- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 9 maanden geleden door PoliniCitta.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 januari 2009 om 18:05 #284153
Hallo,
Ik zit al een aantal jaar op dit forum, en naast m’n citta wou ik altijd al een ciao’tje hebben als projectje. Mijn 1ste brommer was een vespa ciao maar dat was zo’n brak ding dat ik die maar snel weg heb gedaan.
En wou altijd al een leuk projectje zodat ik wat te doen heb.
Ik heb in totaal nu zo’n 15 citta’s, 11 vespa ciao’s en 2 vespa si’s gehad in zo’n 4 á 5 jaar tijd.
M’n eigen citta heb ik inmiddels al nu zo’n 5 jaar.Brommers die ik heb gehad:
Ik heb niet van alle brommers die ik heb gehad een foto’tje vind ik zelf zeer jammer

3 citta’s, de 1ste 2 hadden geen kenteken, in onderdelen verkocht. De citta helemaal rechts had een kenteken en die ik heb op geknapt en weer verkocht voor € 600.Zo is uiteindelijk geworden:

Was er echt trots op toen die er zo bij stond. Zo mooi ding 🙂
een citta’tje die ik 10km verder op heb opgetrommeld destijds voor € 130.
Had er even snel een kenteken opgeschroefd zodat ik er even een rondje op kon rijden. En hij reed zeer lekker wat je niet verwacht omdat de rest er ook niet uitzag en dan ga je snel conclusies trekken.foto’tje:

vespa ciao mix met geel kenteken: had em gekocht voor € 150 want het blok liep niet. Voor de rest zag die er wel schier uit. Blok toen lopend gemaakt en verkocht voor € 300

een vespa ciao snorretje zonder kenteken. gekocht voor weinig en vond et zonde om een uitelkaar te halen en heb em toen maar zo verkocht.

Snelle cilinders die ik heb gehad:
3x 43mm Polini
4x 46mm Polini
2x 41mm Polini
2x 43mm Autisa Spain
2x 43mm Malossi
3x 41mm DR
4x 43mm DR
2x 41mm pai waiSnelle uitlaatjes die ik heb gehad:
2x proma circuit
1x polini top one
1x polini sp
1x faco cc
1x faco twinner
1x leovince navigator
1x ninja usine
3x techno circuit
Ontelbaar x Leovince circuitCartertjes die ik heb gehad:
4x Speed engine
ontelbaar x cp en elec carters origineel en getuned etc. 🙂Sinds eergister heb ik een ciao frame weten te bemachtigen, plus nog wat wieltjes. Welke ik eronder ga zetten
ben ik nog niet overuit. Zit er ook aan te denken om er citta wieltjes onder te gooien.
Ook wil ik er een citta voorvork of een bravo voorvork op monteren, daar ben ik nog niet overuit.en vandaag heb ik weer heeeeeeel wat onderdelen weten te bemachtigen
Ik blijf ook maar onderdelen kopen haha 🙂Het blok heb ik al gedeeltelijk bijelkaar. Dit word de setup:
Polini 43mm.
CP Carters aangepast op cilinder
13.13 teurtje
Poeli’tje 70/80 [ of ik moet een vario weten te bemachtigen ]Al heb ik genoeg keuze uit heel wat snelle cilinders, de polini 42mm alu die ik bij wat onderdelen had is versleten jammer genoeg
Uitlaatje weet ik nog niet.
Over het uiterlijk ben ik ook nog niet helemaal zeker. Ik zit er aan te denken om het frame metallic rood te spuiten.
Foto’s komen morgen in de loop van de middag
Reacties/feedback/ideeén zijn zeer welkom!
14 januari 2009 om 19:27 #436371ben benieuwd naar de piccas 🙂
14 januari 2009 om 19:53 #436373beters dat je weer een framepje hebt

alleen wordt het niet eens tijd dat je een brommer voor jezelf houd en niet voor de handel bewaard?
met zo’n ruimte aan werkplaats moet jij makkelijk een mooi projectje kunnen opstarten:) onderdelen heb je genoeg iig.
als je een keertje hulp nodig hebt, laat het maar weten, dan kom ik nog een keertje naar je toe gereden:P
iig veel succes14 januari 2009 om 20:55 #436374Ik heb nu eindelijk eens wat voor mezelf bewaard :), moest er tog eens van komen haha na al die tijd
Heb nu momenteel onderdelen genoeg liggen ja 🙂
En als ik hulp nodig heb then your my guy! Thx man 🙂Morgen foto’tjes en wat meer over m’n vespa/citta verleden 🙂
15 januari 2009 om 18:02 #436385Hier de beloofde foto’s!
Maar echt bijzonder is het nog niet. Ben nog wat onderdelen bij elkaar aant zoeken.
Aanschouw… Het frame, en de wielen die ik erop wil hebben

Zwart en nogal roestig. Binnenkort schuren!
De vorige eigenaar heeft mij ook verteld dat het tank van het frame lekt. Daar is ook alwat gelast en gedaan, ziet er wel stevig uit. Dat hadden ze gedaan om het lekken te stoppen, wat blijkbaar dus niet is gelukt. Zal d’r morgen eens naar kijken.
Zo wil ik de ciao ongeveer hebben(nog niet met kleuren verwerkt). het dubbele uitlaatje moet je even wegdenken 😉
en achter een 5spaaks wieltje
Hier een foto’tje van de onderdelen die ik deze week allemaal heb opgehaald.
Moet alles nog wel even netjes opbergen. Heb alwel alles uitgezocht, maar het opbergen laat op zich wachten 😛
Komt dit weekend wel. Heb niet alles op de foto’s, het één en ander ligt al op zolder

Al het pretspul, alleen mist er nog een complete polini 43mm pen 12 (die ik niet kwijtraak dus maar hou) op de foto.
De polini 42mm is helaas versleten :(:(:(. Op de ciao komt een malossi 43mm of polini 43mmReacties/kritiek/ideeén zijn/is welkom!
15 januari 2009 om 18:06 #436386Je hebt al een gat voor een zij-inlaat zie ik.
Mijn tip: goed schuren.
Met de setup komt het wel goed zo te zien.
15 januari 2009 om 21:46 #436394flink geshopt
ben benieuwd wat het wordt
waarom 2 verschillende wielen?16 januari 2009 om 16:31 #436416@ edjuh
je dat viel mij ook al op, mocht er ooit een zij-inlaatje komen, hoef ik niks weg te slijpen 😛
@ lowie
Kwil eigenlijks 2 5 spakers. maar tot dan heb ik denk ik deze 2 wieltjes
18 januari 2009 om 21:13 #436509Ben net weer even bezig geweest. Heb er toch een pakjesdrager opgezet, wil even kijken hoe dat staat. Heb het 5 spaaks achterwiel met race bandje ook es proberen te passen maar hij schaaft tegen het onderste stuk van het achterspatbord aan. Hebben hier meer mensen last van gehad? Ist gewoon dat spatbord wat breder tikken?
En over het blok ben ik het nu zo’n 95% cker, dit word de setup:
Polini 43mm 70cc
carters compleet aangepast op cilinder
tuned krukje op berekening van polini
13.13 @ malossi of polini filter
Leovince Circuit
Poeli 70/80Heb voor de leovince krul gekozen omdat ik toch nog wat trekkracht wil hebben. En de leovince krul is m’n lievelings uitlaat 🙂
en over de kleuren ben ik het nu ook helemaal zeker 🙂
het frame word metallic rood, balhoofdkapje metallic rood en de rest zwart
18 januari 2009 om 21:38 #436513die kleure staan altijd mooi bij elkaar! 😉 ben benieuwd!
19 januari 2009 om 07:36 #436522Toch jammer dat je met een krul gaat rijden dude:(
Proma trekt ook donders op poeli met een 65cc’tje, en die gaat tenminste door!
Edit: Dude, zie ik daar een berinni vliegwiel liggen?19 januari 2009 om 08:24 #436524Ik heb veel uitlaten gehad. en ben alleen maar goed te spreken over de leovince circuit. Omdat andere dikke uitlaten meestal een vario nodig hebben om gevuld te worden.
En ja kan wel kloppen, heb wel ergens een berinni vliegwiel
heb trouwens nog 2 oude filmpjes vanmezelf gevonden met 2oude setups:
ziehier:
onboard met 80cc:
onboard met 70cc:
verdere setup gegevens staan erbij
5 februari 2009 om 10:35 #437171Ben de snelheid van m’n citta weer behoorlijk beu. 60 begint echt te vervelen. en wil ook wel wat meer trekkracht, denk dak gewoon een pai wai 60cc eronder gooi voor wat meer trekkracht en een wat hogere top.
Heb nu ook een speed engine, die wou ik op de ciao zetten met de polini 43mm, ma dat vint ik zo’n cliché setup, en je hoeft niks meer aan te passen. Dus heb de speed engine tekoop gezet. Heb al een origineel cartertje max gevijld, alleen de spoelpoorten moeten nog gedaan worden, daarvoor heb ik tonni lief aangekeken 🙂 en die is wel bereid om het voor me te doen, THX HOMIE 😀
Eergister een citta met kenteken gekocht, voorvork eraf gehaald, blok eraf, en binnen een uur weer verkocht met € 100 winst. Snel verdient haha 🙂
Voor de rest tja, laatste tijd zijn er geen grote partijen onderdelen te vinden dus het blijft aardig stil aan mijn kant.
Ook ben ik opzoek naar een vario’tje, hoop dak er 1tje heb binnen een maand of 2 en voor niet al te veel 😛24 februari 2009 om 18:54 #437755zo ff een kleine update, niet veel spannends maar heb alweer wat vooruit gang geboekt.
Net eem een uurtje bezig geweest. heb de carters en vliegwiel een beetje schoongemaakt en ben wel blij het resultaat.
Tis een belgisch cartertje met standaard al best grote inlaat. heb het spruitstukje/inlaatje nog wat groter gevijld. Boren durfde ik niet aan, M’n vorig cartertje kapot geboord :O
De spoelpoorten laat ik eerst nog origineel. Dat komt later wel. En wil het verschil merken tussen een carter die alleen is gevijld, en een carter waarvan ook de spoelpoorten zijn doorgetrokken.alvast m’n excuses voor de kwaliteit van de foto’s. Volgende update foto’s met m’n pa’s digi camera.
foto’s van carters en vliegwieltje:

Mijn trots!, de polini 43mm :). Het veegje in de cilinder is wat vliegroest, niks ergs dus 🙂 Zit geen originele uitlaatpoort meer op, er is der 1 opgelast, En de uitlaatpoort is ook wat groter vergeleken met die van een originele. Zal ik hierdoor wat snelheid/trekkracht winnen?

Volgende week ga ik aan het schuren beginnen. Desondanks de lage temperaturen ga ik gewoon het frame spuiten, ookal hecht het lak dan minder snel, en heb al zoveel geduld haha. kleurstelling blijft metallic rood met zwart.
hoe ze er bijstaat:

Heb deze week ook waarschijnlijk een evo cartertje met 19mm etc. Ben nog aan het onderhandelen met de verkoper 🙂
dan ben ik van plan om de polini 43mm op het evo cartertje te zettenZoo, nu eerst ff een cola’tje en een jointje.
Tips/kritiek, alles is welkom 🙂
24 februari 2009 om 19:40 #437757heey waarom geen 2 5-spaaks 2 verschillende wielen staat zo lelijk (denk ik)
GTZ NV
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.