (met voelermaat gemeten).
Nu ik toch bezig was met de glasplaat heb ik ook meteen even de 46 polini + kop gepakt. Die blijken nu allebei zo vlak als de duinen op Schiermonnikoog.
Nu heb ik jaren geleden eens een cilinderkopje gevlakt (goed gelukt trouwens) met de hulp van mijn vader, maar hij heeft het momenteel heel druk. dus hebben jullie nog tips & tricks?
En wat adviseren jullie m.b.t. de sprocatti?
23 april 2014 om 17:58 #494531Op de plek waar de vorige eigenaar wat heeft lopen vijlen, Is daar veel materiaal mee weggehaald? Misschien ook even testen met de voelermaat. Zoals Martino ook al aanbevolen heeft, Gewoon je carters op elkaar zetten met de bouten er los aan vast. Flink heetstoken ( let op, Ik weet niet hoe groot het verschil in alu tussen origineel en sprocatti is, Met het gevaar van smelten..) en dan dus de moeren van de carterbouten aandraaien. Dit haalt waarschijnlijk niet alles weg, maar de rest kun je nog minimaal na vlakken.
Glas plaat gebruiken en daar even voor de test iets op leggen waarvan je al weet dat het 100% vlak is. Schuurpapier er strak op plakken met tape. Korrel 400 waterproof of iets wat daar een beetje in de buurt bij komt. Succes met je project! Het is wel een speciaal setje
23 april 2014 om 18:30 #494533Heel leuk project man
5 augustus 2014 om 13:32 #495162Hallo mensen,
Wegens tijdgebrek en gebrek aan motivatie heb sinds de vorige update bijna niks uitgevoerd op vespa gebied.
De 46 Polini is nogsteeds niet helemaal vlak (de kop wel) dus ik heb nu eerst maar een 43DR-evo besteld om aankomend weekend de meeting en tour te kunnen bijwonen.
Omdat de ciao al weer geruime tijd staat te verstoffen in de schuur is hij er optisch niet echt op vooruit gegaan.
to do list:
– vork revisie (voorwiel loopt aan)
– voorrem repareren
– blok monteren
– filters vervangen
– carburateur schoonmaken
– benzine verversen
– bier drinkenVandaag kwam mijn jmpb bestelling binnen en heb meteen de DR-evo gemonteerd. Daarna heb ik het hele huis afgezocht naar een cilinderkop om vervolgens te bedenken dat ik nog geen koppakking had.
Uiteindelijk heb ik alles bij elkaar gekregen en dit is het resultaat:
Morgen komt Arvid13690 een dagje meehelpen dus er volgt snel een update met een rijdende ciao!
ciao!
5 augustus 2014 om 14:15 #495163Oh ik zie dat je de zeldzame DR miaaaaaaaauw uitvoering hebt, kei lief:knuffel.
5 augustus 2014 om 15:03 #465944Dat ziet er wel weer goed uit! Sproeier 70-72?
5 augustus 2014 om 20:11 #495167Kittens kruipen ook in alle dozen :p leuk beestje en mooi project Pepko

En dat gebrek aan motivatie ken ik; zeker als je wéér een ‘uitdaging’ tegenkomt..
Succes met het afstoffen 😉Ps: kheb 8 jaar lang in leens gewoond, ging in Wehe altijd naar de soos 😀
No stress, all fun and a bit of speed -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.