:: Polini 80cc komt niet op toeren/valt uit.
-
Heb een SI met de volgende setup :
– 80CC Polini i.c.m Speedengine
– Polini Top One
– Dell’orto 13/13 Carb/Sproeier 76
Het complete blok is gereviseerd, Ik heb de kop af laten vlakken omdat hij eerst heel veel compressie verloor en daardoor zeer slecht liep. Ik ben vanmiddag begonnen met rijden, rustig aan vanwege nieuwe zuiger… Alleen nu is me al 2 keer overkomen dat nadat ik de brommer stil heb gezet, even stilgestaan heeft en daarna weer wil starten, hij heel laag in toeren blijft hangen, redelijk vaak uitvalt, maar uiteindelijk wel weer op toeren komt en daarna gewoon weer verder rijdt. Iemand enig idee waar dit aan ligt ?

sjaak trekhaak
je sproeier is te groot denk ik ,probeer eens een 70/72
Heb ik geprobeerd, ik heb met een 72 gereden, maar daar had ik hetzelfde probleem.komt bij dat de uitlaat toen zo heet werd dat het blauw verkleurde, dus volgens mij stond ie toen te arm. Ik kan er nog tussen gaan zitten, op 74, maar daar ligt het haast niet aan denk ik. Hij rijd namelijk nadat ‘ie eenmaal gestart is wel goed, en een koude start gaat prima, zonder wegvallen o.i.d EDIT : Ik bedenk me net dat de zuigerveren wel vrij veel speling hadden op de zuiger ( Nieuwe zuigerveren, maar zijn er een keer afgeweest/opnieuw opgezet en daardoor mss wat uitgerekt) Zou dit het probleem kunnen zijn ? Nogmaals, de brommer start koud prima en blijft prima stationar lopen daarna, dus zelf verwacht ik het niet echt daar.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.