- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 11 maanden geleden door niceVespa.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 maart 2009 om 19:51 #284185
Heej,
ik heb woensdag 18 maart samen met mijn broer Polini ciao een ciao op snor kenteken gekocht. Dit omdat hij toch wel weer zin had om [legaal] op een vespaatje rond te rijden aventoe, en ik omdat ik het wel chill vind, een vespaatje voor erbij.
We waren eerst een beetje aan het kijken voor een ciao met bromkenteken. [opknapper]
Maar toen vonden we een behoorlijk begaaide snor ciao met kenteken. Ik heb geen foto’s gemaakt van hoe hij was helaas.. maar hij was lelijk paars/blauwsig en had nogal wat roest plekken. Het blok loopt niet en van de bedrading klopte ook niet veel.
Gelukkig vonden wij het geen probleem om er wat opknap werk aan te verrichten en deze snor vespa een nieuw leven in te blazen wat denk ik wel gelukt is als je de foto’s ziet 😀

Op de foto’s zitten de remkabels en de gaskabels er nog niet op en de kappe ook niet. Dat is nu reeds wel het geval. Hij is nog niet helemaal af hoor dat moet nog komen 😛
ook koplamprooster en nog nettere kappen kopen.Setup [ja gaat iets harder dan 25 :P]
nieuwste model elek blok met 12mm inlaat met 50cc cilinder
12/12
standaard luchtfilter
groene trekveertjes in de koppeling
95 poeli
mijn gianelli excel fire 😀 [loopt aan de foute kant!]Hij trekt goed op en de top zal zo’n 50 zijn, wat hard zat is om een beetje chillie mee rond te toeren zonder helmpie op.
Dit was het voor even, binnekort denk ik nieuwe foto’s, als er weer iets gedaan is uiteraard.
24 maart 2009 om 20:04 #438568het heeft geen haast, maar we willen er misschien ook nog vario op, gewoon met standaard voorvario.
Heb nog foto’s gevonden van het opbouwen van de brommer :

24 maart 2009 om 20:19 #438569Leuk opgeknapt, zelfde kleuren combo als ik altijd doe bij mijn citta`s:P
Wel zou ik die achterveren ook even spuiten, ga je btw nog iets doen met de uitlaat?
24 maart 2009 om 20:33 #438571nee achterveren houden we zo, mijn broer vond ze erg mooi.
Wat zou ik met de uitlaat moeten doen? De gianelli excel doet het erg goed en hij staat vet, dus die blijft er voorlopg onder 🙂24 maart 2009 om 20:33 #438572die veren agteraan vint ik maar niks maar voor de rest netjes
28 april 2009 om 18:52 #439598is toch al weer vanalles aangedaan, setup momenteel is op dit moment :
43mm autisa alu buitenkant, gietijzeren binnekant 😀
elek carters 12 mm inlaat
4 spoels ontsteking
standaard krukassie
12/12
standaard getunde luchtfilter
zilvere trekveertjes
80 poeli
bromachterklok
simonini racingFoto’s :

erg mooi ding nietwaar? 😀
Alleen hij trekt niet echt goed op en echt heel hard gaat het niet..
Waarschijndelijk komt dit omdat de cilinder nogal wat km erop heeft zitten en de slotspeling op de zuigerveren nogal groot is 😉
Hij haalt maar 65 ongeveer..
Nu wil ik er vario op gaan leggen met polini speedcontrol voorvario, alleen wil ik wat anders eronder. Nu heb ik een perfect lopend 43mm malossi brevettato blok dat helemaal bewerkt is en met 70 poeli en sp 85 gehaald heb, maar ik wil denk ik toch iets anders.
Ik heb blok gezandstraald en zit een gloedjenieuwe ontsteking op :

helaas beetje donkere foto’s :con
maar nu komt het ik wil er misschien deze cilinder op gaan leggen :

een 43mm AR. Het lijkt mij dat deze net zo presteert als een 70 polini?? Heeft iemand hier aarvaring mee? Heb ook nog een dr evo en malossi 70cc’s los liggen dus heb toch wel wat keus, maar wil deze graag eens proberen :bier
binnekort dus maar eens ineen zetten,
Ik zal een keer vaker proberen up to daten :!28 april 2009 om 18:54 #439599leuk ciaotje alleen vind de dempertjes van je bagagerekje niks:|
GTZ NV
28 april 2009 om 19:11 #439602nee dat vinden wij beide juist net mooi, maakt hem echt mooier als met zo’n ‘gewone’ stangetjes hoor 😉
28 april 2009 om 19:13 #439603ok das jouw mening zou wel lekker zijn met achter zitje dan heb je lekkere vering
GTZ NV
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.