Vespa-Ciao.NL
:: Polini speedengine of Inlaat uitveilen?

Home Forums Techniek Opvoeren Polini speedengine of Inlaat uitveilen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bart Lormans
    Topic starter

Hallo, ik heb een ciao met DR65, polini cilinderkop en 13/13 carb , zou ik uitveilen of een polini speedengine aanschaffen?

Vespaatje
      Donateur

Ik zou de inlaat vijlen zolang je met die 43 DR blijft rijden.
        Wil je echter een 16mm (of grotere) carburateur, dan heb je een speedengine of zij-inlaat nodig.

Een speedengine gaat even hard als een correct uitgevijlde inlaat.

Anoniem

Ik zou een Speed Engine nemen. De voet van de DR 65CC sluit daar een stuk beter op aan. Ook heeft een Speed Engine boosterpoorten, die niet in een standaard carter zitten.

Vespaatje
          Donateur

SauSaurus :
            Ik zou een Speed Engine nemen. De voet van de DR 65CC sluit daar een stuk beter op aan. Ook heeft een Speed Engine boosterpoorten, die niet in een standaard carter zitten.

Klopt, maar mijn ervaring is dat de snelheidswinst niet noemenswaardig is voor €140.
            Mijn 43 DR met (minimaal) gevijlde inlaat haalde snelheden die ik met een speedengine ook haal.
            Optrekken zal met de speedengine wellicht iets sneller gaan.

Jelle
            Moderator

Ik zou ook voor een standaard gevijld blok gaan als je het bij 43mm cilinders houd.

zevenenergie
              Donateur

IK heb bij mijn standaard carter kleine “hapjes” uit het carter gehaald on de booster poorten te voeden dat werkt prima.
                Er is heel veel info op de site over het uitvijlen.
                Maar zijn ook members die dit voor je kunnen doen.

Wilk1985
                Moderator

BIjkomend voordeel van de Speedengine is ook dat je daar eventueel later een 46mm cilinder op kwijt kan.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.