Vespa-Ciao.NL
:: poorten doortrekken?

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden poorten doortrekken?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tim
    Topic starter

is het sneller als je de poorten van t kleine carter voor een malossi 70 helemaal doortrekt zoals op deze foto?
      laatste foto:
      http://www.mijnalbum.nl/Album=SXG4X4PD

Edjuh
      Bijdrager

Ik denk dat het in topsnelheid wel scheelt(je gaat dus harder), maar je levert wel carterdruk in en dus trekkracht.

Het zal misschien niet heel veel schelen, maar ik zou ze niet zo ver doortrekken zodat je onderin zo weinig mogelijk inlevert.

ArvidW
        Donateur

Helemaal doortrekken, flow zal alleen maar beter worden en die 0.5cm3 die je wegfreest valt in het niet bij de inhoud van je carter. Ik denk dat je niets van het “carterdrukverlies” gaat merken.

Dus gewoon lekker ver doortrekken:)

Ziet er trouwens netjes uit, met handvijl gedaan?

Heb je ook nog foto’tje waarin ik kan zien hoe diep je gevijld hebt? dan weet ik hoever ik kan gaan met mijn eigen cartertje:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

Tim
          Topic starter

ik zal der morge nog n foto van make want ik heb toch een ander carter gebruikt.

ArvidW
            Donateur

Okey, thanx:)

Waar het mij vooral om gaat om hoe diep je de sleuven hebt gemaakt. Dus zou je dat op kunnen meten:) (schuifmaatje ofzo:))

Home made engine dyno

Tim
              Topic starter

gwoon net zo diep als de poorten in de cilinder he:P

ArvidW
                Donateur

Is wat lastig als je die ook gaat vergroten…. en je die zo diep wil maken als in je carter mogenlijk is (dus zo diep mogenlijke spoelpoorten)

Home made engine dyno
                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.