- Dit onderwerp bevat 383 reacties, 63 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 11 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 april 2013 om 19:07 #441370
ik mix zelf, maar mijn broertje zegt net dat hij dacht dat er schone benzine in de jerrycan zat, en dus benzine uit de quad er bij had gegooid.
dus binnenkort ff opnieuw mengen.
9 juli 2013 om 17:25 #492421update 09-07-2012:
het is alweer een tijdje geleden sinds de laatste update, maar ik heb niet stilgezeten.
na de warmloper heb ik de autisa opgestuurd naar florian, waar hij nu wacht op een hoonbeurtje.
ik had als tijdelijk blok mijn 50cc athena maar weer van de plank getrokken en deze op een geheel standaard bromblokje gelegd.
dit kwam helaas niet boven de 50 uit en daar was ik snel zat van.
nu heb ik met Florian een elec. ontsteking en nog wat zooi geruild voor een 43 polini en daar heb ik vandaag mijn carters voor bewerkt.

gelukkig ben ik verschrikkelijk handig, en ben daarom gestruikeld terwijl ik de cilinder in mijn hand had.
resultaat: 1 afgebroken koelrib en een krom hemd.
het kromme hemd heb ik op deze manier opgelost:

De ciao zelf heb ik ook niet onaangeroerd gelaten:

en tot slot had florian nog een verrassing voor me.
een heus Evo blokje!
gr. popko
9 juli 2013 om 19:24 #492422das wel mooi evo blokje ga je de boosterpoorten nog doortrekken:P
9 juli 2013 om 21:45 #492423😀
Ciao ziet er goed uit met die 14 spaaks.
En blijf poetsen he!
9 juli 2013 om 22:07 #492424pepko :
gelukkig ben ik verschrikkelijk handig,
resultaat: 1 afgebroken koelrib en een krom hemd.Dat doe je inderdaad best handig:lol
Maar dat evo blokje maakt vast een hoop goed:D9 juli 2013 om 22:47 #492425@rizla: ik denk het wel, ik vind ze wat hoekig afgewerkt.
@Edjuh: ja, die 14 spakers vind ik ook zeer sexy 🙂 het wit is inmiddels al lang niet zo wit meer hoor. valt niet veel meer aan te poetsen 🙁
@andree: sommige mensen hebben altijd mazzel 😐
15 juli 2013 om 17:47 #492456

😀
15 juli 2013 om 18:00 #492457Ahh ziet er prima uit. Btw kan dat frame met onderdelen niet een keer bij maarten opnieuw in de oven gecoat worden?
15 juli 2013 om 18:04 #492459dat is wel een goeie, ik zal maarten eens vragen.
edit:
ik heb de handmade net naar mijn oom gebracht zodat hij hem kan stralen.
verder heb ik een Top One gekocht van Renaud en een ciao stuurtje, omdat deze behoorlijk krom is en niet meer goed vast wil klemmen in de voorvork.17 september 2013 om 11:15 #492992zoals veel mensen wel weten heb ik onlangs een sprocatti Reedvalve blok gekocht met een 48mm Simonini.

er zit wat werk aan, 1 tapeind is namelijk flink uitgescheurd

en de andere tapeinden lijken ook een beetje af te brokkelen.
ook krijg ik de krukas en kleincarter niet gescheiden met behulp van het gasfornuis, het lijkt haast of de boel vastgelijmd zit. misschien is dat ook wel het geval aangezien het kleincarter sporen van een hamer vertoond.
De cilinder is ook het slachtoffer geworden van “bewerkingen”
hij is scheef gevlakt aan de kop kant, dit is waarschijnlijk omdat het een 46 slag cilinder betreft die gereden werd op een standaard krukas. de cilinderwand is in redelijke staat, op 2 krassen na is die nog heel mooi glad.
de zuiger heeft het zwaarder te verduren gehad, hij heeft een paar voelbare krassen/vegen en die zie je ook terug in de veren.

de zuiger is nog wel bruikbaar maar een vers exemplaar vind die vast prettig.
Deze winter ga ik gebruiken om mijn blokje op te bouwen en misschien onder een brommer te leggen (citta maybe?)
Ik ben alleen nog niet zeker of ik deze cilinder wil gaan gebruiken aangezien een 43 slag cilinder toch makkelijker te realiseren is.
wat denken jullie?
gr. pepko
18 september 2013 om 13:13 #464936Wel jammer van de carters, maar Sprocatti is nou eenmaal niet plug and play gebleken. Hopelijk kan je er nog wat van maken.
Wat betreft de cilinder zal ik deze gewoon weer recht vlakken op een freesbank. Het verschil wat je dan verloren bent zal je met ophoogplaatjes wel weer kunnen compenseren, maar misschien komt de cilinder wel beter uit op 43mm slag straks. Op de foto valt de zuiger ook nog wel mee. Misschien dat een schoonmaakbeurtje en nieuwe veren hem goed doen.
Heb je eigenlijk al een idee welke inlaat en carburateur je gaat gebruiken?
18 september 2013 om 13:35 #492952hey maarten, de zuiger ligt nu nog zo’n 3mm te diep in de cilinder op bdp maar odp komt wel goed uit.
misschien frees ik er dan meteen wel 3mm af zodat het perfect uitkomt.Fredzz gaat een sprocatti spruitstukje namaken voor me en ik ga denk voor een 21mm carb.
gr. pepko
18 september 2013 om 17:01 #464634Hele mooie combo dit

Wel jammer van de slechte draadeinden maar dit is niet onoverkomelijk om weer te herstellen.
En als je nog aan een setje 48mm veren kan komen (bv via fredzz) dan kan je het zuigertje zeker nog een ronde mee.
Gewoon met wat olie en scotch brite even goed poetsen en hij is weer als nieuw.27 maart 2014 om 20:20 #494271Dag Hobbyisten,
Ik heb de afgelopen maanden niet stil gezeten.
Nu kan ik helaas niet zeggen dat ik een probleemloze periode heb gehad.Ik heb een Autisa 43mm cilinder gekocht, deze liep na een dikke 3 km warm..
Er zat een beste veeg in, de zuiger was total loss. Florian dacht dat hij hem nog kon redden met een hoonbeurtje maar sindsdien heeft hij nog niet lekker gelopen en vreet hij koppakkingen.Ook heb ik een 43 Polini gekocht van Florian. Deze had al wat Km’s gedraaid maar was nog wel in redelijke staat. Deze cilinder heeft het +- 1000 KM uitgehouden en begon steeds slechter te presteren. De nieuwe zuiger zat vol groeven op een of andere manier, alsof die aan alle kanten heeft lopen klemmen ofzo.

Vervolgens mijn oude 50cc Athena er maar weer onder gelegd (dat kreng loopt altijd), hier heb ik mee gereden tot iemand mij een Elec. Speedengine aanbood.
Deze heb ik van hem overgenomen, de set-up was:
-43 Malossi (lichtelijk getuned)
-Brom Kruk
-std. kop
Dus dit onder de ciao gelegd, sproeier 68 erin gedraaid en na 500M rijden knapte een zuigerveer.
Natuurlijk is deze vermalen door de lagers waardoor ik meteen m’n hele blok kon gaan reviseren, een weekje later lag het blokje er weer onder.

daders?;

Toen heeft de ciao even stil gestaan, tot ik vanavond weer zin had om verder te gaan met het afstellen van het vers gereviseerde blokje. Na een paar test rondjes knapte m’n zuigerveer weer…
Je hebt mazzel of je hebt het niet…
Ik heb de schade nog niet bekeken maar er komen geen rare geluiden uit het blok als ik aan de krukas draai dus ik denk dat het meevalt. :con
Verder heb ik nog een citta frame van Florian overgenomen en een citta voor m’n zus gekocht omdat ik haar scooter heb gecrasht.

Haar citta word op dit moment opgeknapt, daar post ik nog wel een fotootje van als hij af is.
27 maart 2014 om 20:49 #494272Eigenlijk een update die je als Vepsa liefhebber niet graag leest. Hopelijk dat de pech je nu even achterlaat en je vanaf nu weer mooie updates kunt laten zien.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.