Vespa-Ciao.NL
:: popko’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten popko’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 384)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

erikbloemberg

pepko :
      ja joh! wrijf het er nog maar lekker in 😛 moet weer helemaal dat blok uit elkaar slopen 🙁

das tog niet veel werk?

in een 1uurtje reviceer ik hem

Anoniem

Klinkt idd niet lekker, bekijk het positief, het houdt je letterlijk van de straat…

pepko
        Topic starter

@erik: ja, maar ik krijg die lagers er nooit af omdat ik geen goeie lagertrekker heb 😛

@ vertigo: tjsa, nu moet ik fietsen dus ben ik zelfs langer op straat.

erikbloemberg

pepko :
            @erik: ja, maar ik krijg die lagers er nooit af omdat ik geen goeie lagertrekker heb 😛

wil het ook wel voor je doen pm anders maar

mwouters91
            Bijdrager

Vertigo :
              Klinkt idd niet lekker, bekijk het positief, het houdt je letterlijk van de straat…

En het scheelt geld, want als je niet kunt rijden spaar je benzine 😛 haha nee maar je hebt wel ene interresante perso.
              Er is iig altijd wel wat te beleven, en mooi dat je ook gewoon altijd van alles uitprobeerd 😉 kunnen anderen veel van leren iig.

gr

pepko
              Topic starter

update 7-2-’11:

@Mwouters: bedankt 😉

It’s alive!! =)
                ik heb net het blokje in elkaar gezet, sproeier 58 erin gepleurt en starten en lopen. de sproeier is nog niet goed, maar hij doet het tenminste. morgen ga ik verder met afstellen, en komt er een filmpje als het lukt.

nu ga ik huiswerk maken :nerd

Moi

pepko
                Topic starter

update: 10-2-’11

helaas niet de beloofde foto update, maar een pech update…
                  ik had eergisteren de ciao klaargemaakt, en hij reed hardstikke mooi.
                  totdat ik op de terug weg was van school, en na 1 km de keerring de geest gaf.
                  dat werd dus 7 KM lopen naar huis!

Vanavond was ik met frisse moed begonnen aan het vervangen van de keerring, en alles ging voorspoedig.
                  het demonteren van het blok is nu routine, en slechts 10 minuten werk.
                  Dus toen het blok gedomteerd was, heb ik het vliegwiel+ ontsteking eraf gehaal, het carter schoongemaakt en de keerring eruit gestoken en een nieuwe geplaatst.

So far so good dus.
                  toen het blokje weer gemonteerd, en toen ik de koppeling wilde monteren kwam ik tot de ontdekking dat het koppelingsschoentjeshouderplaatje (ofzoiets) was afgebroken.

nu hoop ik dus dat de fietsenboer er nog 1 heeft, anders maar weer bestellen bij jmpb…
                  ik had zó gehoopt vanavond de ciao af te krijgen, maar het mocht niet zo zijn…

check je later, Pepko

*aub niet elke week de topictitel wijzigen.

dan is dit de laatste ok?

pepko
                  Topic starter

update 8-3-’10:

hallo,

Ik heb het nogal druk met school, vandaar dat ik zo weinig update. Ook ben ik druk bezig met het herbouwen van mijn scooter.
                    Maar de ciao loopt nu goed, en rijd al 3 week zonder problemen rond.
                    Ook ben ik weer volledig hersteld van de carnaval vorig weekend, en ik had mijn huiswerk eindelijk maar toch af gekregen vandaag.

en je raad het al, ciao tijd!
                    ik ben begonnen met de bouw van mijn tourblokje. de set-up is/word:
                    -43 malossi V&J stage 2 tuned
                    -elec carter met zelfbouw zij-inlaat
                    -16mm phbg carb
                    -proma cc (tot ik een vervanger heb)

zo ver ben ik al:

zo als je ziet, geen schoonheidsprijs maar die heeft de ciao zelf ook niet.

oh, en ik heb het decompressiegat dichtgemaakt:

Ook bven ik erachter gekomen dat als ik met de ciao aan de hand loop, de voorband aanslijt tegen een opstaand palletje in de vork. maar als ik erop zit is het weer weg. ik denk dat ik even de stootkussentjes moet vervangen, of is het iets anders? help please!

en nog een fotootje van de ciao:

gr. Pepko

dit was de laatste keer dat ik de titel heb verandert, excuses.

beun_ciao
                    Bijdrager

zit die moer in de cilinderkop daar niet een beetje ongelukkig?

pepko
                      Topic starter

volgens mij niet, maar we zullen het zien…

pepko
                        Topic starter

update 11-3-’11:

Ik heb het blok even verder in elkaar gezet om te zien of het goed dicht was, hij is goed dicht behalve op de plek waar het membraan adpter plaatje op het carter zit.
                          dus volgende week maar even wat vloeibare pakking kopen!

ik moet ook nog even een slangenklemmetje om de gewone inlaat doen, zodat ie 100 procent dicht is.
                          en dan moet ik waarschijnlijk nog een stuk uit m’n frame slijpen zodat ie past.

we ‘ll see how it go’s…

pepko
                          Topic starter

update 23-03-’11:

vandaag was het heerlijk weer dus ik heb even een klein tourtje gemaakt. en net toen ik wilde stoppen om een onboard video te maken, allemaal geratel, en aanslijtend gelid bij m’n blok weg.
                            dus ik boven op de rem, de kap eraf gedraait met het slotje van m’n helm (a) en dan zie ik opeens dat m’n koppelings moer door de helft ligt, en de koppeling dus niet meer vastzit.
                            leuk joh, weer 5 km terug lopen…

gr.

Steven
                            Donateur

je bent bij deze genomineerd voor de prijs van ‘beunhaas van het jaar 2011’ :thumb

pepko
                              Topic starter

waarom? =)

Frankp
                                Donateur

winnen zal hij hem nooit… Vriend van mij in het dorp hier is velen malen erger;)
                                  (fototje)
                                  Maar nu weer on topic:)

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 384)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.