- Dit onderwerp bevat 153 reacties, 40 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 1 maand geleden door OrangeCiao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 februari 2011 om 21:08 #468077
Sebastard :
ja en?het kan er toch uit als je echt wilt…gaatje erin boren,gas eruit laten lopen,draad tappen in het gat,passend ventiel zoeken,dat erindraaien en bijvullen maar!
met lucht vullen is zowiezo geen optie dan verneuk je de veer. en er in boren met stikstof is boem 🙂
3 februari 2011 om 21:11 #468078reiniero :
ik heb toevallig die veer hier liggen en er staat op het gasreservoir : contains high pressure nitrogen gas.
See owners manual for disposal and adjusting unit. Do not open. Do not incincrate. Incincration puncture ore disassembly may cause this to explode. Dus ik zou er ook niet in gaan boren.maar is het wel mogelijk om bij die veren op een goede manier gas af te laten of niet ? kan jij dat voor mij bevestigen. bedankt
3 februari 2011 om 22:21 #468085Do not open, betekend niet openen 😉 op geen enkele manier.

wel een mooi plan, verstelbare vering. ben benieuwd wat je ervan gaat maken! volgens mij zijn die schokbrekers rete duur?
3 februari 2011 om 22:28 #468087rond de 70-100 euro per stuk
4 februari 2011 om 09:52 #468095mikerosauer :
rond de 70-100 euro per stukhet is leuk dat je dit allemaal wilt hoor, maar dit zijn veren die speciaal ontwikkelt zijn voor scooters, en scooters zijn gewoon VEEL zwaarder dan vespa’s dus ik durf te wedden dat ze pas normaal gaan veren als er 2 personen opzitten, ik zelf is een keer 2 honda mb veren onder mijn citta gehad. Deze waren gewoonweg VEELSTE stijf, het veerde amper! en als jij 2 scooterveren eronder wilt hebben, zal het waarschijnlijk NOG minder gaan veren… en ja je kan ze stellen.. in de hoogte of de laagte! dit heeft vrij weinig te maken met de ”soepelheid” van de veer zelf,
En als dit ook zou passen dan zou jmpb dit soort veren ook wel hebben voor de vespa’s.
4 februari 2011 om 10:20 #468096
Anoniemziet er inderdaad vet uit die veren, maar zoals dylan al zegd: die veren zijn gebouwt voor scooters van 120 kilo.
je kunt je geld beter op een andere manier besteden.
wel echt een vette citta met leuk blok!4 februari 2011 om 10:21 #468098BromFreak666 :
mikerosauer :
rond de 70-100 euro per stukhet is leuk dat je dit allemaal wilt hoor, maar dit zijn veren die speciaal ontwikkelt zijn voor scooters, en scooters zijn gewoon VEEL zwaarder dan vespa’s dus ik durf te wedden dat ze pas normaal gaan veren als er 2 personen opzitten, ik zelf is een keer 2 honda mb veren onder mijn citta gehad. Deze waren gewoonweg VEELSTE stijf, het veerde amper! en als jij 2 scooterveren eronder wilt hebben, zal het waarschijnlijk NOG minder gaan veren… en ja je kan ze stellen.. in de hoogte of de laagte! dit heeft vrij weinig te maken met de ”soepelheid” van de veer zelf,
En als dit ook zou passen dan zou jmpb dit soort veren ook wel hebben voor de vespa’s.
daar zul je idd gelijk in hebben ,ik zie wel .
4 februari 2011 om 18:01 #468112een mono shok is in het midden ik weeet niet hoe hoog je je brug dan wil hebben, maar een yss is toch eeeeeel wat langer.
en nee een yss is niet bij te vullen.
ik zou als ik jouw was gewoon naar gave veren kijken voor een citta, verstelbaar. of voor een lichter scooter veren of iets wat.
ik weet wel dat mijn yss na een paar goeie drempels al lek is….
en precies wat ik zij zegt bromfreak, alleen dan zeggen jullie in een keer dat ie wel gelijk heeft, raar.
verder vind ik het iedee gaaf!, in zeker de hoogte verstelbaare gaten.
stugge veren bevorderen wel de wegligging in de bochten….:D4 februari 2011 om 18:57 #468119dieseltank :
ik weet wel dat mijn yss na een paar goeie drempels al lek is….Hier ben ik het niet mee eens, heb met dezelfde Yss veer als hierboven afgebeeld ruim 2 jaar gereden op een snel genoege scooter en mij is hij goed bevallen.
Ik zou misschien zo iets proberen klik
4 februari 2011 om 22:14 #468125luukciao :
dieseltank :
ik weet wel dat mijn yss na een paar goeie drempels al lek is….Hier ben ik het niet mee eens, heb met dezelfde Yss veer als hierboven afgebeeld ruim 2 jaar gereden op een snel genoege scooter en mij is hij goed bevallen.
Ik zou misschien zo iets proberen klik
die veren vind k dus hellemaal niks
16 februari 2011 om 19:22 #468450hier weer een kleine update :
het was toch weer een tijdje stil kwa update’s aan de citta.maar achter de schermen is er hard gewerkt aan het idee voor een custom brug .

dit was het ontwerp hier nog niet hellemaal klaar want hier missten nog een aantal dingen.na veel slijpen en frezen en na meten

en inmiddels is dit het resultaat zo als het er bij staat nog niet hellemaal klaar want we missen nog wat .

edit: dit werk wordt iid door guus en zijn maat verricht
16 februari 2011 om 20:00 #468451goed bezig man
maar waar ga je je blok op het achterste punt mee vastzetten? gr’s sander…16 februari 2011 om 20:04 #468452als je goed leest staat er nog niet klaar,dus dat komt nog
16 februari 2011 om 20:19 #468453nette lasjes 😉
17 februari 2011 om 06:26 #468464ziet er netjes uit,
maar hoe kijk ik der nu tegen aan? ik neem aan dat niet alles roodgoeiend is toen de foto is genomen?
is dit geschilder? of een gekke verkleuring door het lassen?ga zo door man(nen)!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.