Vespa-Ciao.NL
:: Polini EVO problem

Home Forums Techniek Problemen oplossen Polini EVO problem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

citta_ian
    Topic starter

Hey,

Heb een probleem met me evo engine, er zit een scheur bij het tapeind.
      http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-VA8HYUBN.jpg
      Ik dacht dus, tapeind eruit, en scheurtje wegveilen, en nieuw tapeind erin?
      en, is dit een bruikbare carb op de evo als ik zelf een spruitstuk maak?
      http://www.jmpbonderdelen.nl/puch/motorisch-puch-maxi-mv-vs-ds-monza/carburateur/carburateurs-sets/carburateur-19-5mm-phbg-replica-handchoke.html

mvg. ian

Martino
      Moderator

Een nadeel van een scheurtje in een klein carterdeel is dat deze valse lucht zal gaan trekken. Je zal het tapeind met bijvoorbeeld locktite of andere sealer vast moeten zetten.

De carb. lijkt opzich wel goed, maar heb zelf slechte ervaringen met replica imitatie PHBG carbjes en zal voor een echte Dellorto gaan.

citta_ian
        Topic starter

Het scheurtje zit in het grootcarter, had ik moeten melden..

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

Het scheurtje aan de binnenkant moet geen problemen opleveren, mits de scheur niet aan de ontstekingskant uit komt.
            Een bekend probleem bij de EVO is dat de carburateur niet goed sluit (met die rubberen ring e.d.)

Bekijk je valse lucht bij je carburateur/aansluiting eens, spray met deo bijv tijdens een draaiende motor.
            Ook een filmpje maken voor ons, om te luisteren, kan helpen.

Succes! :thumb

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

speedbuxy
            Bijdrager

Ik zou dit gewoon zo laten, want dit is nog stevig zat en kans dat het kapot knapt bij het loshalen van het draadeind is vrij groot aanwezig.
              En dan ben je in mijn ogen verder van huis dan met dit kleine scheurtje.

citta_ian
              Topic starter

Ik heb het zo opgelost:

Kan dit goed zo?

DarkMagician6
                Bijdrager

Zolang je een goede pakking gebruikt zou dat geen kwaad kunnen. Ik raad wel vloeibare pakking aan zodat lucht niet zo makkelijk weglekt in het tapeind.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.