Vespa-Ciao.NL
:: Polini Speed Engine

Home Forums Mening & ervaring Carters Polini Speed Engine

4 berichten aan het bekijken - 61 tot 64 (van in totaal 64)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mark
    Bijdrager

Kan iemand me zeggen wat de lengte is van de afstandsbus is bij het 3e ophangpunt. Ik merk dat de koppeling hierdoor niet goed zit.

Ik ga de Speedengine met 50DR proberen, eventueel uitwisselen voor een 70AR. Vroeger wel een tijdje gereden i.c.m. 80Polini, liep goed met de Simonini Racing en 65 poelie op de Ciao!

Martino
      Moderator

Ik dacht 19mm.

Dit soort vragen horen eigenlijk niet hier thuis.

Martino
        Moderator

Persoonlijk was ik de Polini Speed Engine al weer even vergeten omdat de latere modellen van een erg slechte legering bleken te zijn. Inmiddels is er weer een nieuwe versie van de SE op de markt en vroeg ik mij af of hiervoor misschien niet een apart topic gemaakt kon worden vanwege de vele verschillen. Voorlopig zal ik mijn bevindingen hier plaatsen.

Hier op het forum zag ik een foto van dit nieuwe carter voorbij komen en zag ik wat ik maar noem “extra vlees” voor bijvoorbeeld de nieuwe 4p Polini cilinder. De aanname die ik doe is dat ze een mal hebben aangepast voor hun zij-inlaat/For Race carter en de Speed Engine direct hebben meegenomen. Zie ook de foto’s waar je duidelijk de ruimte ziet waar de gaten voor de draadeinden in geboord kunnen worden. Nog een bijkomend pluspunt is de 3 en 4 spoels ontsteking past zonder materiaal weg te halen. Polini heeft hier al de frees opgezet. Nadelig helaas zijn de vele braampjes en gietfoutjes welke ook in de binnenkant van het carter zitten. Even nabewerken wordt wel aangeraden. Ook opvallend is dat bij de cilindervoet het carter schuin is gefreesd. Misschien niet heel goed op de foto te zien, maar ik meet een verschil van 1mm.

Polini SE 2
          Polini SE 1

bram0vitz
          Bijdrager

hmmm dan heb ik denk ik net een tussen model gehad, moest zeker nog de ruimte maken voor de 3 spoels ontsteking die ik had liggen.  Terwijl de andere “nieuwe” giet veranderingen er al wel op zaten.
            IMG_20241116_114926261_HDR

beetje prutsen hier en daar
            Link naar Mijn collectie / Projecten.
          4 berichten aan het bekijken - 61 tot 64 (van in totaal 64)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.