Vespa-Ciao.NL
:: Polini trekveren

Home Forums Mening & ervaring Koppeling Polini trekveren

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vesparijder
    Topic starter

hoi, ik was wat aant zoeken naar topic’s over trekvere enz. maar zat er niet tusse, dus dacht zal maar even een nieuw topic opene.
      ik heb zelf een setje gekocht van polini trekveren. Heb vandaag groene trekveren eronder gestoken, wat niet zo moeilijk was dan dat ik verwacht had.
      wat ik wel wat ambetant vind, als je in het verkeer aant rijde bent, bv aan een rood licht, en je moet zo aanschuiven, dan maakt je brommer wel veel toeren eer die weer vertrekt, maar voor de rest ben ik er best tevreden over, lekker fel doen als je stilstaat:p

grtz

sombrero
      Bijdrager

vesparijder :
        hoi, ik was wat aant zoeken naar topic’s over trekvere enz. maar zat er niet tusse, dus dacht zal maar even een nieuw topic opene.
        ik heb zelf een setje gekocht van polini trekveren. Heb vandaag groene trekveren eronder gestoken, wat niet zo moeilijk was dan dat ik verwacht had.
        wat ik wel wat ambetant vind, als je in het verkeer aant rijde bent, bv aan een rood licht, en je moet zo aanschuiven, dan maakt je brommer wel veel toeren eer die weer vertrekt, maar voor de rest ben ik er best tevreden over, lekker fel doen als je stilstaat:p

grtz

whaha als je vind dat je veel gas moet geven om op toeren te komen waarom zet je dan niet de stationair gewoon wat hoger 😀

diac
        Bijdrager

als die veren pas nieuw zijn heb ik dat ook wel eens, na een tijdje rekken ze zich uit en dan heb je het als het goed is niet meer. tenminste ik had dat altijd.
          kan je wel zeggen dat op deze manier met dat veel toeren draaien je segmentjes echt snel slijten in je koppeling:lol

Sombrero; lees eens goed:)

vesparijder
          Topic starter

nja, dat was ik ook al aant denken dat dat allemaal veel sneller slijt. ik heb nu de zwarte eronder gestoken omdat ik het toch iets “te” vond. en nu gaat ie goed voor mij. mijn segmenten zijn nog zo goed als nieuw, dusja, zal nog wel even duren eer die helemaal weg zijn (hopelijk toch) :d

Robertez
            Bijdrager

Set Strakke koppelingsveren Polini.
              Gilera Citta. Bedrag: €7.50

Deze heb ik nu thuis liggen maar nu vraag ik mij af hoevel % deze zijn?
              of beter gezegd voor welke setup geschikt kwa strakte?

wat is het verschil met de zwarte, metaalkleurige van deze 3 delige set..

Weet iemand of er ook nog ergens trekveren zijn van 10% strakker in meen van olympia?

Edjuh
              Bijdrager

Die bovenste zijn strakker dan alle 3 de onderste, die grijze onder zijn de slapste.

ArvidW
                Donateur

Polini metaal (bovenste) Leuk voor een goeie 80cc setup, ook leuk voor een 50cc setup als je in de herrie stil wil blijven staan bij het wegrijden 😛

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

Robertez
                  Bijdrager

🙂 LoL heb nu 50cc dus kan ik beter opzoek naar die zwart/grijze van polini (van foto 2)

Weet iemand of er ook nog ergens trekveren zijn van 10% strakker dan origineel in meen van olympia?

ArvidW
                    Donateur

ja, de polini grijs geverfde veertjes (zitten in dat setje van 3) zijn 10% sterker.

(hmm, bestaan verschillende van die setjes, sommige hebben grijs geverde veertjes, sommige zijn kaal (verenstaal wel veel dunner dan de “echte” polini metaal)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

nle^

ik heb nu die polini veertjes er onder de strakste gwn metaal,
                        ma ik vind wel lache je kan teminste mooi met je gas spelen etc..
                        en ik heb ze er nou een tijdje onder maar de optrek word wel steeds
                        beter op, in het begin kon ik gwn volgas doen ma kwam ik bijna niet weg
                        nu beetje afgesteld en kan ik zo wat met wheely wegtrekke

angel
                        Bijdrager

zeer chille veertjes 😀 Kheb de groene steken en tis wel serieus klooien om ze erop te krijgen maar hoe langer je ze erop hebt hoe beter hij wegkomt. Ben er zeer positief over!

Martijnvanheerde
                          Donateur

Hoe zit dat nou met die veertjes?
                            Wanneer doe je er strakkere of slappere op?

AA-T
                            Sleutelbeheerder

strakkere trekveertjes zorgen ervoor dat je koppelingssegmenten later aangrijpen
                              hierdoor draait je cilinder al iets meer toeren en trek je sneller op

het is echter niet zo dat je gewoon zo strak mogelijke veren kan monteren zodat je zo snel mogelijk optrekt
                              hiervoor heb je toch echt een setup nodig die ook hogere toeren draait als een standaard setup anders trek je alleen maar slecht op..

strakker bij hoogtoerige setups dus, slapper bij laagtoerige
                              dit soort vragen mag je voortaan in het kleine vragen topic stellen
                              dit topis is puur voor meningen en ervaringen over bepaalde onderdelen

peter139
                              Bijdrager

zijn er ook mensen die verschillende verencombinaties hebben geprobeerd?

Ik vindt het leuk als de koppeling bij een wat hoger toerental aangrijpt. Maar als je langzaam rijd bv in de stad, dan moet je behoorlijk wat toeren maken voordat de koppeling pas aangrijpt.

Nu heb ik 2 strakke veren en 1 normale.
                                Wil je langzaam rijden dan zorgt dat ene segmente ervoor dat je langzaam kunt rijden zonder al te veel toeren.
                                Wil je hard wegrijden dan heeft het ene segmentje niet genoeg grip om vroeg aan te pakken, dus je koppeling segmenten pakken bij een hoger toerental op.

Er zit een nadeel aan : het ene segmentje slijt sneller, waardoor je af en toe de veertjes even moet wisselen.

Daan777
                                Moderator

Edjuh :
                                  Die bovenste zijn strakker dan alle 3 de onderste, die grijze onder zijn de slapste.

Haha!
                                  Ik dacht dat die juist slapper waren dan de 3delige set!:P
                                  Ik reed er altijd mee met mijn 50cc std citty power slome citta, ging prima!
                                  Hier een filmpje!
                                  http://www.youtube.com/watch?v=BkYjIquCCMU (was dan wel met sim uitlaat)

Denk je dan nog steeds dat het klopt wat je zegt edjuh? ik weet het niet.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.