Vespa-Ciao.NL
:: Poorten in carter iets groter dan cilinder/pakking?

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Poorten in carter iets groter dan cilinder/pakking?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Boelie
    Topic starter

Hoi,

mijn poorten boosterpoortjes en spoelpoelpoorten heb ik iets groter gemaakt
      als van de cilinder
      tenminste als ik de pakking van de cilinder op de carters leg dan zie ik wat verschil
      is dit een probleem of kan ik toch beter de poorten in de cilinder wat bijveilen?
      en daarna bij de pakking?

Greetzzzzz Boelie

Daan777
      Moderator

Nee het is geen probleem.
        Kijk maar naar de DR Evo poorten, iedereen doet die met de ronde schuurrol voor de dremel, dan worden ze ook veel groter dan de poorten in de cilinder.
        Geen probleem, niks meer aan doen.
        Poorten in je cilinder bijvijlen? Tsja zal niet veel nut hebben, want het wordt toch weer afgeknepen verderop in de cilinder.

ArvidW
        Donateur

Daan777 :
          Poorten in je cilinder bijvijlen? Tsja zal niet veel nut hebben, want het wordt toch weer afgeknepen verderop in de cilinder.

Zeker weten kanalen in je cilinder groter vijlen !

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

Boelie
          Topic starter

Thx ArvidW;)

ik had ook gelezen dat als de poorten in je carter groter waren dan in je cilinder
            de benzine ging klotsen tegen je pakking/cilinder aan

weet niet zeker als dit klopt maar ik ga zowiso de kanalen wat bijveilen in cilinder zodat ze mooi overeen komen

Tom ciao

Maar wat Daan zegt, klopt ook wel
              Ik denk dat de poorten in je cilinder dan ook groter moeten, en je moet de kanalen helemaal door grotermaken (lijkt me vrij moeilijke klus) anders knijpt het idd ook weer bij elkaar

Crullie
              Donateur

Yep, :thumb en het moet ook bijelkaar geknepen worden om er zeker van te zijn dat de verbrande gassen verdreven worden naar de uitlaat en niet andersom.

Door de spoelpoort geleidelijk van groot (Carter) naar klein (cilinder) te flowen zal er een stroomvernelling onstaan die gericht de cilinder in stroomt/barst op een zodanige manier dat er zo min mogelijk koude/frisse/nieuwe gassen verloren gaan in de uitlaat.

Dus carter/pakking/cilinder zijn samen een spoelpoort die het liefst zo groot mogelijk begint en zo klein mogelijk eindigt zonder ook maar iets te klotsen/botsen om dus een zo hoogmogelijke stroomsnelheid te verkrijgen.

:@

Dit is een DR 43 cilinder :con maar de 46 polini heeft ook soortgelijke lage steekpoorten om de spoelpoort zo kort mogelijk te houden.

TICKLING BARN
              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.