Vespa-Ciao.NL
:: Polini Vario achterklok

Home Forums Mening & ervaring Vario Polini Vario achterklok

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 56)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jelle
    Topic starter

Polini gaat Malossi achterna en komt nu met een een eigen Gear hub
      Screenshot_20231015-214255
      Screenshot_20231015-214255~3

Shark
      Donateur

oh vet, plaatjes doen het bij mij alleen niet.

Shark
        Donateur

en met een mooie vertanding voor mij 1:11,4!
          polini

Jelle
          Topic starter

Heeft iemand deze klok al? Als ik de afbeeldingen goed bekijk, zit er helemaal geen ontluchting op?

Jelle
            Topic starter

Screenshot_20240708_103021Screenshot_20240708_103152

jaffabaffa
              Donateur

Scherp opgemerkt…

Cardan Polini

Zou dit wellicht een ontluchting kunnen zijn?

Ik ben zelf toevallig aan het overwegen om op termijn de Malossi Gearbox, Pinasco Gearbox óf deze Polini Gearbox aan te schaffen t.b.v. het bouwen van een vario achterklok met de MCPROPARTS MCMINA as voor het gebruikt van een scooterkoppeling.

Welke van de drie opties zouden jullie hiervoor aanraden?

Ik hoef niet per se een fietsstand/loopstand, dus ik neig naar de Polini of Malossi.

1

RAV77
                Bijdrager

bij de pinasco mis je iets bij de ontluchting , daar hoort nog een rond plaatje in dat het ontluchtings gat gedeeltelijk af hoort te dekken , zoals de orginele vario deksel heeft , pinasco kan die ook niet los leveren en zit in er ook niet bij.

Screenshot_5089

Screenshot_5088

en bij als het klopt dat er bij een polini vario deksel geen ontluchting op zit , weet ik niet of dat enig kwaad kan . op hun eigen site kom je ook niet verder dan dit , aan info
                  Screenshot_5090

of het moet zijn dat dat bij polini ook een ontluchting zit aan de bovenkant van de deksel ? , net als bij malossi.

lijkt mij dat de malossi het meest compleet over komt , voor zover het er uit te halen is op dit moment

zevenenergie
                  Donateur

Ik snap niet zo goed wat er mis is met de orginele klokhuizen?
                    Ik heb er nog nooit een stuk zien gaan.
                    De deksels zijn gegoten en niet uit massief aluminium cnc gefreest.
                    Dat houd in dat het schroefdraad van de bevestigen van de klok relatief zwak is.
                    leg de helicoil maar alvast klaar zou ik zeggen. 😉
                    Maar goed als je een draaikolk in je portemonnee wil, is dit klokhuis ideaal. 😎

Al hoe wel ik ook nog nooit iets van betere kwaliteit heb gezien dan de orginele vertanding.
                    Ik vind de vertanding die wat bredere tandwielen lijkt te hebben wel interessant,voor de zeer snelle setups.
                    De overbrenging verhoudingen van 1:11.4 of 12,4 zijn niet praktisch op een Citta.

Off topic:
                    @ jaffabaffa
                    Deze as is een stukje korter dan de foxas daarom maken ze de poelie schijven kleiner in diameter (ik meen 100mm) Dit doen ze om de vario en poelie in optimaal uitgelijnd te krijgen(terwijl dat in de praktijk niet nodig is) Je mist dus een stukje vario bereik. Je zou dan net zo goed voor de malossie achterkoppeling kunnen gaan die op de orginele vario as past. (die is lichter)  De as is niet zo hard als bij de orginele vertanding. Dus in plaats dat je alleen het lager verslijt verslijt je ook de as.
                    En deze as past niet in het bovenstaande polini klokhuis.

Screenshot 2024-07-08 at 16-48-51 MCMINA - Wandler-Umrüstkit auf Scooter-Technik mit Drehmomentregelung für Piaggio Mopeds - Leistungssteigerung - Shop MCPROPARTS
                    Deze van Malossie bedoel ik https://www.jmpbonderdelen.nl/achterkoppeling-malossi-fly-clutch-citta-ciao-si.html

jaffabaffa
                    Donateur

Voor mij persoonlijk is het puur omdat ik een after market klokhuis (Malossi/Polini/Pinasco) met een druk op de knop kan bestellen wanneer ik dat wil.

Voor een origineel klokhuis moet je vaak eerst een paar dagen/weken/maanden opzoek gaan op de tweedehands markt voordat je iets kan kopen. En dan maar hopen dat je een beetje knap spul binnen krijgt.

Het is meer een kwestie van gemak/luiheid.

jaffabaffa
                      Donateur

Dank voor toevoeging @zevenenergie !

Ik ben die Malossi Fly Clutch / Overrange kit ook zeker aan het overwegen.

Is in ieder geval een stuk goedkoper dan die hele MCPROPARTS set-up…

RAV77
                        Bijdrager

ik heb even opgezocht hoe die  MCPROPARTS MCMINA as ier uitziet en dan nog een stuk info erbij waarbij opgelet moet worden + wat men nog eens ervoor moet doen om het erin te krijgen want het is niet even snel induwen en vervolgens gaan ermee . het roept behoorlijk wat vraagtekens op vooral van wat moet je weg frezen of vijlen in de naaf + past lager wel + kering zal ook wel iets anders zijn  , heb wat dingen een rode pijl gezet.

Screenshot_5093Screenshot_5094
                          bovendien er is nog meer info over die as , maar dit is al het eerste wat opviel.

ps ik rijd zelf ook met een orginele naaf en heb met orginele vertanding gereden en nu malossi vertanding met deze zelf nog geen problemen gehad en ook een stuk goedkoper met de zekerheid dat het werkt.

RAV77
                          Bijdrager

@jaffabaffa heb je een prive bericht gestuurd , met een link ,van  iemand die spullen aanbied , er zit een orginele naaf tussen met een vario as , misschien dat die hem los verkoopt aan je .

misschien dat je dan alleen de vertanding set hoeft aan te passen naar jou gewenste verhouding en met wat geluk zit er al de juiste in

Screenshot_5096

Jelle
                            Topic starter

Even weer on topic…

De polini klok lijkt geen ontluchting te hebben, vraag mij af waar de lucht / de overdruk heen moet als het klokje heet wordt.
                              Vermoed via de 2 keeringen of via de pakking.
                              Bij mijn huidige originele klok is het ontluchting kanaaltje net een walvis als ik m’n citta even een langere tijd flink op z’n Lazer geef. (berg tourtjes in Italië met name). En nee er zit niet te veel olie in.
                              Vandaar dat ik een andere behuizing wil voor achter vertanding te blijven voorzien van olie.

RAV77
                              Bijdrager

@jelle zit dat plaatje er wel in zoals ik een paar foto’s terug aanwijs ?

trouwens walvissen moeten ook af en toe wat druk kwijt he 😆

Martino
                                Moderator

De Polini naaf en/of deksel heeft geen ontluchting, ik vraag mij ook af of deze ook nodig is?

Off-topic; Bij Malossi zit er een ontluchting op voor de sier, komt niet bij het gedeelte waar de olie zit.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 56)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.