Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › polini 43mm se loopt haast niet!
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 11 maanden geleden door fallenes.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 april 2012 om 16:35 #211559
ik ben al tijdje besig met speed engine in elkaar aan het zetten.
heb um vandaag helmaal klaar gekregen.
wat zit er op:polini 43mm cilinder (nieuwe zuiger veren)
13/13 carb (nieuw)
city power uitlaat.
snor krukas (beetje aangepast)+ nieuwe lagers.
ontsteking had ik uit mn oude blok gehaald(contactpunten ect.)toen ik deze se carters kocht waren er 2 probleempjes 1: schroefdraad van cp was af. 2. een ophangpunt was afgebroken.
ik heb ze allebij opgelost. gat groter gemaakt nieuw draad getapt (dus groter schroefje der in) en het ophangpunt der opnieuw op laten lassen.heb vandaag dus het blok in mn ciao gehangen en geprobeerd of die wou lopen.
dit was dus half het geval.
hij gaat heel moeilijk aan, start aleen op de choke. ik heb al sproeier 70, 66 en 60 erin gehad, maar allemaal sproeit er benzine achter uit de carb als ik gas geef. met sproeier 66 liep die het beste, al kwam die haast nie opgang, maar als die eenmaal opgang is gaat die redelijk rap.( heel gedoe met choke prutsen om opgang te komen).
op de loop stand heeft die nergens problemen mee.ik heb de cp ff snel op het oog afgestelt, en de bougie nog nie vervangen ( perongeluk met remreiniger schoon gemaakt, ik weet nie of dit schadelijk is voor de bougie?).
en ik had ergens op het forum gelezen dat een snorkruk nie werkt in een se?
btw er zaten een paar diepe krasen in het inlaat vlak van het blok ( aan de binnekant bij de krukas)
ik hoop hier genoeg info te hebben neergezet.
17 april 2012 om 18:29 #235800ben ook met zoon blok bezig en ik denk dat het de snor kruk is
ik heb al eerder gelezen dat dit niet werkt
wat het blok dan doet geen idee de timing is niet goed17 april 2012 om 18:43 #233926Op gang komen bij mij was het de bobine die niet genoeg massa maakte..
suc6
17 april 2012 om 18:50 #238110de vonk is er wel. hij stottert niet kwa elektra dan is het aan uit aan uit aan. en nu lijkt wel of die um smoort of verzuipt.
17 april 2012 om 19:10 #238503al naar valse lucht gekeken?
17 april 2012 om 19:39 #236349http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=180
heer staat ook dat snor kruk niet bruikbaar is18 april 2012 om 05:01 #235079hey, je heb het al aangegeven wat er is.
krassen op je inlaatvlak. wat je kan doen om toch nog te testen of er veel lucht door heen gaat:carb eraf, zuiger op o.d.p. slangetje op de inlaat en blazen maar.
je zou veel moeite moeten hebben om door de inlaat te blazen, is dat niet het geval dan is toch echt de inlaat slechtDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.18 april 2012 om 09:05 #238717dankje zal het ff proberen, maar denk dat het ook groot gedeelte ligt aan de kruk. wil daar eigenlijk conformatie van hebben 😛
dan kan ik die vervangen en gelijk de diepe krassen bij werken18 april 2012 om 10:45 #236728ik heb de cp ff snel op het oog afgestelt, en de bougie nog nie vervangen ( perongeluk met remreiniger schoon gemaakt, ik weet nie of dit schadelijk is voor de bougie?).
En stel de cp eens af met voelermaat op 0,45 of er moet echt veel lucht door gaan op je inlaatvlak
18 april 2012 om 18:10 #238223gehehe ik weet hoe ik cp’s moet afstellen, had voelermaat uitgeleend.
maar ik heb al andere kruk geregeld dus het blokje gaat deze week uitelkaar18 april 2012 om 19:12 #236585de kruk moet het wezen heb nog nooit gehoort dat iemand met en snor kruk in se rijd
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.