Vespa-Ciao.NL
:: Polini artikelen minder leverbaar

Home Forums Algemeen Nieuws Polini artikelen minder leverbaar

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Topic starter

Hey,

Heb een emailtje naar JMPB gestuurd mbt het duurder en niet meer leverbaar worden hun projecten,

Ik kreeg dit emailtje terug :

Hoi Thomas,

Helaas is het zo dat polini zijn prijzen met enige regelmaat verhoogd, als ik daar dan niet in mee doe, snij ik mezelf in de vingers, dat zal je begrijpen.

Nu is het zo dat ik alle polini delen bij een nederlandse importeur koop, en nu heb ik het vermoeden dat zij hogere prijzen hanteren dan de europese prijslijst.
      Voor volgend jaar ben ik al bezig met een italiaanse leverancier, en dan hoop ik dat het e.e.a goedkoper zal worden.

Malossi spullen zijn ook aardig in prijs omhooggegaan, dit is een prijsverhoging vanaf de malossi fabriek. Nu had ik zelf nog wel het e.e.a op voorraad voor de oude prijs. maar in januari / februari zal ik ook de malossi prijzen verplicht omhoog moeten doen.

wat betreft pinasco / simonini, deze firma’s leveren belabberd slecht helaas. wordt om de 6 weken wel besteld, maar heel veel dingen hebben ze al geruime tijd niet meer.

De polini 41 / 43 mm cilinders worden helemaal niet meer geleverd.

Hopelijk is het e.e.a zo duidelijk.

vriendelijke groet, Martijn
      JMPB.nl

Dit is dus wel zwaar kloten..

Just to let you know.. Thomas

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

TimoO_
      Donateur

hm het lijkt erop dat het niet lang meer gaat duren of er wordt grof geld betaald voor 41mm en 43mm polini cilindertjes. maar inderdaad zwaar klote. hopelijk lukt het over te stappen naar die itialiaanse leverancier, misschien krijgen ze dan ook nog wat leuk spul erbij.

st3yn

Damn, slecht nieuws. Ik vond het al kut dat Proma (uitlaatjes) failliet is gegaan, en nou worden malossie + polini onderdelen nog eens duurder/slechter leverbaar ook! Hopelijk dat ze wel gewoon alle spullen voor een redelijke prijs bij die Italiaanse leverancier kunnen krijgen…

Herr Flick
          Topic starter

De proma circuit uitlaatjes worden door Technigas overgekocht.
            Hoelang dít zal duren weet ik ook niet..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

Edjuh
            Bijdrager

Conclusie: we starten zelf een cilinder/uitlaten/carter productielijn!

Mike
              Bijdrager

even verkort op de front page gezet, mocht iemand dit missen/overheen lezen.

wel zwaar balen inderdaad!! en smet op de hobby

Mike

AA-T
                Sleutelbeheerder

vind het heel jammer dat er steeds meer producten verdwijnen
                  zo ook het depsje, als is deze al een tijd uit de productie, maar vind het nog steeds zonde

nu ook nog weer de polini 41, maar met name 43, lijkt mij een zeer goed verkopende cilinder!
                  daartegenover houden ze wel weer de 46 in productie, maar zoals thomas ook al zei toen ik bij hem was vandaag, zullen ze ook wel hebben gedaan om de verkoop van speed engines niet te laten kelderen..

maar ben het eens met Edjuh, eigen cilinders/uitlaten en carters gaan maken 😀
                  lijkt me te bruut als een groot deel hier op eigen brute cilinders e.d. rondrijdt!

hansieb
                  Moderator

Een eigen webshop zou super zijn , maarja dat vergt veel tijd en geld en mensen.
                    Als vespa-ciao.nl een KVK nummer heeft ben je al een heel eind.

Sowiezo is het erg vreemd dat ze dingen uit productie halen maar je weet de onderliggende gedachten niet echt, misschien denken we dat het goed verkoopt maar worden er misschien maximaal 50 cilinders ( 41 en 43 polini ) per maand gekocht.

Tis jammer bijvoorbeeld dat malossi niet naar de wensen van de klant kijkt en de 47 en 43 deps weer gaat verkopen.

Eigenlijk moet er 1 van ons bij polini of malossi werke 😛 en dan de vespa tuning sectie weer terug op de kaart brenge!

ArvidW

Kunt het ook positief bekijken.

Meer zelfbouw !:D (komt er mischien eindelijk meer dan 5.5pk uit een vesp blokje…. Ik vind wat polini op de markt brengt helemaal niet spannend, malossi heeft het geprobeert met de DEPS maar ook daaraan zitten echt te veel verbeterpunten.)

Mike
                      Bijdrager

Nu word de 43 mm kit racing NÓG zeldzamer…………..(a)

Mike

.-{2F4OV}-.

ArvidW :
                          Kunt het ook positief bekijken.

Meer zelfbouw !:D (komt er mischien eindelijk meer dan 5.5pk uit een vesp blokje…. Ik vind wat polini op de markt brengt helemaal niet spannend, malossi heeft het geprobeert met de DEPS maar ook daaraan zitten echt te veel verbeterpunten.)

Ben ik helemaal met je eens;) Mij leek zo’n malossi reedvalve kit al redelijk snel. Ma kvond t egt tegenvallen. Die van thomas met 47deps liep wel bruut, maar nog niet wat ik er van had verwacht. Da ding van hem haalde de 85 niet eens. Terwijl je eig alles t bruutste hebt;) Hij reed miss 3 – 5 km/u harder dan die van mij. ik reed 75;)

Bluevespa
                          Bijdrager

heb nu mijn polini w-poort een kleinhalf jaartje,maar ja,, t zou wel heel zonde zijn als die der aan gaat:( aangezien die dus bijna niet meer te krijgen is.

markiej
                            Bijdrager

ik heb net nog een best goede tweedehands 43mm W poort gekocht voor zeer weinig:D

kapot
                              Bijdrager

Tja. zonde is het zeker. Maar logisch is het wel.

Een fabrikant als polini of malossi heeft gewoon een te kleine afzetmarkt op het gebied van de vespaatjes. Bovendien is de techniek zwaar verouderd. En echt supersnel zoals scooters word het niet, want je zit gewoon met beperkte ruimte, een grotere dan 21mm carb moet al buitenboord, en zelfs al heb je een 21mm carb, dan zijn de prestaties absoluut niet vergelijkbaar met wat je uit een scooter kan halen met dezelfde carb.
                                Als je echt snel wilt gaan, zul je inderdaad zelf iets moeten maken, met spoelpoorten zo groot als in een scooter, en een cilinder met vlinderpoort, watergekoeld het liefst, en een enorme membraan- of schijfgestuurde inlaat.

Ziet er dus uit als een massief aluminium blok tussen je frame 😛
                                lijkt me wel heel gaaf om te maken, ik zou het zeker doen als ik de spullen en tijd had, en dan kijken of dat zooitje in productie genomen kan worden.

Dan kan je ook overwegen om het vario systeem na te maken (maar dan steviger zoals nicol back deed).

Bijna onmogelijk.

Edjuh
                                Bijdrager

Ik geloof dat euroscooters.nl nog 42mm en 43mm cilinders heeft.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.