Vespa-Ciao.NL
:: popko’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten popko’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 384)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pepko
    Topic starter

gister lekker mijn 43 autisa gemonteerd en afgesteld. liep perfect, startte al na een keer kicken.
      dus ’s avonds mooi op de ciao naar mijn vriendin toe.

helaas wilde de ciao niet mee naar huis want na 3 km onderweg te zijn naar huis viel al et vermogen weg, en dat ging gepaard met een aantal harde tikken.
      toen heb ik nog even gewacht tot de motor afgekoeld was, maar starten deed hij niet meer.
      Thuis kwam ik tot de conclusie dat er veel speling zat op mijn pas gereviseerde krukas t.o.v. het carter.

Vanmiddag haal ik het blokje maar weer uit elkaar om de schade op te nemen.

gr. pepko

Lennaert
      Sleutelbeheerder

Oei dat is minder mooi nieuws zeg het tweede gedeelte van het verhaal..
        Misschien een lager geknapt o.d hoop dat de autisa geen schade heeft zou zonde zijn gelukkig is het wel een sterk wandje dus daar zal je vermoedelijk niks op zien ;).

Florian
        Moderator

Aiii dat is mooi klote Popko:(
          Ondanks dat ik niet heel veel met die Autisa cilinders heb zijn het wel leuke cilinders.
          Hoop voor je dat de wand nog helemaal intact is:thumb

pepko
          Topic starter

aaaaaand it’s fucked.

een dikke voelbare veeg in de cilinder en zuiger.

:@

tompiebozzel
            Bijdrager

kwam dit ook echt door de speling die je had? of is er iets van een pistonpen clipje uit geschoten? sowieso zwaar kloten en altijd sneu om een nieuw cilindertje er zo onder weg te halen, gecondoleerd in elk geval:|

Florian
              Moderator

Zo hé.. Fuckt up:( Vies warmgelopen dus!

Ook wel ik wel weten welke maat er in de cilinder staat aangeduid en welke op de zuiger. Kan namelijk ook zijn dat de toleranties te nauw zijn geweest en dat hij hierdoor warm is gelopen.

Welke sproeier had je erin, en wat was je complete setup?
                Ik wil wel proberen de cilinder te honen. Heb namelijk laatst een nieuw hoonsteentje gekregen, en binnenkort ga ik deze inwijden. Heb hier namelijk 3 cilinders liggen die ik nog even op wil poetsen.

pepko
                Topic starter

pistonclipjes zaten er nog in 😉 dit is gewoon een warmloper.

ik snap alleen niet waarom. ik had iets te zware rollen in de vario zodat ie niet te veel toeren zou maken, en heb geen vol gas gereden. ook heb ik meer olie gemengd (ongeveer 1:30)

pepko
                  Topic starter

sproeier 65 zat er in, bougiekleur was iets te donker.

set-up:

43 autisa (duh) met k-star zuiger
                    afgevlakte cilinderkop
                    13/13 @ 65
                    malossi filter
                    vario malossi 1:10.5
                    leovince handmade
                    brom kick krukas
                    elec kick carters met getunede inlaat.

als je hem voor me zou willen honen zou ik daar zeer blij mee zijn 🙂
                    ik pm je wel ff

Lennaert
                    Sleutelbeheerder

Zuiger tollerantie was gewoon in orde heb namelijk elke autisa getest met een k-star zuiger omdat er ook ‘scheve’ autisa’s in de omloop waren (vincent had er bijv 1) dit kan je dus nagenoeg uitsluiten.

Note wel dat een vario in combi met handmade redelijk veel touren onderin wilt maken wellicht dat hij nét te droog stond voor het handelen van dit toeren aantal op een lage benzine doorstroming?

Cilinder kan je idd gewoon even ophonen en opnieuw proberen.

Verder zal ik voortaan een grotere sproeier nemen ik zit bijv met mijn 42mm cilinders op 68 al voor de autisa zou ik hetzelfde doen.

joelciao
                      Bijdrager

zo dat is mooi klote, hoop dat je deze cilinder nog aan het lopen krijgt, mijne viel ook 1x uit onder het rijden maar toen die koud was startte die nog gewoon en was niks aan de cilinder gelukkig

tompiebozzel
                        Bijdrager

ik vind de sproeier idd ook wat aan de kleine kant, zou ook ergens rond de 68 gaan zitten. hoop dat die nog te redden is!

Martino
                          Moderator

Vergeet die bougiekleur, zeker wanneer je 1:30 mengt. Je sproeier is pas goed wanneer je motortje het beste loopt. Aan de hand van de slijtsporen lijkt me dat je de cilinder niet erg netjes hebt in gereden of idd zuigertolerantie t.o.v de cilinderboring. Cilinder is echt meer warm gelopen, ter hoogte van je uitlaatpoort. Wanneer je krukas teveel speling zal hebben zullen de vegen meer ter hoogte van de pistonpen zitten. Ik wil vanavond ook wel even kijken naar de K-star Autisa combinatie, maar dit zal in princiepe een goede match moeten zijn.

Het kan zijn dat de veren niet helemaal lekker zijn. Hoeveel km’s heb je er mee gereden? Ik zie nu namelijk ook al een stootrand vormen bovenin de cilinder.

Wel zonde van deze cil.:(

hansieb
                            Moderator

Wat een krappe sproeier ja?? Meestal is een 43mm in combinatie met 13mm of sproeier 70 en anders 68.

Neem gewoon alex zijn advies aan ‘Gewoon sproeier 70jonguh!’

pepko
                              Topic starter

@martino ik heb misschien net 10 km gereden met deze cilinder, en echt heel rustig. Gewoon met de kstar zuigervereb.
                                Ik denk dat er iets mis is met mijn mengsmering, het std 50cc blok dat ik er vandaag onder had met sproeier 58 liep ook al warmte

De cilinder is nu onderweg naar Florian om gehoond te worden.

Lennaert
                                Sleutelbeheerder

Cilinder en zuiger combi is het niet martino natuurlijk is dit eigen belang verdedigen voor sommigen maar er zijn meerdere setjes aan het rijden marcoS bijvoorbeeld rijd er al een poos op rond zonder enig probleem. Tank je mix? Mix je zelf?

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 384)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.