- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 3 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 november 2017 om 22:43 #185246
Hallo iedereen!
Ik ben bezig mijn snor Ciao te upgraden, rij nu helemaal standaard + citypower zo’n 35km/h. veel te langzaam dus ga eens rigoureus sleutelen.
wat ik inmiddels aangeschaft heb:
-polini speedengine (elec. ontsteking)
-polini 43mm gietijzer
-mazzuchelli / athena (race)krukas
-13/13 carb
-bromklokMijn doel is om niet loeihard te gaan maar om half gas lekker ruim 40 te cruisen. Zou moeten lukken met deze setup lijkt me.
Nu haal ik vandaag de polini cilinder uit de verpakking en wat me direct opvalt is dat de cilinderwand aan 1 kant extreem dun is. Zeg maar de uitsparingen tussen het hemd in, dezelfde als wat in de zuiger zitten. Aan 1 kant is ie 1.55mm en aan de dunne kant maar 0.31 ! Denken jullie dat dit problemen oplevert?Graag hoor ik jullie mening.
1 december 2017 om 00:52 #202822Die 40 ga je met deze setup wel ruim halen. Zo ruim zelfs dat je jezelf moet afvragen of dit niet overkill is.
Nou betreft je Polini cilinder. Ik vind dit idd wel heel krap. Het lijkt of de boring niet mooi in het midden is uitgevoerd. Beide uitsparingen zullen wel groter dan 1 mm moeten zijn. Of anders weghalen van dit materiaal. De kans op scheuren en breken wordt met dit dunne materiaal wel erg groot. En sinds deze cilinder nieuw is zal ik hem omruilen bij de bromboer je deze hebt aangeschaft.
Toch ben ik dit euvel vaker tegen gekomen bij de Polini cilinders. De 41mm en 43mm versies welke qua poorterij erg veel op elkaar lijken, maar ook bij de LC Polini cilinder kan dit voorkomen. Er is hier een topic over op het forum. Volgens mij is dit met een flinterdunne uitsparing zelfs goed gegaan, maar ik zal het risico niet willen nemen mede doordat je de cilinder nu nog kunt omruilen.
1 december 2017 om 07:58 #202820Yep, het lijkt er inderdaad op dat ie niet mooi recht in het midden is geboord.
Ik zal eens kijken tot hoever de zuiger zakt in de cilinder, en wat ik eventueel weg zou kunnen slijpen. Zolang de zuigerveren maar omringd zijn door cilinderwand. Bij mij op het werk werken 2 lassers die veel kunnen, maar een dun stukje gietijzer word erg lastig, en dan zou de las een belemmering vormen voor de flow van brandstof richting de poort.
Inruilen is uiteraard de veiligste optie, maar ga eerst kijken wat er mogelijk is.
1 december 2017 om 11:03 #202806Dit is duidelijk een mis gietsel en zou deze zeker ruilen.
Want 0.31mm is echt veel te dun voor giet en is vroeg of laat een garantie op een vastloper.1 december 2017 om 11:42 #202805Oei, niet mee rijden inderdaad! Mooi omruilen!
Op half gas wil je ongeveer 40 km/u rijden, dat zou makkelijk moeten lukken.
Echter, hoe hard wil je op top? Nu je (hopelijk) toch gaat ruilen kun je nog een iets tammere cilinder overwegen.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 december 2017 om 12:31 #202793Die speedengine en krukas heb je niet (persé) nodig om 40 kmh te cruisen.
1 december 2017 om 15:37 #202505Bedankt voor het meedenken!
Ik ga geen risico lopen en de cilinder omruilen. Haha wat betreft setup ben ik wel van de overkill:lol we doen het goed of niet. Ik heb thuis slechts snordelen (carter + krukas) tot mijn beschikking dus dan gelijk maar fatsoenlijk en de speedengine + toebehoren besteld.
Heb zojuist de mazzuchelli AMT004 thuis bezorgd gekregen, kon hem in NL nergens meer vinden dus dan maar via de Italiaanse Ebay.Ik heb de afgelopen tijd voor heel wat onderdelen uitgezocht wat ik nu het beste wel of juist niet kan kopen.
Zodra ik alles compleet heb gaan we de boel eens in elkaar zetten en houd jullie wel op de hoogte
1 december 2017 om 16:17 #202504Ik heb precies dezelfde setup alleen heb ik de polini 43 kit racing.
40 rijden gaat nog lastig worden, dan zit je nog net in het bereik dat die eigenlijk wat te rijk loopt. Eigenlijk is het de minimale snelheid die je enigsins fatsoenlijk kan rijden.
Op top zal die rond de 75 echte lopen.Wat betreft het hemd, deze cilinder is waarschijnlijk scheef geboord en die moet je fijn teruggeven want dit hoort echt niet.
1 december 2017 om 18:00 #202798Ik heb exact dit gehad met een Polini 43, snel terugbrengen dus
. Als ze moeilijk gaan doen kan je dit topic laten zien 
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.