Vespa-Ciao.NL
:: Polini

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Polini

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Miesmaster
    Topic starter

Heb jij ervaring met een Polini uitlaat post dan hier je mening.

coda
      Donateur

Ik heb ze beide en de top one trekt echt een stuk harder,maakt heel veel verschil!Kan ook nog eens erg hard ermee,de SP is echt voor topsnelheid.

polini-racer

ik heb de polini sp uitlaat gehad maar viel best tegen bij mij,ik heb normaal de ninja erop liggen en daar loopt ie veel beter mee

Gratje
          Bijdrager

Heb 3 jaar geleden ook een SP uitlaatje gehad.

verdere setup toen:
            13/13 delorto
            70 cc DR
            polini alu kop.
            optimaal getunede carter door twins tuning.
            62 sproeier.
            80 mm poelie volgens mij..

Trekkracht vond ik redelijk tegenvallen. het is echt een hoogtoerig uitlaatje, en dat merk je ook.

reed wel toen ongeveer 80-85 km/u

daarna had ik er een leo krul opgelegt, 70-75 km/u maar daar is de trekkracht echt geweldig mee!

Edjuh
            Bijdrager

Heb mn Top one binnen:

Met dank aan Goldono.
              Maar ik heb wel 2 kleine probleempjes:
              1. het wel bekende bougiedop probleem, hoe hebben jullie dat opgelost?

2. Mn cilinderkop zit ook al in de weg en dat is nog een ciao kop ook, maar ik denk dat ik met een paar hamerklappen wel klaar ben.

Dus vooral het eerste vind ik lastig, hellup!:)

Hij komt waarschijnlijk eerst op een getuned blok met 60cc, later op mn toekomstige homemade speedengine:D

Vespaflappie
              Bijdrager

Ik vind een hm idd ook mooier…Maar lelijk is een topone zeker niet….Staat wel kewl:D.. SP is veeeel mooier; dat wel;) Verder rijden ze zeker wel geweldig:D

Ciaofrank
                Bijdrager

volgens mij moet je voor je bougiedop zo’n rooie silikonen ding halen die is volgens mij wat korter… Ik heb er verder geen ervaring mee maar volgens mij had ik dat een x gelezen, Suc6 met je uitlaatje!

dus deze:
                  [url]http://www.50cc.nl/plaatje2.asp?Img=6727.jpg[/url]

in plaats van deze:
                  [url]http://www.50cc.nl/plaatje2.asp?Img=5418.jpg[/url]

citta70cc
                  Bijdrager

Die andere bougiedop is nergens voor nodig!

Ik heb bij mijn Citta ook een Top-one gemonteerd.

Eerst kwam hij idd tegen de bougiedop aan.

Maar dat is erg simpel op te lossen: gewoon het aansluitstuk van de uitlaat op de cilinder iets van de bocht wegbuigen zodat die bocht verder van de bougie afkomt.

Dus een stalen buis in de aansluitpijp van de uitlaat en wat naar achteren trekken!

Ik hoop dat je er iets van snapt.

Mzzl, Roel

Edjuh
                    Bijdrager

MMm dank je maar ik heb nu al een dop besteld, dus dan ga ik hem niet meer buigen he:|

ciao man
                      Bijdrager

polini SP vindt ik een zeeeeer snelle uitlaat voor een 65/70/80cc
                        ik hielt met een 65cc DR en carter een beetje aangepast en SP uitlaat een dikke 90 liep zeer mooi. 😀
                        maar op mijn 80cc werkt ie echt SUPER:D
                        ik vindt de SP tot nu toe een zeer goede snelle uitlaat.

bobbie88
                        Bijdrager

Ik heb vandaag m’n Top One weer terug gekocht van Woe. Ik heb hem nu tijdelijk gewoon op me 50cc zitten, trekt niet zo snel op maar rond de 10-15 km/h trekt hij in één keer heerlijk door naar z’n top. Maar ik heb nu ook een 60cc DR gekocht en ik denk dat hij daar beter tot z’n recht zal komen. Maar ik vind dat geluid van die Top One zo geweldig!

Rebel

K heb nu ook een top one hier liggen
                            ziet er wel grappig uit.

Echt verrot om erop te zetten.
                            Nog niet mee gereden ivm problememen blok.

Maar hij zal wel beter trekken als me ninja zonder vario 😛

Asriem

Ik had een proma cc en nu heb ik een polini top one. de polini trek sneller maar zijn top is langzamer geworden:? de top one zou tog sneller zijn?

Mike
                              Bijdrager

nee hoor, het is niet zo dan een top one beter trekt EN harder rijd… en dat van dat optrekken valt heel erg mee hoor tussen die 2 uitlaten

ik heb ze ook alle 2 gehad.. en ja bij is de conclusie net als de meeste… de topone trekt idd ff beter.. maar dit is te verwaarlose en hij heeeft 2 kleine boostjes en de proma trekt net ff iets minder dus maar een dikke vette boost.

de top ligt ommenabij gelijk aan elkaar

het gaat bij de keuze van die 2 uilaten net naar wat je wil.. die dikke boost of 2 kleine.. want het verschil in optrekken en top is te verwaarlozen

Mike

Mike

Tim
                                Bijdrager

joey636 :
                                  dan zou ik een top one halen.
                                  pm poliniciao eens die weet hoe de sp met vario rijd.

de sp rijd super met vario en trekt heel hard op ik heb hem zelf op de si ligge met malossi 70 en malossi vario en hij trekt gwoon super goed

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.