Vespa-Ciao.NL
:: polini citta

Home Forums Perso’s Projecten polini citta

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 154)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mikerosauer
    Topic starter

@hansieb dankje kerel 🙂

Edjuh
      Bijdrager

Zeker een net project.

Ik kan je adviseren een ring om die koppeling te persen(koud/warm techniek), het zijn net handgranaten als ze het begeven, en het is niet onwaarschijnlijk dat dat gebeurt.

mikerosauer
        Topic starter

Edjuh :
          Zeker een net project.

Ik kan je adviseren een ring om die koppeling te persen(koud/warm techniek), het zijn net handgranaten als ze het begeven, en het is niet onwaarschijnlijk dat dat gebeurt.

bedoel je een rond om de achter koppeling heen dan ?

*Ja, als bescherming tegen explosies.

vespa-racer
          Bijdrager

om de achterkoppeling heen ? zo snel gebeurd dat niet dat die explosdeert ik heb op een simonini blok gerden met normale koppeling en dat hield die ook en dat gaat iets sneller dan die van hem

nu rij ik met reedvalve al 1,5 jaar ook nooit last van gehad

mikerosauer
            Topic starter

@edjuh waar kan ik daar voor terecht ?

OrangeCiao
              Donateur

dan kan je bij mij terecht ben er namelijk zelf bezig mee :thumb
                is een kwestie van ring draaien en dan er over krimpen

Edjuh
                Bijdrager

vespa-racer :
                  om de achterkoppeling heen ? zo snel gebeurd dat niet dat die explosdeert ik heb op een simonini blok gerden met normale koppeling en dat hield die ook en dat gaat iets sneller dan die van hem

In dat geval zou ik me ook geen zorgen maken, maar ik heb op dit forum en vooral op ciaocrossclub genoeg geexplodeerde koppelingen gezien. Wonderlijk genoeg gebeurt dit schijnbaar altijd ergens waar anderen geen gevaar lopen, er zijn wel foto’s te vinden van de rijders zelf die behoorlijk toegetakeld zijn, en het feit dat altijd een klein deel van de koppeling nog te vinden is vind ik geen goed teken.

Als ik dan zo’n ontblote koppelingsschaal zie van iemand die in de toekomst ook toertjes mee wil rijden en mogelijke gevolgen na ga van zo’n explosie als iemand er net naast rijdt of loopt…..dat kan echt naar letsel opleveren, een soort fragmentatiebom is het.

Better safe than sorry.

mikerosauer
                  Topic starter

OrangeCiao :
                    dan kan je bij mij terecht ben er namelijk zelf bezig mee :thumb
                    is een kwestie van ring draaien en dan er over krimpen

mooi dan hoor ik nog wel meer over van je .

Edjuh :

vespa-racer :

In dat geval zou ik me ook geen zorgen maken, maar ik heb op dit forum en vooral op ciaocrossclub genoeg geexplodeerde koppelingen gezien. Wonderlijk genoeg gebeurt dit schijnbaar altijd ergens waar anderen geen gevaar lopen, er zijn wel foto’s te vinden van de rijders zelf die behoorlijk toegetakeld zijn, en het feit dat altijd een klein deel van de koppeling nog te vinden is vind ik geen goed teken.

Als ik dan zo’n ontblote koppelingsschaal zie van iemand die in de toekomst ook toertjes mee wil rijden en mogelijke gevolgen na ga van zo’n explosie als iemand er net naast rijdt of loopt…..dat kan echt naar letsel opleveren, een soort fragmentatiebom is het.

Better safe than sorry.

zo is het hellemaal 🙂

mikerosauer
                    Topic starter

dit keer geen plaatjes .maar aangezien ik aan de slag ga met een custom brug .en de veerophaning variabel gemaakt wordt zodat dat je die op meerder afstanden kan vast zetten zodat de kont kan zakken mocht dat nodig zijn 🙂

ben ik ook eens gaan kijken voor een goed setje veren .want die standaart citta veren zijn niks 😛

nu wil ik jullie meening hebben.wat vinden jullie het mooiste beste passen ja ik weet dat niet p&p zijn,maar dat maakt niet uit dat komt wel goed.als we aan het aanpassen zijn kan dat er nog wel bij.

bijde zijn gas dempers in hardheid instelbaar

Waarom?

Leuk iedee aangezien de standaard veren idd bagger zijn:thumb Ik vind persoonlijk de veer op de onderste afb het mooist. Met zo’n gas gezwel aan de achterkant is weer zo sjonny.

mikerosauer
                        Topic starter

Waarom? :
                          Leuk iedee aangezien de standaard veren idd bagger zijn:thumb Ik vind persoonlijk de veer op de onderste afb het mooist. Met zo’n gas gezwel aan de achterkant is weer zo sjonny.

vandaar ook het idee 🙂

Docs
                          Donateur

Leuk idee 😉 Wordt nog wel een karwei om dat te fixen denk ik. Ook het goed afstellen van de veren op exact dezelfde hoogte. Anders zit je scheef 😛

Jamai
                            Bijdrager

Leuk idee om zulke veren er op te maken. ik zou voor de onderste kiezen. vind dat yss potje aan de vering maar niks op een citta.

ciao1981
                              Bijdrager

=)=):thumb

Echt zeer aantrekkelijke Bravo;)

Lastpak
                                Bijdrager

bravo? ik zal nog maar een keertje kijken:P

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 154)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.