Vespa-Ciao.NL
:: Polini Kit Racing, wat te doen?

Home Forums Techniek Motorisch Polini Kit Racing, wat te doen?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lastpak
    Topic starter

ik heb een Polini Kit Racing liggen, een leuke cilinder.
      alleen mist deze de zuiger:con.
      maar dat is niet het enige probleem, er zit een klein scheurtje in het hemd.
      de cilinder is nog in goede staat:

op het scheurtje na:((:

en valt er nog te rijden met deze stootrand?

ter conclusie:
      hoe kan of wat moet ik doen om dat scheurtje te repareren/eruit te halen?
      welke zuiger zou kunnen passen in deze cilinder?(ik heb vernomen dat een k-star makkelijk zou passen?)
      valt er eigenlijk wel te rijden met de stootrand in de cilinder?, ik heb niet het idee dat het onwijs storend is

Martino
      Moderator

Wat betreft dat scheurtje kan je deze in zijn geheel proberen weg te dremelen door de uistparing van de spoeler in het hemd te verbreden.

Stootrand is moeilijk op de foto te zetten en dus ook moeilijk duidelijk een beeld van te krijgen. Naar eigen inzicht denk ik dat je hier wel uit komt. Anders een wat dikke voetpakking gebruiken zodat je geen last hebt van de rand uberhaupt.

Zuigerkwestie: Lees even meningen ervaringen topic over de KR daar staat wat meer info. Een normale Polini zuiger of DR zuiger zal naar mijn mening wel voldoen. Wel loopt een van de slotjes dan door de fluiterpoort heen, maar dat zal niet heel erg veel uit maken vanwege het kleine opp. Ideaal is anders…

Lastpak
        Topic starter

dremelen leek mij inderdaad ook het beste.
          dikkere voetpakking is een slim idee, bedankt:)
          wat betreft de zuiger, ik heb hier een knappe dr evo zuiger liggen.
          hij zou inderdaad door 1 fluisterpoortje lopen, maar wat je inderdaad al zegt,
          de opp. daarvan is inderdaad erg klein.
          alleen met de dr maak ik toch geen gebruik van de 2 main spoelers?
          want hij loopt best netjes overeen met de w-poorter, maar de spoelpoorten blokeert hij zowat?
          de normale 43mm polini heeft hier wel die inkepingen in de zuiger voor zitten, dan lijkt mij die beter.
          maar waar vindt je die in goede staat voor een nette prijs:con,
          nieuw is hij 47,50 en bij mop-shop heb je een nieuwe orginele voor 55 euro ofzoiets…

EDIT:
          ja rond de 55 inderdaad, vrij prijzig voor een zuiger:o
          http://www.mopshop.de/shop/product_info.php?cPath=441_497_1135_3_10232&osCsid=56d45b772090d38b807591761df08b61&osCsid=56d45b772090d38b807591761df08b61

is een normale 43mm polini zuiger hetzelfde als een kit racing zuiger(op de zuigerveerslotjes positie na)?

EDIT2:
          oke de polini 43mm zuigers zijn nagenoeg gelijk.
          maar ik vraag me af, welke zuiger moet ik nou pakken?
          want op de foto’s bij de mening en ervaring sectie loopt de imi 43mm zuiger beter qua slotjes?
          deze dus: http://www.mopshop.de/shop/product_info.php?cPath=441_497_1135_3_10232&osCsid=56d45b772090d38b807591761df08b61&osCsid=56d45b772090d38b807591761df08b61
          de een zegt dat je de 43 polini normaal moet pakken en de ander zegt dat de imi voldoet:con.
          na wat ik gezien heb volgens de foto’s lijkt mij de imi het beste.
          en bovendien flink wat goedkoper… alleen levert jmpb de juiste imi zuigers, want er word gezegd dat dat kan verschillen.
          een heleboel vragen maar daar kunnen jullie vast wel wat mee:)

Edjuh
          Bijdrager

K-star zuiger! Een normale 43mm polini zuiger heeft een van de slotjes in de fluitpoort lopen.

Zoek dus een zuiger met de slotjes zo:

Speedbuxy kon de k-star regelen, pm hem even. Of vraag bij jmpb welke imi zuiger de slotjes zo heeft.

http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=313637#313637

hansieb
            Moderator

Dr zuiger kan ook wel, zelfs de originele zuiger die erbij wordt geleverd loopt ook door een fluiter heen …

Ik ga gewoon lekker knallen met die DR zuiger 😉

Lastpak
              Topic starter

ik was al bang dat er 2 mensen zouden komen met 2 verschillende meningen:P.
                die k-star is naar mijn mening ideaal, dus dat gaat hem worden.
                alleen vraag ik me toch af, ik had ook nog een dr zuiger en plaatste hem in de kit racing.
                wat mij opviel is dat deze de 2 main spoelers zowat blokkeerde, dat kan toch nooit goed zijn?

Martino
                Moderator

Je spoelers openen nog steeds mooi bij zuiger op odp. Die inhammen van de Polini zie je ook niet in elke zuiger.
                  Sowieso is wanneer mogelijk de voeding door cilinder beter dan door de zuiger.

Lastpak
                  Topic starter

oke, dat is inderdaad een goede opmerking.
                    dan ga ik toch voor de dr, simpelweg omdat ik nog een goede, zowat nieuwe zuiger ervan heb liggen.
                    het lijkt me ook dat de inhammen in de dr zuiger meer doorlaten dan een polini sleuf.
                    dan heb ik nog een vraag, welke cilinder zou het hardst gaan(dus het meeste toeren aanmaken)
                    ik heb namelijk 4 cilinders liggen waarmee ik graag zou willen rijden:P
                    de Polini 42 alu
                    de Pinasco 42mm black
                    de Autisa Spain
                    en uiteraard de Polini Kit Racing.
                    qua poorterij is de autisa het zwakst, simpelweg omdat deze meer koppel-gericht is.
                    alleen heb ik van iemand vernomen dat hij hiermee op een normaal blokje makkelijk 90 mee heeft gereden.
                    de polini en pinasco zijn vrijwel vergelijkbaar met elkaar.
                    de kit racing daarentegen krijgt erg veel lof over zijn prestaties, ik ben alleen niet zo van het gietijzer.
                    zou iemand de cilinders in volgorde kunnen zetten van snelheid?

EDIT:
                    ik heb inmiddels vernomen dat ene k-star zuiger niet bepaald duur is,
                    ivm de slotjes dan toch maar een k-star regelen.
                    dus dan zal ik een k-star zuiger met normale 43mm polini veren moeten regelen?
                    dit betekent wel dat ik de zuiger moet inrijden,
                    maar hier en daar heb ik gelezen dat je de mogelijkheid hebt om gelijk volgas te gaan met de k-star??
                    weer een boel vragen maar daar is het forum toch voor:D

Edjuh
                    Bijdrager

Wat betreft die 90 met een autisa, ja, ik hoef het niet te zeggen denk ik?

Polini veren zijn beter dan de veren die je bij je imi zuiger krijgt ja, gaan langer mee.

Inrijden heeft ook iedereen een ander idee van. Ik zou gewoon de eerste 30km geen volgas rijden(heel even kan wel).

De KR is wel de topper in het rijtje hoor, maar het zijn allemaal pittige cilinders, op de autisa na(die overigens wel leuk rijdt!).

Lastpak
                      Topic starter

ja ik vond 90 ook nogal hoog gegrepen:P
                        polini veren moet ik in dat geval even aanschaffen.
                        wat betreft het inrijden, dat is inderdaad behoorlijk kort.
                        ik zal op verschillende toerentallen rijden gedurende 50-60km.
                        gietijzer verslaat alu? dat had ik niet verwacht, maar de boring is inderdaad groter.
                        autisa is inderdaad een leuke cilinder, een unieke cilinder vanwege de stalen binnenkern en alu koelribben:).

EDIT:
                        nou na flink wat info te hebben gekregen toch maar voor de dr evo zuiger gegaan:D.
                        hehe, keuzes maken is lastig:P

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.