Vespa-Ciao.NL
:: polini manier krukas bewerken meningen en ervaringen.

Home Forums Techniek Opvoeren polini manier krukas bewerken meningen en ervaringen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

dieseltank
    Topic starter

Hoi vespa freakss:D

Ik zag bij de how-to’s krukas bewerken volgens polini manier
      => Zie hier de how-to

Wat zijn hier de ervaringen van? en wat zijn de resultaten?

Ik heb mijn inlaat max uit gevijlt.
      boosters in de carter zijn gelijk met de cilinder gemaakt.

wat voor resultaten mag ik hier van verwachten als ik dit doe?
      kwa vermogen optrekken top snelheid etc.

Ik rij nu nog poulie, maar wil in de toekomst nog vario gaan rijden.

alvast bedankt!:D

Martino
      Moderator

Even het meningen en ervaringen topic door lezen. En dan afdeling krukas, daar staat al wel het een en ander te vinden.

Polini staat alleen vaak te lang open en je kan beter Arvids how-to gebruiken. Ook omdat Polini niet “max” gevijlde inlaatvlakje gebruikt icm met deze opentijden van de krukas. In jou geval zal je teleurgesteld zijn met het resultaat en zeker met poulie waar je nu nog mee rijd.

dieseltank
        Topic starter

Hmm, ok
          Dus ik krijg minder trekkracht, maar wel een hogere boost op middengebied en hogere top?

gr. Diesel

Robke15
          Bijdrager

Ik heb hem ook op polini manier getuned.

Onderin kreeg ik iets meer trekkracht en midden gebied veel meer en bovenin ook best veel.
            Maar mijn inlaat is niet groot, ik had geen perfecte veil en dacht het is wel genoeg zo, dus ik heb een top van rond de 65/70. Met inlaat max getuned haal je de 75 wel denk ik.

Anoniem

als je je blokje maximaal vijlt kun je de kruk het beste berekenen volgens arvids methode, dan haal jehet maximale eruit.
              als je de inlaat niet al te groot hebt gemaakt kun je de polini manier toepassen, dit merk je zeer goed.

met vario merk je onderin niet veel verschil, maar als je poelie gaat rijden merk je met bewerkte krukas wel dat ie onderin minder kracht heeft, wel een sterkere boost van het middengebied naar de top.

zo ervaar ik het;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.