ik kwam een filmpje tegen waarbij ze het carter schuin frezen bij het oliekanaaltje van de lagers. Gaat om een 80cc polini cilinder, iemand hier ervaring mee ? En of waarom ze dit doen ?
ik kwam een filmpje tegen waarbij ze het carter schuin frezen bij het oliekanaaltje van de lagers. Gaat om een 80cc polini cilinder, iemand hier ervaring mee ? En of waarom ze dit doen ?
Je moet je goed voor ogen houden dat youtubers ook maar mensen zijn.
Dat schuine heeft geen enkele zin. Je verbetert daar de flow niet mee. Sterker nog er is daar geen flow die er toe doet en je de flow die er is richt je verkeert. En je vergroot het carter volume.
Die poortjes die hij dicht maakt heeft weining effect.(al is er iets effect van het verkleinen van het carter volume) Als je goed kijkt maakt hij hapjes. Zodat de cilinder nog wel gevoed blijft. Hapjes hebben wel mijn voorkeur maar ik vind het het werk dat hij er voor doet niet niet waard.
Dat is meer iets voor als je een standaart carter geschikt wil maken voor een DR of een Polinie cilinder.
Er is winst te behalen als je de spoelpoorten van het carter goed laat overeen komen met die van de cilinder, maar het heeft geen zin om buiten de paden te gaan freesen. Daar valt geen vermogen te behalen. Je hebt kans dat je daardoor vermogen verliest.
Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door zevenenergie.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.