Vespa-Ciao.NL
:: polini speed control past niet op krukas

Home Forums Techniek Vario polini speed control past niet op krukas

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Perdidonaholanda
    Topic starter

Hallo,

Ik heb zojuist geprobeerd de voorvario te monteren op de krukas…..dit lukt echter niet….hij gaat er maar voor een gedeelte overheen.
      Ik heb hier nog een andere krukas liggen en daar lukte het wel bij.
      Wie weet waar dit aan kan liggen?

Vincent
      Donateur

Ik denk een beschadigde krukas. Dan zit er waarschijnlijk een braam of iets dergelijks aan de overgang van de platte kant naar de ronde kant van je krukas. Voel even of er oneffenhebben opzitten als die er op zitten dan zou ik deze even voorzichtig wegveilen. Gewoon even goed kijken of je geen rare dingen ziet of verschillen met de andere kruk.

st3yn
        Bijdrager

Tjah dan zou je zeggen dat bijv. het schroefdraad van je huidige kruk niet goed meer is. Vergelijk hem ook even goed met die andere krukas, of je nog verschillen opmerkt.

Maar zonder foto’s kan ik er verder ook niks over zeggen! Dus misschien dat je even fotos kan maken 😉

Vincent
          Donateur

st3yn :
            Tjah dan zou je zeggen dat bijv. het schroefdraad van je huidige kruk niet goed meer is. Vergelijk hem ook even goed met die andere krukas, of je nog verschillen opmerkt.

Maar zonder foto’s kan ik er verder ook niks over zeggen! Dus misschien dat je even fotos kan maken 😉

Ik begrijp dat de hele vario er niet op wil:) Als de schroefdraad stuk is zou de vario er nog wel op moeten kunnen.

FonS
            Bijdrager

ligt niet aan de krukas 😉 ik had hetzelfde probleem

de zeik is dat polini de afstandsbus aan de halfpoelie vast last. je kunt de poelie er wel opkrijgen, en de variobus ook gewoon, maar als je de twee aan elkaar zet, past het niet meer, toch?

die bus zit dan niet 100% in het midden gelast. even met een ronde vijl erdoor en het is opgelost.
              dit heb je bij een malossi vario niet, omdat daarbij de afstandsbus los is, en zich dus kan verplaatsen ten opzichte van de variobus en halfpoelie 😉

Perdidonaholanda
              Topic starter

Ik heb even wat foto’s gemaakt van het geheel:

Het vreemde is dat ik de vario bij de andere krukas er zo op krijg, maar bij de kruk wat in mijn blok zit gaat het voor geen meter :con

Is het misschien een idee om even met de ronde vijl de vario zelf te bewerken?

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

wat fons zegt, die ronde afstandsbus (die vast gelast zit) ff met een ronde vijl wat groter maken..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

Perdidonaholanda
                  Topic starter

okay, ik ga het morgen eens proberen!

MHR
                    Bijdrager

probleem heb ik ook gehad met de polini vario, moest ik ook bijwerken ik kon gewoon zien dat die afstandsring uit het midden zat.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.