Vespa-Ciao.NL
:: Polini

Home Forums Mening & ervaring Luchtfilters Polini

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

67devil67
    Bijdrager

dus beetje zonde om geld uit te geven.
      dus je hebt gewoon een originele luchtfilter, en je betaalt voor het merk.

hdev
      Bijdrager

krijg je ook betere prestaties met een mallossi filter of een polini filter als je gewoon standaard rijd?

Glenneman
        Bijdrager

Niet veel verschil,

je hebt een grotere carburateur nodig pas dan benut je de kracht van het filtertje 😉
          en niet vergeten inlaat uit te vijlen 😉

67devil67
          Bijdrager

nou, het klinkt altijd zo mooi alles van een merk.
            wil dus eigelijk een polini luchtfilter op mijn speedengine met 80cc.

maar volgens mij geeft deze luchtfilter niet veel verschil qa de originele.
            of wel?

green_white
            Bijdrager

nee kan je beter malossi nemen

en anders extra gaten maken in je polini filter.. staat hierboven in topic ook wel

peter139
              Bijdrager

de maloosi heeft als nadeel dat ie aan de zijkanten rommel mee neemt. Het filter is niet breed genoeg..

De polini is een goed filter mits je er aantal extra gaten bij maakt. Het filtertje zit ook beter in elkaar(steviger) dan de malossi.

green_white
                Bijdrager

67devil67 :
                  malossi neemt veel rotzooi binnen he.
                  dus dan word het toch de polini met gaten.

is maar net hoe en waar doorheen je met je brommer rijdt. je kan net zo goed met een malossi filter rijden zonder troep als met een polini, daar moet je het niet voor laten.

VespaChopper
                  Donateur

Ook een prima filter voor dat geld, lijkt iets meer op een originele ten opzichte van de malossi.
                    En toch heb ik het idee dat de malossi nog iets meer lucht doorlaat.

benzineslang15
                    Bijdrager

Kheb een polini luchtfilter, makkelijk schoon te maken en rijd goed. soms te veel lucht maar heb altijd tape bij de hand om 1 gaatje dicht te plakken. een ander geluid heb je niet kun je beter een malossi pakken voor het ultieme geluid.

bastiaan
                      Bijdrager

als je speedengine rijd krijg je ook beschrijving hoe je hem aan kan passen aan een snelle setup je moet er 6 gaatjes inboren van 6mm doorsnee. dus het is niet echt een powerfilter.

Knaak94
                        Bijdrager

Hoeveel gaatjes bij boren van 6mm is het beste voor een 50cc en aangepast carter? Heb nu een Malossi luchtfilter, Gianelli Citypower en sproeier 56 en loopt echt super, maar vind hem toch een beetje herrie maken en niet zo stevig.

Wim
                          Bijdrager

Probeer eens een Polini filter.

https://www.jmpbonderdelen.nl/luchtfilter-polini-citta-ciao.html

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Knaak94
                            Bijdrager

Goedemorgen Wim! Ja die heb ik hier voor mij liggen, is vrijdag binnengekomen! Alleen gezien de Malossi filter meer lucht doorlaat en alles perfect is afgesteld vroeg ik mij af hoeveel van de 6 aangegeven rondjes ik moet doorboren om het meeste uit mijn Polini filter te halen!

Knaak94
                              Bijdrager

Ik heb volgens mij een keer gelezen dat 3 gaatjes erbij boren van 6mm voldoende resultaat geeft, klopt dit?

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.