Vespa-Ciao.NL
:: popko’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten popko’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 384)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pepko
    Topic starter

we waren helemaal niet offtopic jonguh!
      maar die kerel is idd erger 😛 hij doet het onder z’n bed…

pepko
      Topic starter

update 28-03-’11

ik heb gister een sleutel middagje gehad:

’t is nog niet klaar, want ik heb nog geen stuur en spatbord. ook moet ik het rempalletje nog even omlassen,
        en het blokje moet eronder weg. Want sinds mijn koppeling voor de tweede keer is losgekomen loopt ie niet meer.
        Waarschijnlijk si mijnn spie gebroken, want de bougie word nat, maar vonkt niet op het juiste moment.
        Ook ga ik binnenkort de lak even bijwerken, aangezien dat oranje door het zwart heen ook niet zo goed staat.
        Verder nog even een kabelgootje monteren, en gaan met die banaan!

gr. pepko

pepko
        Topic starter

update 30-03-’11

:boos:

pepko :

Waarschijnlijk is mijn spie gebroken, want de bougie word nat, maar vonkt niet op het juiste moment.

gaat weer lekker dus…

adriaan
          Bijdrager

so das niet echt normaal als je spie breekt :'( succes met het weer opnieuw opbouwen;)

Florian
            Moderator

Zo dat wordt weer even sleutelen..
              Trouwens zie dat je een Tomos? vork heb gemonteerd maar dan moet je die koplamp ook op de vork monteren en niet op het stuur. het ziet er zo wat vaag uit.

Leovince
              Bijdrager

Die hele vork had er niet eens in gemoeten vind ik:P Wat vind ik dat toch lelijk bij een ciao:(

pepko
                Topic starter

@florian: ja, dat was ff tijdelijk 😉 ik heb nu een ander stuur en de koplamp aan de koplamp oren.
                  @leovince: haha, ik vind het wel vet… alleen is hij nu wat hoger van voren.

pepko
                  Topic starter

update 5-04-’11

een nieuwe maand, een nieuw blok!

Vandaag heb ik een carterset met een elec. vliegwiel binnen gekregen van asprientje.
                    Maar ik had alleen nog maar een mix krukas liggen met verrotte lagers.
                    Toen heb ik dus bedacht dat ik die maar eens aan ging passen.

eerst met de flex:

toen nog even afgewerkt met de slijpsteen en frisse lagertjes erop:

toen wilde ik de carters op elkaar doen, maar mijn pakkingen zijn verdwenen in een verzamel bui van m’n vader.
                    Ook krijg ik morgen een variosetje met loopstand binnen van Al_bundy.

tot zover deze update. gr. Popko

Edjuh
                    Bijdrager

Ook krijg ik morgen een variosetje met loopstand binnen

Je moet jezelf een beetje verwennen na al die ellende 😀

pepko
                      Topic starter

haha, inderdaad! maar ik heb voor de zekerheid toch maar vario mét loopstand genomen… want lopen staat me nog vers in het geheugen! nu eerst maar weer sparen voor een snelle voorvario.

Het tomos spatbord komt in de loop van volgende week ook binnen, of denken jullie dat aero spatbordje ook wel past/staat?

verder haal ik nog ff een busje verf om de lak wat bij te werken op sommige plekken.

Florian
                        Moderator

Mooi gefixt die krukas:thumb
                          Variosetje is altijd leuk:D

pepko
                          Topic starter

update 5-04-’11 V2

Ik heb de carterpakking weer gevonden, dus de carters zitten op elkaar, de ontsteking zit erop, net als het vliegwiel.
                            Helaas vond 1 pistonclipje het nodig om te gaan vliegen, dus die is weg… maar weer nieuwe halen dus, morgen ff naar de bromboer voor een keerring, pistonclipjes, voet,- en koppakking. dus als het meezit met de examens morgen weer een update!

Oh ja! ik heb het mix nippeltje van het groot carter dichtgemaakt doormiddel van een ventiel slangetje, een schroefje en lijm. simpel, maar zeer effectief! ik heb ook gebruikt op mijn 16PHBG carb. hier ga ik binnenkort ook weer mee verder natuurlijk!

@florian: dankje, ik ben zelf ook erg tevreden over de krukas. hij loopt trouwens soepeler dan een krukas ooit gedaan heeft bij mij.

Gr. pepko

pepko
                            Topic starter

update 07-04-’11

:swinging
                              Gister kreeg ik de varioset binnen:

1:10.5 100mm schijven en loopstand 😀
                              vandaag heb ik het opstaande randje eruit gevijld:

hij is inmiddels mooi afgebraamd.
                              Nou moet ik eerst ff geld sparen, want de money is weer up.
                              Gelukkig kon ik nog wel een malossi snaartje bestellen op jmpb, en vloeibare pakking voor het zij-inlaat blok.

Mijn athena blok heb ik vandaag ook in elkaar gezet, en ik heb de ciao wat opgeschuurd en een paar plekjes in de primer gezet. dit weekend ff weer matzwart erover, en met een beetje mazzel kan ik het rempalletje ook in de voorvork lassen.
                              Verder nog even een kabelgootje erop en velglint.

gr. Pepko

pepko
                              Topic starter

beetje verneukt gefilmd, maar ik heb nog geen voorrem…
                                daarom ging ik ook niet voluit 😉

speedbuxy
                                Bijdrager

pepko :
                                  daarom ging ik ook niet voluit 😉

Ik mag ook hopen dat het niet eens in buurt kwam van voluit want deze snelheid haal ik op de fiets zelfs wel:haha.
                                  Maar wel mooi dat ie loopt:thumb

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 384)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.