Vespa-Ciao.NL
:: Polini speed engine Carter frezen

Home Forums Techniek Motorisch Polini speed engine Carter frezen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ralf
    Topic starter

Hallo,

ik kwam een filmpje tegen waarbij ze het carter schuin frezen bij het oliekanaaltje van de lagers. Gaat om een 80cc polini cilinder, iemand hier ervaring mee ? En of waarom ze dit doen ? 

mvg IMG_7060

Joor
      Donateur

heb je een link naar het filmpje, dat maakt het wat duidelijker. maar ik verwacht dat ze de flow willen verbeteren

zevenenergie
        Donateur

Ik wil dat filpje ook graag zien.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door zevenenergie.

Ralf
          Topic starter

Hier is het filmpje mannen , vreemde vind ik ook dat hij de boosterpoorten dicht maakt …

1

zevenenergie
            Donateur

Hallo,

ik kwam een filmpje tegen waarbij ze het carter schuin frezen bij het oliekanaaltje van de lagers. Gaat om een 80cc polini cilinder, iemand hier ervaring mee ? En of waarom ze dit doen ?

Je moet je goed voor ogen houden dat youtubers ook maar mensen zijn.

Dat schuine heeft geen enkele zin. Je verbetert daar de flow niet mee. Sterker nog er is daar geen flow die er toe doet en je de flow die er is richt je verkeert. En je vergroot het carter volume.

Die poortjes die hij dicht maakt heeft weining effect.(al is er iets effect van het verkleinen van het carter volume) Als je goed kijkt maakt hij hapjes. Zodat de cilinder nog wel gevoed blijft. Hapjes hebben wel mijn voorkeur maar ik vind het het werk dat hij er voor doet niet niet waard.
              Dat is meer iets voor als je een standaart carter geschikt wil maken voor een DR of een Polinie cilinder.

Er is winst te behalen als je de spoelpoorten van het carter goed laat overeen komen met die van de cilinder, maar het heeft geen zin om buiten de paden te gaan freesen. Daar valt geen vermogen te behalen. Je hebt kans dat je daardoor vermogen verliest.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door zevenenergie.

Ralf
              Topic starter

Bedankt Jaap ,

Vond het ook vreemd , daarom vroeg ik het hier ook

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.