- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 9 maanden geleden door Revo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 juni 2021 om 06:29 #810756
Beste allen.
Ik ben bezig een citta aan het opknappen en dat word, al zeg ik het zelf echt een pracht ding.
Hieronder een opsomming van wat ik al heb
Polini Speedengine Contactpunten
Mazzuchelli nuovo krukas
13/13 Carburateur (word misschien
16/16sha)
Malossi/polini luchtfilter
Proma CC uitlaat
Ik ga rijden met een poelie. Heb nu 105 en 60
Vliegwiel wil ik later nog laten afdraaien.nu hoort daar natuurlijk ook een cilinder bij. Kan iemand mij vertellen wat nou echt de verschillen zijn tussen polini 46 mm en DR Evo 43 mm. Qua prestaties geluid toeren en degelijkheid. En of een 46mm echt veel sneller is dan een 43mm. Geloof dat de DR degelijker gemaakt is dan de polini.
Hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen. Alvast bedankt. En een kleine sneak preview als die straks helemaal klaar
is zal ik een foto reeks maken en op de site zetten
24 juni 2021 om 21:06 #810797Beide zijn het leuke cilinders om te rijden en kwalitatief goed. De Polini 46 verslijt wat meer zuigerveren.
De Polini 46 maakt een mooi zwaar geluid en geeft meer kracht af bij lage toeren. Een echte “beuker” die ook bij wind tegen met gemak naar de top rijd. Deze cilinder lust wel een slokje dus niet heel zuinig.
De Dr 43 evo houd van toeren draaien. Deze heeft wat minder cc’s wat het geluid minder zwaar maakt. Toch klinkt het op hoge toeren erg lekker. Om te bewerken is dit een leuke cilinder waar veel uit valt te halen.
Qua snelheid zijn ze redelijk gewaagd aan elkaar. De Dr Evo is misschien iets sneller maar de Polini zal zeker winnen als het aankomt op trekkracht.
Je geeft aan met poelie te gaan rijden icm een Se en Proma cc. Mijn voorkeur gaat dan zonder twijfel uit naar de Polini 46.
Succes met je project!
25 juni 2021 om 07:16 #810809Kijk dit is nou info waar ik wat aan heb. Bedankt daarvoor. Ik ga ze gewoon allebei proberen als die polini eindelijk weer eens ergens te koop is. Heb nu een Dr aangeschaft.
25 juni 2021 om 21:01 #810823Waar is die DR dan te koop?
Heb nu de 46mm Polini op de speedengine. Maar wil graag de DR proberen. De polini rijdt heerlijk.25 juni 2021 om 21:55 #810824Op de bekende sites is inderdaad alles uitverkocht…
Heb 1 site gevonden die hem heeft, maar nooit eerder besteld daar: allwheeldealsNo replacement for displacement25 juni 2021 om 22:06 #810825Mr. Martin wrote:Waar is die DR dan te koop? Heb nu de 46mm Polini op de speedengine. Maar wil graag de DR proberen. De polini rijdt heerlijk.
Martin. Bij https://www.k-parts.nl/cilinderss/cilinder-dr-65cc-vespa-ciao-citta-si-pen-12.html had ik hem besteld. Hij was alleen nog met pen 12. Maar daar heeft Moparts een adapter voor zodat hij op een krukas met pen 10 past. Ik heb idd ook goed moeten zoeken.
Op de bekende sites is inderdaad alles uitverkocht… Heb 1 site gevonden die hem heeft, maar nooit eerder besteld daar: allwheeldeals
Als je wilt bestellen. Eerst bellen, heb een aantal keer gehad dat ik een cilinder bestelde en dat ze dan achteraf toch niet op voorraad zijn of dat de leverancier hem toch niet had. 😉
26 juni 2021 om 15:10 #810835Ben benieuwd hoe de adapters van moparts gaan bevallen en of je met de adapters niet extra speling krijgt op je krukas!
denk eraan om ze zelf ook te bestellen voor een pen12 cilinder.
26 juni 2021 om 15:25 #810836Ben benieuwd hoe de adapters van moparts gaan bevallen en of je met de adapters niet extra speling krijgt op je krukas! denk eraan om ze zelf ook te bestellen voor een pen12 cilinder.
Ik heb er vertouwen in dat dat goed komt. Ik heb meerdere onderdelen van Moparts besteld en moet zeggen dat ze van hoge kwaliteit zijn.
Mocht het onverhoopt niet bevallen dan koop ik een andere zuiger erbij. Met pen 10. Wel weer 50€ extra.
26 juni 2021 om 20:40 #810839De busjes van moparts zijn gewoon lagerbusjes.
https://www.indi.nl/nl-nl/p/Glijlagerbus-10x12x10mm-ZB101210PTFE
Dat is eender als moparts verkoopt maar dan lager in prijs.
68cent per stuk. 😛Ik snap dat gedweep met Moparts spullen niet.
Het ziet er mooi uit, maar het is erg slecht aan de maat. Op het schandalige af.
En ik weet dat ik niet de enige ben die er zo overdenkt.26 juni 2021 om 21:08 #810843Mee eens, heb ze besteld.
En zonder vriezer (busjes), en kokend water (DR zuiger) past het absoluut niet.26 juni 2021 om 21:28 #810844Bij de nieuwe malossie 4taps bigdeps met pen 12 zuiger, zitten de glij-lagerbusjes er standaard bij, voor als je met een pen 10 krukas gaat rijden.
Ze lijken slecht te passen. En je moet ze er met een persje in persen, ze zitten dan als gegoten. En de pasvorm om de pen 10 heen is perfect.
Er is dus niets mis met de glij lagerbusjes, moparts maakt ze niet zelf.26 juni 2021 om 23:22 #810846Wat ik tot nu toe heb binnen gekregen is mij goed bevallen. Maar nou ben ik in tegenstelling tot bepaalde mastodonten van de Vespa wereld 🤣😝 een rookie die een maand geleden een oud cittatje gekocht heb. Vanwege jeugd sentiment.
En daar een paar nieuwe bouten en moeren ingedraaid heb. 😂
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.