Vespa-Ciao.NL
:: polini evo blok loopt slecht

Home Forums Techniek Opvoeren polini evo blok loopt slecht

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

serpentoflight
    Topic starter

Heeyz mensen ik ben met dit mooie weer maar weer is verdergegaan met mijn projectje maar het wil niet echt lukken :S

ik krijg hem niet goed afgesteld het maakt niet uit welke sproeiers ik erin doe of wat half gas loopt ie redelijk hij loopt niet stationair vol gas loopt ie niet houdt hij zwaar in en als ik op hogere toeren kom dan lijkt het net of de ontsteking gaat lopen kutten net of ie dan verkeert gaat vonken ofzo is er niet toevallig iemand hier uit arnhem die meer ervaring heeft met polini evo blok?? zal nog even mijn setup eerbij zetten:

polini evo blok 19 mm carb hoofd sproeier 100 stationair sproeier 86
      polini 80 cc
      pinasco cilinderkop
      simonini racing uitlaat
      mallossi voorvario
      std achterkoppeling met zwarte trekveren
      standaard vario vertanding
      Berini ontsteking

hij liep eerst alleen met het luchtfilter half dicht het maakte niet uit welke sproeier je als hoofdsproeier erin zette.
      nu heb ik vandeweek is sproeier 86 die ik nog had liggen is in de stationair sproeier gedraaid en liep hij ineens perfect op t achterwiel door de straat hoewel hij niet stationair wou lopen maar hij ging als een gek.

maar er klopt gewoon iets niet :S heb het gevoel dat het ook nog wel is die berini ontsteking kan zijn
      iemand enig idee waar ik zon nieuw zwart kasje zou kunnen kopen?dan kan ik dat nog even proberen….
      greetz

Martino
      Moderator

Wat mij gelijk op valt is de aparte maat sproeiers die je zegt te gebruiken. Ik Ben momenteel met een soortgelijke setup bezig ook met berini onsteking. Het licht alleen nog niet onder mijn brommer. Ik kan je alvast wel als voorbeeld de setup van de carb door geven;

PHBG 19 BD
        Sproeier: 85
        chokesproeier: 60
        stationairsproeier: ??
        Hoofdsproeier: 262 AU
        Gasnaald: W12
        clipje op 2e van onderen
        Gasschuif: 40

Er staat helaas niks op mijn stationair sproeier, maar dit is wel de originele. een stationair 86 lijkt mij echt te groot. Wist niet eens dat je deze kon krijgen of bedoel je hiermee je normale sproeier?

serpentoflight
        Topic starter

eyzz klopt inderdaad aparte maat sproeiers… stationair heb ik inderdaad een gewone sproeier in gedraaid want met diegene die erin zat liep ie echt klote…

en hoofdsproeier heb k ook echt al alles geprobeerd van 80 tot 110 maar lijkt weinig invloed te hebben vandaar dat er nu zown grote maat in zit…. als je stationair eruit draait moet er op de zeikant iets staan…… zou je misschien voor mij is willen kijken?
          greetzz en alvast bedankt!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.