Vespa-Ciao.NL
:: Polini SP

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Polini SP

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Topic starter

Vreemd genoeg stond deze SP uitlaat van Polini nog niet tussen het meningen en ervaringen gedeelte.
      Toch weet ik zeker dat er hier veel mensen op het forum wel een mening over hebben. Persoonlijk heb ik geen beste ervaringen met de uitlaat op mijn setups gehad. Daarintegen heb ik op verschillende toertjes ook wel tevreden gebruikers gehoord die er ook zeker hard mee gingen.

De Prestaties vallen mij dus wat tegen. Optrekken steld niet veel voor en ook het lange door gaan van de uitlaat vind ik wat tegen vallen. Geluid is ook niet uitgesproken mooi te noemen, maar hij oogt wel mooi. Onder wat voor brommer je hem ook hangt, qua looks zul je er zeker op vooruit gaan.

ciaofan
      Bijdrager

heb hem zelf en het grootste nadeel is dat hij enorm veel lawaai maakt. De demper is echt waardeloos. Met minder dan 70cc is hij sowieso niet aan te bevelen maar op mijn 80 speedengine wilde hij wel toeren maken. Qua looks vind ik hem een van de mooiste uitlaten, maar zijn geld is hij niet waard als je het mij vraagt. Vind bijvoorbeeld de polini top one/ proma cc op elk punt beter eigenlijk.

ArvidW
        Donateur

In combinatie met polini 42alu een fijne combi met pully. Met DR70evo / tuned 50cc daarentegen vrij matig.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

Leovince
          Bijdrager

Ja, met mijn 42ALU ging hij ook heel hard.. Optrekken wat minder maar snelheid is echt heerlijk.

M’n maat met de DRevo heeft hem nu ook, optrekken is minder dan met mijn 42Alu, maar snelheid is toch wat sneller dan een promaatje 🙂

RaymonBlaauw
            Bijdrager

ik vindt hem persoonlijk beter als de proma cc en nadeel van polini uitlaaten.. ( Dempers ) die van mij heb ik vast gelast
              hij is sneller als de proma en je kan je sproeier verwissen zonder de uitlaat er onderweg te slopen

ps, proma optrek is wel iets beter
              polini sp optrek….. ben ik niet over te spreken gewoon zwaar .. en nog eens zwaar ….. gewoon …..

maar polini sp snelheid OEI… niemand houdt mij bij en trekt alleen maar door en door netzolang tot je cilinder vast loopt kortom snel dus:D :D

voor de mensen die willen weten hoesnel
              ik rij op een bromklok met poulie 65 en elektronische speedengine met 65DR evo en mijn betrouwbaare polini sp uitlaat
              en behaal een snelheid van +/- 80 zonder groot praat plat op stuur hou ik de auto’s bij die 80 rijden

De Brandweer
              Bijdrager

Heeft hier iemand ervaring met een Polini SP op vario?

Javad
                Donateur

Is een mooie pijp maar doet het niet heel lekker met vario,..optrekken doet het niet echt goed, heeft geen echte boost maar trekt geleidelijk door.
                  Hij is ook niet echt hoogtoerig,..Ik vind het een matig pijpje, jammer want voor de looks wil je hem wel onder de brommer.
                  Ik heb hem gehad, getest, niet bevallen en weer doorverkocht.

Is trouwens ook van de cilinder afhankelijk,..Heb gehoord dat hij het op de 42 Alu goed doet maar op 43DR weer matig.
                  Ik had hem op 43 DR. En volgens mij niet op een grote cilinder getest.

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!

Javad
                  Donateur

Heeft Iemand deze uitlaat op een 46mm cilinder getest i.c.m. vario?

<3 Thunderstone
                    Check mijn perso!

De Brandweer
                    Bijdrager

yes dat wil ik ook graag weten, ik heb m gehad op poelie en 65 dr en dat liep 75/80

Sam’s citta
                      Bijdrager

Ik heb de polini sp op mijn 46,5 mm Malossi met 13/13 op SE met vario. Malossi 1.9 vertanding. Heeft idd niet echt een boost maar blijft wel voortdurend kracht hebben zelfs op hogere snelheden. Wat mij betreft een fantastische uitlaat en bij mij valt het geluid ook nog wel mee.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.