Vespa-Ciao.NL
:: poging tot uitlaat maken

Home Forums Techniek Opvoeren poging tot uitlaat maken

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

ik heb tot nu toe maar een electroden lasapparaat maar dat is niks voor mij (onprecies,last geen dun matriaal)
      ik ga over 1 of 2 maandjes hoop ik een mig-mag lasapparaat kopen 😀 daarmee zou ik een uitlaat moete kunnen lassen

en wil dus als eerste project een uitlaat proberen te maken wat ik vast en zeker makkelijk voorstel dan dat het is 😛

ik heb de insperatie gekregen van een banshee quad i love die drag zijuitlaaten ^^

http://www.youtube.com/watch?v=GdT1XUDWafo&feature=related

en zo moet die ongeveer worden

ik wist niet precies waar ik het kon posten dus heb ik het hier bij beginners gedaan

meschien is het ook wel inspiratie voor een ander (a)

gr
      jp

pepko
      Donateur

leuk idee! houdv er wel rekening mee dat je aan de linkerkant om het carter heen moet, en dat als je ze zo recht laat dat ze ver van de brommer afstaan!

(BSN)finish first

is ook de bedoeling dat ze zo recht/scheef ver ervanaf staan ^^

maar wat bedoel je met die carters dat moet toch zo lukken met dat verlengd middenstukje… of overzie ik daar iets

pepko
          Donateur

dan komt de uitlaat wel laag te hangen denk ik… zoek op google maar eens een plaatje van de faco twinner, dat helpt wel denk ik 😉

(BSN)finish first

haha lelijk ding die twin

maar als ik die maar kwa diepte van die twin aanhouw moet het toch wel gaan
              en ik denk dat een cm of 2 3 wel genoeg moet zijn aan grondvrijheid als je er geen stoepranden mee op gaat rijden:P

pepko
              Donateur

en toen kwam je een drempel tegen :no
                misschien een idee om vanaf de uitlaat poort gewoon 1 pijp te hebben, en dan voor het achterwiel een Y-stuk?

(BSN)finish first

um die uitlaat komt precies te zitten zoals die op de zijfoto staat die komt dus niet tot achter maar ongeveer bij einde voetsuk omhoog

pepko
                  Donateur

(BSN)finish first

mmm ik zie niet zoveel verschil daartusse en mijn versie maar je kunt best groot gelijk hebben ik zal morgen gewoon eens wat testen met vormen uit karton ofzo meschien maak ik er dan wat fotos van

ik zie eerder een probleen bij die bocht dat ik die niet alleen recht buigen moet maar ook nog scheef omdat die brommer ja ook breed is

ik wil ze natuurlijk ook niet 90 grade maar de zijkant hebben uitsteken haha

pepko
                      Donateur

haha 😛
                        snap ik, ja kan natuurlijk wat spelen met de plaats waar het y-stuk komt. het nakkelijkt is denk ik direct na het carter.
                        maar zoals jij op het voorbeeld hebt zit je ook met je kappen en je frame in de weg denk ik… nou ja, we will see!

(BSN)finish first

ja als het nu in de weg zo zitten kan ik dat oplossen door een grotere bocht onder te maken sodat die ver genoeg van het frame afkomt

of gewoon 1 uitlaat is ook een optie maar ik dacht voor 2 omdat die ja een stuk kleiner zijn dan normale uitlaten dus meschien de uitlaatgassen niet verweken kan…..

maar om die rotzooi allemaal te gaan berkenen is niet mijn sterke kant dan ga ik liever op save en ga voor 2 hihi

============================
                          ik heb al 1 irritant probleem gevonden XD

de aansluiting op de cilinter gaat in tegen gestelde richting 0.o

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.