Het gaat hier om de “andere” versie van de reguliere Top One. De uitlaat loopt linksom onderdoor ipv rechts langs de brommer. Is ook te herkennen aan de dikkere band om het expansiegedeelte. De uitlaat is bedoeld voor een Si, Bravo of Citta brug. En de pasvorm op mijn Si is perfect te noemen. Het enige vreemde is dat je wel een ciao kopje moet gebruiken omdat anders de voorbocht tegen je kop aan komt en de uitlaat niet helemaal goed om je uitlaatflens valt. Op een ciao zal hij pas gemaakt kunnen worden. Er moet dan rekening worden gehouden met de blokophanging en grondspeling van de uitlaat.

Ik heb de uitlaat nu met een aantal verschillende setup’s getest waarbij ik geen verschil kan merken met de Top one. Dit ondanks de wat kortere voorbocht. Misschien is dit op een testbank pas te zien? Kortom een goed presterende uitlaat die op verschillende setups goed uit de voeten komt.
Wat opvalt is het geluid wat stationair niet echt mooi te noemen is. Het klinkt alsof hij ergens een beetje lek is. Maakt net even wat meer geluid t.o.v. de andere Top one. Een ander nadeel is dat de lak vanaf de voorbocht na 2 km warm worden al direct begint af te bladeren. Een eigen goede laklaag is wel een must in deze.
De nadelen vallen echter gelijk weg tegenover de looks van de Polini Top One SX. Hij staat gewoon supermooi.