Vespa-Ciao.NL
:: Polini evo engine ombouwen naar kickstart

Home Forums Techniek Opvoeren Polini evo engine ombouwen naar kickstart

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jelle
    Topic starter

Is het mogelijk om het kleine carter van een polini evolution of speedengine aan te passen zodat er een keerring in kan en een kickstartronsel er op past?

VespaAvanti
      Donateur

Ik heb er ook wel eens naar gekeken en over nagedacht.
        Als je kan frezen zou je een ori klein kickcarter weg kunnn vlakken, dan hetzelfde bij het kleine evo carter doen.
        2 delen aan elkaar laten lassen (alu) en klaar ben je, zou opzich moeten kunnen:thumb
        In het ori carter een gat boren voor de kering gaat in ieder geval sowieso niet lukken, daar ben ik al uit:(

Javad
        Donateur

Gat boren gaat helaas niet nee want dan is er geen ruimte voor de keerring.
          En dat vlak en las plan is wel leuk bedacht VespaAvanti maar het zo recht op elkaar lassen zodat de lagerpassingen precies uitlijnen lijkt me erg lastig. Zoals je weet moet dat op de tiende van een mm precies.

Ik heb op mijn Speedengine gewoon een kickcarter gezet, dat past wel. (mixcartertjes zijn vaak net even iets anders, hoe raar het ook klinkt, toch lijnen de lagerpassingen van de Speedengine en mix niet zo goed uit als een SE en kickcarter.)

Zodra er een oplossing is voor het maken van een kick Evo carter ga ik er direct aan.

Ik heb wel gezien in volgens mij het Vespa foto topic dat iemand zelf een Evo of RV carter gemaakt heeft van normale carters.
          Daar heeft diegene het inlaattraject van het betreffende membraamcarter zelf er aan gelast.

<3 Thunderstone
          Check mijn perso!

Jelle
          Topic starter

Ik heb namelijk nu een setje evo carters liggen waar dat gedeelte waar de krukas achter zit weg is.
            Dit moet ik toch al op één of andere manier dicht zien te krijgen.

Zo kwam ik op het idee om dit misschien aan te passen zodat het kickgedeelte erop past.

goedguus
            Bijdrager

Jelle
              Topic starter

Maargoed dit topic gaat over het ombouwen van een polini evo carter naar kickstart en niet over hoe bouw ik mijn eigen membraamblokje…

ontopic blijven dus

Jarco
                Bijdrager

Jelle :
                  Ik heb namelijk nu een setje evo carters liggen waar dat gedeelte waar de krukas achter zit weg is.
                  Dit moet ik toch al op één of andere manier dicht zien te krijgen.

Zo kwam ik op het idee om dit misschien aan te passen zodat het kickgedeelte erop past.

Als ik deze zin lees ben je opzoek naar durafix.
                  Waarschijlijk kan je een plaatje alu op het kleine carterdeel solderen om deze weer dicht te krijgen.

Ombouwen tot kickstart is mischien wel mogelijk alleen zal dit meer tijd en moeite kosten dan het dichtmaken. 😉
                  En om niet te vergeten de juiste tools in huis hebben.

Javad
                  Donateur

goedguus :
                    bedoel je deze javad? http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=7281&d=300

Nee die bedoel ik niet, er was een post van HansieB ergens (Vespafototopic? Ik kan het even niet vinden) Dat was een Evo en op die manier kun je een kickcarter ombouwen naar Evo kick. Dat is de enige manier die ik ken. Moet nog maar even goed zoeken.

Maar misschien kun je, als het rondje wat je nu ziet op het Evo carter in het midden van het lager zit, dat uitboren en op het kleine carter een plaatje solderen zodat daar een keerring in kan.
                    Dan kun je daar ook gaatjes in boren voor de ophangpunten van het slakkenhuis.
                    Moet niet zo moeilijk zijn als ik er zo over nadenk.

<3 Thunderstone
                    Check mijn perso!

Jelle
                    Topic starter

Ja maar het blok moet ook nog in en uit het frame kunnen hé 😉
                      Als ik er wat op ga laten lassen/solderen dan past het er niet meer tussen…

Javad
                      Donateur

Jawel want het slakkenhuis steekt ook een eind uit een gat in het frame he.
                        En als je het plaatje niet te dik is maar dik genoeg voor een keerring dan steekt het misschien niet eens zo ver uit als je ophangpunten.
                        Dat betekend dat je het blok dan wellicht nog wel tussen je frame krijgt.

<3 Thunderstone
                        Check mijn perso!

Jelle
                        Topic starter

ja ik zat ook al een beetje aan de mannier van avanti te denken… Als ik nou het gedeeltje na de lager(van de evo) eraf slijp/vijl en van een kickcarter slijp het kick gedeelte af en laat dit dan op het evo carter lassen….

Dan ben ik toch klaar of denk ik nu heel raar…

Javad
                          Donateur

Klopt, dat is wat mij betreft ook wel een leuke oplossing maar hoe wil je er zeker van zijn dat de lagerpassingen precies uitlijnen met elkaar?

Als het deel met het lager ook maar 2 tiende mm verschuift tijdens het lassen, heb je een probleem lijkt mij.

<3 Thunderstone
                            Check mijn perso!

Jelle
                            Topic starter

omdat het lager gedeelte van de evo blijft zitten, heb je geen probleem met lagerpassing toch???

Is het alleen hopen dat je keerring een beetje knap past…

Javad
                              Donateur

O, ik snap het. Ja als dat blijft zitten moet het heel goed te doen zijn, lijkt mij ook.
                                De keering zal dan ook wel goed passen denk ik, die gaat niet zo diep in dat gedeelte voor de kickstart.

<3 Thunderstone
                                Check mijn perso!

VespaAvanti
                                Donateur

Precies, Jelle snapt um:thumb
                                  Dat uitlijnen komt precies, maar niet op 100sten ofzo aangezien je dan alleen het deel van de kering overzet, en aangezien de kering flexibel is moet dat opzich wel kunnen.
                                  Moet je het wel laten lassen ipv durafix, denk dat dat toch wel nodig is als je na gaat hoeveel kracht er op komt te staan als je gaat kicken…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.