Vespa-Ciao.NL
:: Polini Speed Engine

Home Forums Algemeen Oude topics Polini Speed Engine

5 berichten aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Vespaflappie :
      De r serie van NGK is ontstoord, dus voor elektronische ontsteking…!

is niet helemaal waar, had laatst een keer een manual (handleiding, boekje) over NGK en daarin stond dat R voor ontstoord is, dus bijv voor scooters met digitale tellers, sensoren, dashbords enzo. anders gaat dat storen.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

Vespaflappie
      Bijdrager

Ik heb toch vaker gemerkt dat het een stukje beter loopt op elektronische ontsteking….

Als hij maar beetje raar bleef doen, deed ik voor de grap een R erin en liep hij zoals het hoorde:)

Thijs_DR_Evo
        Bijdrager

Een R is voor Radio-ontstoord. Bij sommige auto’s heb je kans dat de radio begint te fluiten met het krukastoerental mee over als je er niet ontstoorde bougies in doet ;).

grz Thijs

iaccaloco
          Bijdrager

:! Ik zou d’r iig. zékerweten ff een nieuw setje punten inzetten…..

Heb vaker meegemaakt dat ’t ding dan vonkt, en tóch niet start, terwijl je bougie moddernat wordt met starten….

Dikke kans dat dát ’t is…….

Enneh, ruilen voor een goedlopend std. blok…..?

Néh…….
            Dat kejje altijd nog doen, òf gewoon een blokkie zoeken voor weinig….

‘T is jammer dat je zo’n end weg woont van hier, anders had ik ‘m wel ff voor jullie gefixxt….;)

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

November Rain
            Bijdrager

ik snap niet waarom je niet meteen een neiweu bougie erin hebt gedaan… want die kan net zo goed kapot zijn ook al vonkt ie.. de vonk kan te zwak zijn en dan vonkt ie wel als je hem buiten de cilinder hebt maar in de cilinder neit als er druk op komt te staan… dus die zou ik een nieuwe halen

en R is idd van dat radio ontstoorde gedoe…

edit:
              ik zie da je da toch wel hebt gedaan.. dan kan het alleen nog maa rte weinig compressie zijn 😛 heb je de decompressie kabel niet te strak hangen?

5 berichten aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.