Vespa-Ciao.NL
:: Polini Speed Engine

Home Forums Mening & ervaring Carters Polini Speed Engine

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 64)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

CITTADARAH
    Bijdrager

Jongens kijk nou wat ik tref. Hier is in gedremeld door de vorige eigenaar.
      Wat is jullie mening hierover.

Er zat een 19mmCarb op.

Origineel is het zo…..

DarkMagician6
      Bijdrager

Zowzow, dat is nog eens een flink gat. Mij lijkt een 19mm carb op een speedengine alleen echt compleet nutteloos…

Rick.

Tenzij je echt een dikke cilinder hebt is de carb wel oke hoor

CITTADARAH
          Bijdrager

Toen ik t spul kocht zat er een nieuwe 43 dr op en mallosi kop:D
            Dus ik ga t nog een keer proberen met en nette 19 mm carb. Kijken wat ie doet.

Maar nogmaals. Alle meningen zijn welkom.

! Joor !

Het verschil tussen een 13 en een 16 mm carb op een speedengine is erg groot.
              Mijn dr is met de 16 mm carb en een 60 poelie even vel als met een 13 carb en een 80 poelie. De snelheid is daardoor bijna 20 km/h meer.

XXsanderXX
              Bijdrager

Hallo iedereen.
                Ik heb net alles nieuw gekocht.
                Carter, cilinder 46mm, dmp krukas,pakkingen, lagers enz.
                Nu ga ik mijn 13,13 carburateur en elektrische ontsteking wel hergebruiken.

Allen nu loop ik tegen een vreemd probleem aan. Het carter is schreef gefreesd.
                Op de foto’s kun je zien dat de cilinder rondom de wanden van het carter raakt. Dat is goed.
                Alleen de voed staat bijna een mm open.

Aan de plekken op de wangen kun je zien dat hij rondom netjes in de boring valt.

Deze foto laat zien dat de pennen ook netjes recht staan.

Wat moet ik hiermee??
                En hebben meer mensen hier ook last van??
                Ik ga er zoiezo mee terug naar de winkel.

Gr Sander.

Vespaatje
                Donateur

Boor de gaten in de cilinder eens iets groter 😉
                  Daarmee bedoel ik dus de tapeind gaten in de cilinder, aan de voet iets breder boren en maar een paar mm diep 😉

De schroefdraad van de tapeindes is net iets breder dan de rest, aan het carter hebben deze minder speling dan aan de kop.

Martino
                  Moderator

Draai eerst de tapeinden eens los en probeer de cilinder dan op de carters. Heeft hij dan nog speling?

ps. Je bent nog de koperen aansluiting van de massa(licht) vergeten.

XXsanderXX
                    Bijdrager

Ik dacht zelf ook dat de gaten iets te krap zaten heb ze iets uit gevijld. Nu valt hij iets mooier maar hij kan niet vlak op het carter vallen.
                      Ik heb de pennen eruit gehaald maar je voelt dat hij nog steeds weerstand geeft bij de laatste mm. Aan de kant die open staat.
                      Ik heb nog een 70cc liggen 43mm zuiger. Deze gaat zonder de pennen prima in het carter.
                      Maar met de pennen is te zien dat de cilinder naar één kant op valt. Dus scheef op het carter.
                      Hij valt vlak op het carter dat wel. Maar dat kan omdat de buitendiameter van de cilinder 3mm minder is.

Dus mijn idee is toch dat het carter niet goed is.

Gr Sander.
                      Enne idd ik zal de aarde draad niet vergeten. Thanks.

Crullie
                      Donateur

Heb een keer precies het zelfde gehad, bleek dat de onderzijde van de cilinderhemd te klemmen in het carter. Heb toen met een reep schuurlinnen onderzijde cilinderhemd wat afgeschuurd (buitenzijde), probleem was toen opgelost.

Heb je de carter pakking ook even netjes afgesneden na montage ? misschien dat die nog in de weg zit ?

TICKLING BARN

XXsanderXX
                        Bijdrager

Ik zal na kijken of hij tegen de onderkant van het carter komt.
                          Op deze foto is te zien dat de linkerkant dieper is gevreesd. De kant die niet aansluit dus.

Op deze foto is te zien dat de cilinder (de oude 70cc) naar 1 kant valt, de kant die te laag is.

Gr sander.

ritze
                          Bijdrager

wellicht eens proberen om de tappen eruit te halen en eens te kijken of het vlak is.
                            meestal ligt het aan de tappen zelf die niet helemaal lekker zitten.

in principe moet hij er gewoon helemaal in gaan 😀 zoals dat normaal ook zo gaat.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.

XXsanderXX
                            Bijdrager

De pennen zijn kaars recht. Maar ik denk dat ik het heb gevonden.
                              Het blijft natuurlijk Italiaanse makelaardij.
                              Of ze zijn vergeten de frees er helemaal door te halen of is het nu echt gewoon slecht spul?? ( de afwerking dan.) want de afwerking van het giet aluminium is om te huilen.
                              Maar goed.

Hier op de foto’s is een klein plekje te zien waar de cilinder vlink tegen opbotst. Dus alles goed afplakken en de dremel er maar even langs. Ik hoop dat dit het is.

Gr Sander.

Omdat niet meer dan 2 x achterelkaar kan posten doe ik hier maar even een update.

Na meten is weten is visueel zicht ook belangrijk. Alle 3 de gaten zien er zo uit.
                              Scheef naar elkaar toe geboort. Ik ga deze op het werk even netjes op boren. Zodat het wel recht is. Want de kant waar hij op het carter komt zijn de gaten vreselijk scheef geboort.
                              Daar betaal je dan 190 euro voor. Schandalig niet??

Maar goed na het carter iets gevreesd te hebben past hij steeds beter.
                              Er is nu nog maar een kier van een paar tiende.
                              Dus nu hoop ik door de gaten recht door te vrezen en gewoon in 1 keer recht natuurlijk het wel knap past.
                              Ik zal jullie mijn gal spuwen over dit belachelijke prutswerk besparen.

Ik hou jullie op de hoogte.
                              Hier de foto’s.

Gr Sander.

Lennaert
                              Sleutelbeheerder

Hmm apart en zal hem eerst inderdaad eens op het carter doen zonder de tapeindes om te kijken of hij dan wel vlak sluit.

Waar heb je in hemelsnaam 190 euro betaald voor een polini 46mm????

XXsanderXX
                                Bijdrager

Zo de gaten zijn nu netjes recht door gefreesd. Boor frees 7mm gebruikt.
                                  En wat denk je?? De cilinder valt nu wel vlak op het carter.
                                  Maar toch is het carter niet helemaal haaks gevreesd. De pennen staan alle 3 in de gaten van de cilinder naar 1 kant. Dus ze raken de gaten net aan. Misschien is dit expres gedaan om de zuiger iets scheef op de krukas te zetten. Die Italianen bedenken van alles natuurlijk.

Dus het probleem is nu gelukkig opgelost.
                                  Nu heb ik weer een ander probleem.
                                  Maar dat heeft een ander topic.

Gr Sander.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.