Vespa-Ciao.NL
:: Polini kit racing vs Malossi 46

Home Forums Techniek Opvoeren Polini kit racing vs Malossi 46

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Nils65
    Topic starter

Ik ben aan het kijken naar een malossi 46 mm cilidner setje, ik rijd nu met dit:
      Polini kit racing 43mm
      Polini SE
      Dellorto 13:13 @ 70
      Gianelli fire
      Pully 65 op bromklok loopt ie 83
      Het ding is dat hij echt lang duurt tot dat ie in zn powerband komt (ik moet echt een lang recht stukhebben) en ik zou graag willen weten, gaat een malossi 46mm groot verschil maken in de trekkracht? want hij is heel erg traag nu. ik heb geen probleem om de carters te bewerken, heb ik al een beetje gedaan maar ik denk dat ik het SE moet anpassen naar de malossi cilinder.

Wim
      Bijdrager

Worden ze misschien in de rubriek “tuning” beschreven?
        Uiteraard in subrubriek Cilinders 😉

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 2 weken geleden door Wim.
        Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

arvid13690
        Bijdrager

In mijn ogen is de kit racing icm een speedengine een gouden combinatie. Tuurlijk zal er met de 46mm malossi op een speedengine wat meer trekkracht/vermogen te behalen zijn. Wel ben ik van mening dat je met een andere overbrenging en een andere uitlaat nog meer kunt behalen dan je nu hebt. In beide gevallen zul je een andere uitlaat moeten kopen, omdat de fire niet de maximale prestaties uit de 46mm malossi haalt.

Een proma cc of een top one is in dit geval denk ik de meest geschikte uitlaat voor de 43mm kit racing. Zie onderstaand filmpje van een 43mm kit racing op een speedengine en een proma cc. Rest van de setup is gelijk aan de joue.

https://youtube.com/shorts/awrZWdjp0pY?si=OyPB1q7Y69DaiT8m

Tis altied moar eem!

Shark
          Donateur

Ik heb ook een Fire, en herken het probleem.
            Andere uitlaat, bijvoorbeeld een Giannelli Original Power, is de makkelijkste fix.
            Of een vario, dan is die Fire top. Ik denk dat alleen die Malossi 46 nog steeds wat matig gaat werken onderin met de Fire

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 2 weken geleden door Shark.
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.