Vespa-Ciao.NL
:: Polini Speedeninge

Home Forums Techniek Motorisch Polini Speedeninge

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

V12
    Topic starter

Helluuw again,!

Ik heb mijn speedeninge gehaald.. en tot mijn verbazing lag er geen 70 malossi onder maar een 42 mm Alu kitje! super blij ! maargoed, ik heb even een test ronde op zijn vespa gemaakt en hij reed heel fijn en lekker snel 😀 Ik heb de speedeninge met ontsteking cilinder carb koppeling poely en vsnaar meegenomen. Het enige wat ik moest doen was de carterpakking vernieuwen.. Ook zit er een gebalanceerde krukas in.. Tuned?
      Maargoed, ik moest dus de carterpakking vernieuwen.. maar nu vertelde iedereen dat ik het moest verwarmen en al die shit? dat was helmaal niet nodig? ik had cilnder etc er dan afgehaald en toen vliegwiel.. en toen die 5 bouten los gedraaid? toen heb ik de vloeibare pakking er op gedaan en weer vastgedraaid en nu moet ik 24 uur wachten volgens de tube..

hier wat foto`s:

http://www.mijnalbum.nl/Album=PZL34HPN

En hier de carterpakking:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=JLNWGHA3
      http://www.mijnalbum.nl/Foto=DAGYR8CI

Krukas
      http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZJ6X7HDV
      Wat is hier anders aan dan een normaale?

42 MM Polini alu :bier

http://www.mijnalbum.nl/Foto=DCPO4DPY

http://www.mijnalbum.nl/Foto=3WTSAMSF

Naja, ben er erg blij mee.. Reacties?:D

Bedankt..!

Mike
      Bijdrager

niet verwarmen? dat vind ik very vaag… als je het geheeltje weer inmekaar hebt..heb je dana geen ruimte op de krukas? speling dus?

en als je net gereden hebt.. en je blok dus lekker warm is? want volgens mij moet zoiets egt mooi strak vast zitten,

ik zie trouwens dat je een pen 12 as hebt.

maar leuk spul zo

veel succes ermee:)

vervang je ook wel ff de kop en voetpakking als je het in mekaar zet?;)

Mike

ArvidW
        Donateur

Een 42 alu kit ipv een malossi 70, niet verkeerd 😛

Ik weet niet of je blok al weer inelkaar zit, maar het is mischien verstandig om de fluitpoorten van de 42 alu schoon te maken, de 42 alu heeft 1 grote uitlaatpoort en 2 kleintjes (er net naast) en die willen nog wel eens dichtslippen met roet 🙁 Met inbussleutels + pijpenraggers + gasbrandertje krijg je ze wel open.

Heel veel merk je er trouwens niet van hoor, dus als je het te veel werk vind gewoon niet doen. Ik denk dat je het prestatiegewijs niet zult merken (of amper)

Krukassie is een “tuningskrukas” het mooie daarvan is dat je niet zelf eraan hoeft te gaan slijpen en dat je dus ook je krukas niet in onbalans brengt. Uitgebalanceerd klinkt er interressant, maar de standaard krukasjes zijn ook uitgebalanceerd, al hebben ze daar niet echt veel tijd aan besteed 😛

Je krijgt je carter meestal wel uit elkaar zonder heet te stoken, maar dan wel met moeite (ik doe het altijd met koevoet + klauwhamer) pak je krukas eens vast aan het uiteinde en geef er eens een paar rukken aan en voel of er speling op zit.

Maar heb je serieus een cittypower onder dat blok:no:P Polini SP presteerd zeer goed icm 42 alu, maar een Proma circuit doet het zelfs nog beter ! 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

V12
          Topic starter

ja ik was ook zeer verrast door de Alu cilinder:D Het blok ligt nog niet in elkaar.. ligt nog op de werkbank omdat ik de pakking 24 uur laat drogen(A) of ik speling heb heb ik eigelijk niet op gelet.. hij ging eigelijk zeer makkelijk eraf.. en hij ging er ook weer makkelijk op.. *-) Met die spoelpoorten kan ik wel even naar kijken omdat.. die cilinder er nog steeds afligt wou vanmiddag alles dus gaan monteren *-) maar nu ik dit allmeaal hoor..? is het egt niet mogelijk om het zonder moeite en ales te doen want dat ging bij mij dus wel zo.

De citypower :D:D nou ik wou dus eigelijk met een city powertje gaan rijden omdat ik dan toch wel de 60 kan halen.. lekkere snelheid en goed optreken.. en wat minder last van de politie ?:D Dan waneer ze zo`n dikke Polini Sp Pijp onder je brom ziet liggen..
            Ook wil ik geen 70 ofzo gaan rijen met die blok simpelweg omdat ik geen helm heb. Snor ^^

Proma circuit heb ik ook eentje liggen dus daar ga ik natuurlijk wel mee testen.

.-{2F4OV}-.

Whaha;D

Is wel wa beter.. n 42 alu :thumb

Blazen met die hap.. alleen nog vario durop:)

V12
              Topic starter

Maar ik maak eigen nu eig best druk omdat iedereen het over verwarmen etc heeft, en dit is geen moment nodig geweest bij mij!?

En is het wel slim om alleen vloeibare pakking te gebruike?! want sommige zeggen weer van wel de bromboer zei dat dat het beste was?

michiel ciao
                Bijdrager

voor tussen de carters kun je gewoon vloeibare pakking gebruiken hoor.. alleen je moet geen vloeibare pakking als voet of kop pakking gebruiken

V12
                  Topic starter

Oke, fijn om te weten:D nu nog de vraag waarom het bij mij zo simpel kan gaan met vervangen zonder te verwaremen etc? wat kan er fout zijn of kan het ook gewoon geluk zijn ofzo

vicious
                    Bijdrager

T ene blokje is t andere niet. Heb zelf al heel wat std. blokjes gedaan, de ene ging idd zonder te verhitten, de andere stond ik een kwartier te vlammen. Heb 2 speedeengines gedaan, eentje was nieuw die moest ik hendig heet stoken, die andere was behoorlijk oud en dat ging floep floep. Dus ik denk dat het antwoord op jou vraag is: ieder blokje is anders, onder t rijden merk je wel of t goed is of niet. Maar maak je niet druk, als hij in mekaar zit kan het bijna niet fout zijn.

V12
                      Topic starter

OKe, en hoe kan ik checken of mijn blokje gewoon in orde is? met speling etc? hoor hij gewoon strak te zitten de krukas etc.. en kan ik dan geen grote schade toebrengen aan m`n blok als ik misschien iets fout doe ofzo ?*-)

hansieb
                        Moderator

Speling kan je checken door middel van aan je krukas te zitten.

Zo check de de bigend speling door hem zeg maar naar voor en naar achter te drukken dit moet minimaal zijn.

Check ff of je blok lekker soepel draait , en check als je je mond op de inlaat zet met de krukas ervoor dat er 0,0 lucht door heen kunt blazen.

Btw maatje had een 42 alu op bromcarters iets getuned op een citta met proma circuit / top one. Dat ding met poelie 80 zonder belgen koppeling ging 65km/h en zat binnen 80 meter op top 😀 echt super funny. Met belgenkoppeling haalde die de 80km/h

Maarja nu vind ik 65km/h niet zo hard , maar dezelfde cilinder loopt bij hem nu onder de ciao 85km/h 😛

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.