Vespa-Ciao.NL
:: Polini evo carter of mallosi carter of simonini inlaat

Home Forums Techniek Opvoeren Polini evo carter of mallosi carter of simonini inlaat

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike
    Bijdrager

Wat houd je tegen om een van deze dingen aan te schaffen…?

Je staat op het punt te kiezen tussen 2 hele mooie setups. Ik ken jou verder niet, maar iets zegt me dat jij verder totaal niet bekend bent met wat deze blokken überhaupt doen.

Geloof me… wat je ook koopt. geen van beide zal teleur stellen….;)

Malossi moet je gewoon aanpassen omdat die meer is ingericht op een deps ( die heeft een poort die alle andere cilinder niet hebben )

Mike

RaymonBlaauw
      Topic starter

tuurlijk ben ik er wel mee bekend maar ik zoek eerst goeie informatie dan beslis ik welke carter ik ga kopen

kijk ik heb er al wat van geleerd en dat is dat je de malossi carter moet aan passen op je cilinder

ik denk dat ik al weet wat ik wil gaan doen
        heeft de malossi carter een goeie inlaat ( benzine en lucht ) voor 80cc polini???

kan de carter die cilinder aan??

misterd11
        Bijdrager

makkelijk, is een goede combo, die laagtoerig ook mooi loopt! Heerlijk om mee te toeren!

Steven
          Donateur

RaymonBlaauw :
            tuurlijk ben ik er wel mee bekend maar ik zoek eerst goeie informatie dan beslis ik welke carter ik ga kopen

kijk ik heb er al wat van geleerd en dat is dat je de malossi carter moet aan passen op je cilinder

ik denk dat ik al weet wat ik wil gaan doen
            heeft de malossi carter een goeie inlaat ( benzine en lucht ) voor 80cc polini???

kan de carter die cilinder aan??

😐

ritze
            Bijdrager

lol.

en trouwens de reet valve heeft het nadeel in het spruitstuk zitten, dit loopt heel raar.
              en een 13/13 carb op een RV deed bij mij nagenoeg niks, liep volgas 55
              dus je moet een dikke carb pakken.

als je polini cil gaat rijden pak dan de polini carters, dat is namelijk bewezen goeie power.
              reedvalve kom je aan het bewerken ervoor, poorten lopen echt niet mooi over

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
              Link naar Mijn collectie / Projecten.

RaymonBlaauw
              Topic starter

mallosi carter samen met 80cc athena
                waarom.. nou komt ie
                http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=265605433&key=IFYYIURD

de 80 athena heeft zeer kleine booster poorten
                dus eigelijks hoef je niks aan te passen

als jullie dit nog afkunnen raden koop ik de polini evo carter

Martino
                Moderator

Ik vraag me af of je wel eens de meningen en ervaringen topics op dit forum hebt gelezen. Hier is echt wel wat info te vinden en zal je wat betreft de Athen optie wat voorzichtig worden. Het probleem met een klemmend cilinderhemd komt nog steeds voor bij de cilinders van JMPB bijv.

Mocht je voor deze cilinder willen gaan zal ik hier zeker rekening mee houden en alvorens eerst vragen of je wel een nieuwe cilinder die niet klemt kan aanschaffen.

Overigens zijn de boosterpoortjes blind en zal je ze eerst door moeten prikken wil je hier volledig gebruik van willen maken.
                  Waar iedereen het vooral over heeft gaat namelijk om de spoelkanalen die onvolledig zouden zijn bij het Malossi carter.

Opmerking; Ik lijk te lezen of je het nieuw wilt aan schaffen. Dan zal ik je de nieuwe type RV carters sowieso af raden! En kiezen voor de Evo. Met de nieuwe modellen RV carters zijn tot nog toe alleen maar problemen geweest en was eigenlijk het enige nog goed lopende blokje die van Ritze, maar ook die heeft problemen met een stukgelopen lager kort geleden gehad. Wil je perse een RV? Koop een oud model van voor 2010 om gezeur voor te zijn.

RaymonBlaauw
                  Topic starter

mmm oke dan is het bij deze duidelijk

malossi carter shit gelegeerd aluminium dus, en de poorten komen nergens mee over een
                    en de inlaat is nagenoegen niet 100% ( tot zware verbazing )

polini evo carter, mij nog niet veel overbekend maar heb nog niks negatiefs gehoord ( alleen de prijs haha )
                    en komt goed overeen met de 80 polini cilinder en goeie inlaat

simonini zijinlaat carter, was mij vrij snel duidelijk 4 taps even vergeten
                    maar dat brengt mij op een nieuwe idee eigelijks

maar nagenoegen dacht ik er ook over na simonini 4 taps carter
                    passen daar geen scooter cilinders op???
                    bijvoorbeeld: 80DR cilinder van een runner?? kan trouwens niet koelwater loopt door carter bij runner maar tervoorbeeld
                    volgende probleem koeling.. hoe kan je ergens een waterpompje versieren??

Martino
                    Moderator

Er is een 3 taps zij-inlaat van Simonini maar niet meer nieuw te koop.

Wanneer je over 4 taps na gaat denken zie je nu wel erg veel over het hoofd. Een scootercilinder van Minarelli zal passen qua gaten voor de tapbouten en het cilinderhemd, maar;

-Denk aan slag van de scooter cilinders
                      -Zorgen voor voldoende koeling mits LC moet je erg veel aanpassen.(om nog maar niet te spreken over het aansluiten van een pompje. Ook een AC scootercilinder is normaal gezien geen rijwindkoeler.

Omdat dit voor jou vragen zijn met een hoop “vraagtekens” zal ik er niet aan beginnen.

Zomaar wat nadelen Polini carters;
                      -slappe legering waardoor tapeindes snel doldraaien.
                      -Over het algemeen alleen cp versies nieuw te vinden. (kan een persoonlijke voorkeur voor je zijn)
                      -Membraamsluiting heeft vaak last van lekken.

ritze
                      Bijdrager

zelf gebeunde water cooling

ik kan je zeggen dat ik toch te vreden ben over malossi reedvalve, kan je leuk mee spelen, maar het is wel na 1000 kilometer nieuwe lagers erin, want die worden bijna niet gesmeerd

edit, wel vervelend dan, als die kruk uit het midden zit.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                        Link naar Mijn collectie / Projecten.

speedbuxy
                        Bijdrager

ritze :
                          maar het is wel na 1000 kilometer nieuwe lagers erin, want die worden bijna niet gesmeerd

Als je doelt op het ontbreken van de smeer gaten dan moet ik je teleur stellen, want daar kan het lager vreet probleem niet aan liggen.
                          Want simo 2007 heeft ook geen smeer gaten, en ook de simo 3taps zij inlaten hebben dit niet.
                          Het zal denk ik eerder komen doordat de kruk niet 100% recht in het carter kan, en je dus veel druk krijgt op een bepaalde kant van het lager.

tnerual
                          Bijdrager

Ik vraag me af of je ooit zal weten wat je wil?

Ga voor de EVO.. Had allang closed mogen zijn dit.. En dan worden er nuttigere topics soms meteen gesloten.. Ach ja .. 😐

Jelle
                            Moderator

ik zeg ook ga voor de EVO… RV sucks.

RaymonBlaauw
                              Topic starter

hmmm dat wordt dus een evo maar..
                                het probleem van de polini evo is contackt punten

heb ooit gehoord van contackt punt vervangers van kettingzagen en grasmaaiers

is dat een succes op een citta blokje en met name dan polini evo carter??

Anoniem

Er werden/worden hier op ’t forum vanuit de leiding ook van dit soort setjes verkocht, met wisselend succes, bij sommigen werken ze niet, bij anderen heel erg goed.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.