:: Polini zuiger in DR evo
-
Kan een 43mm Polini zuiger in ee 43mm DR evo cilinder?, en kan kan bedoel ik of dit lekker wil lopen.
Ik heb al wel eens een “normale” DR cilinder met 43mm Polini zuiger gehad, maar kan dit met de Evo ook?
ff kijken waar de zuigerveerslotjes uitkomen, als ze niet eng door een poort lopen zou ik hem er gewoon in drukken;)
Ja, een Polini 43mm zuiger past in een 43mm DR evo.
Top top, geeft t ook veel vermogen verlies i.p.v een DR zuiger?
bosjeBijdrager
Als we toch met dit onderwerp bezig zijn,
Ik zelf rij met een 43 DR evo cilinder.
Deze wil ik laten honen naar 43,2mm.
En dan een 43,2mm polini zuiger erin doen,
kan dat, en zoals citta-ciao vraagt geeft het veel meer prestatieverlies tegen over een origenele bijpassende zuiger.

bart#24
Prestatieverlies valt mee maar de netste manier om hem passend te maken is natuurlijk om de raampjes van een evo netjes in de polini zuiger te maken.. (meen dat dit al vaker is gedaan)
@bosje honen+nieuwe zuiger kost al gauw 50 euro, voor 2 tientjes meer heb je een gloednieuwe cilinder+perfecte zuiger
bosjeBijdrager
Ja dat weet ik. Maar zou het kunnen?
Ja dat wil gewoon, zolang de zuiger slot pennetjes tijdens de slag niet voorbij een spoel of uitlaatpoort gaan en de zuiger/cilinder speling binnen de tolerantie maten blijft.
Zou ook idd de extra gaten onderin de hemd erbij maken omdat de DR flinke boosters heeft tenopzichte het W-poortje van de Polini cilinder.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.